Fakta om udbudet
EU-nr
2014/S 198-348956
Offentliggjort
15.10.2014
Udbudstype
Begrænset udbud
Anmodning om deltagelse
Til
24.11.2014 Kl. 12:00
Addresse
Rambøll Danmark A/S, Danmarksgade 2A, Kontaktpunkt(er): Kent Grundell Hansen, 7000 Fredericia, Mail: kegh@ramboll.dk
Udbyder
Boligkontoret Fredericia
Boligkontoret Fredericia — afdeling 406, Sønderparken — Gennemførelse af den fysiske helhedsplan
Boligkontoret Fredericia
Bygge- og anlægsarbejderDirektiv 2004/18/EF
Del I: Ordregivende myndighed
I.1)
Navn, adresser og kontaktpunkt(er)
Boligkontoret Fredericia
Vesterbrogade 4
7000 Fredericia
DANMARK
Yderligere oplysninger fås her: Rambøll Dannmark A/S
Danmarksgade 2A
Kontaktpunkt(er): Kent Grundell Hansen
7000 Fredericia
DANMARK
Mailadresse: kegh@ramboll.dk
Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Boligkontoret Fredericia
Vesterbrogade 4
7000 Fredericia
DANMARK
Internetadresse: http://www.boligfa.dk
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Rambøll Danmark A/S
Danmarksgade 2A
Kontaktpunkt(er): Kent Grundell Hansen
7000 Fredericia
DANMARK
Mailadresse: kegh@ramboll.dk
I.2)
Type ordregivende myndighed
Offentligt organ
I.3)
Hovedaktivitet
Boliger og offentlige faciliteter
I.4)
Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej
Del II: Kontraktens genstand
II.1)
Beskrivelse
II.1.1)
Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:
Boligkontoret Fredericia — afdeling 406, Sønderparken — Gennemførelse af den fysiske helhedsplan.
II.1.2)
Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Bygge- og anlægsarbejder
Udførelse
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Fredericia.
NUTS-kode DK032
II.1.3)
Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører en offentlig kontrakt
II.1.4)
Oplysninger om rammeaftale
II.1.5)
Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
Nærværende udbud på bygge- og anlægsarbejder omfatter Boligkontoret Fredericia — afdeling 406, Sønderparken, Fredericia.
Udbuddet omfatter:
— renovering af 81 lejligheder (9 opgange) og ombygning af 27 lejligheder (3 opgange) til tilgængelige boliger
— renovering af udearealer.
Arbejderne udbydes i hovedentreprise efter forudgående prækvalifikation.
Bygherre forbeholder sig ret til at udbyde opgaven i sideordnet udbud, for så vidt angår omfang og type af facaderenovering.
II.1.6)
CPV-glossaret (common procurement vocabulary)
45200000
II.1.7)
Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: nej
II.1.8)
Delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej
II.1.9)
Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2)
Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1)
Samlet mængde eller omfang:
Arbejdet omfatter bygge- og anlægsarbejder i hovedentreprise i forbindelse med gennemførelse af den fysiske helhedsplan for Boligkontoret Fredericia — afdeling 406, Sønderparken.
II.2.2)
Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.3)
Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.3)
Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
III.1)
Kontraktbetingelser
III.1.1)
Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
AB92 er gældende for arbejderne.
Øvrige og supplerende krav vil fremgå af udbudsmaterialet.
III.1.2)
De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
AB92 er gældende for arbejderne.
Øvrige og supplerende krav vil fremgå af udbudsmaterialet.
III.1.3)
Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
Såfremt ordren tildeles en sammenslutning af virksomheder, skal deltagerne påtage sig en solidarisk hæftelse, og udpege en fælles befuldmægtiget.
III.1.4)
Andre særlige vilkår
Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: nej
III.2)
Betingelser for deltagelse
III.2.1)
De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Prækvalifikationsansøgningen skal afleveres i 2 eksemplarer i papirudgave (1 original og 1 kopi).
Anmodningen skal indeholde:
a) Oplysning om hvilken virksomhed der søger prækvalifikation, firmanavn og adresse, CVR-nummer, telefonnummer, e-mail adresse samt navn på kontaktperson.
b) Kortfattet beskrivelse af virksomhedens ejermæssige og organisatoriske forhold.
c) Erklæring på tro og love om udelukkelsesgrunde efter artikel 45, stk. 1, i direktiv 2004/18/EF.
Såfremt flere virksomheder ansøger i fællesskab, skal oplysninger angives for alle virksomheder.
III.2.2)
Økonomisk og finansiel kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: d) Revisorpåtegnet erklæring om ansøgers økonomiske nøgletal for de seneste 3 regnskabsår. Erklæringen skal indeholde oplysninger om omsætning, resultat efter skat og egenkapital.
Såfremt flere virksomheder ansøger i fællesskab, skal oplysninger angives for alle virksomheder.
III.2.3)
Teknisk kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
e) Referencer fra sammenlignelige entrepriser fra de seneste 5 år, med beskrivelse af entreprisen, og med angivelse af entreprisesum samt bygherre.
f) Oplysning om ansøgers årlige gennemsnitlige antal beskæftigede gennem de seneste 3 år.
g) Nøgletal eller karakterblad fra godkendt evaluator. Såfremt ansøger ikke kan levere nøgletal eller karakterblad, kan der leveres tilsvarende dokumentation i form af udfyldt blanket fra en af de godkendte evaluatorer (kundetilfredshedsmåling). Alternativt underskrevet udtalelse fra kunde/bygherre med reference til konkret entreprise.
Såfremt flere virksomheder ansøger i fællesskab, skal oplysninger angives for alle virksomheder.
III.2.4)
Oplysning om reserverede kontrakter
III.3)
Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1)
Oplysninger om en bestemt profession
III.3.2)
Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen
Del IV: Procedure
IV.1)
Type procedure
IV.1.1)
Type procedure
Begrænset
IV.1.2)
Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal økonomiske aktører: 6
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal kandidater: Udvælgelse af ansøgere (forventeligt 6), der opfordres til at afgive bud, vil ske ved en samlet vurdering af ansøgers personlige forhold jævnfør pkt. III.2.1), ansøgers økonomiske kapacitet, jævnfør pkt. III.2.2) samt ansøgers tekniske kapacitet, jævnfør pkt. III.2.3). I forbindelse med udvælgelsen vil der blive lagt vægt på referencer og karakterblad.
IV.1.3)
Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen
IV.2)
Tildelingskriterier
IV.2.1)
Tildelingskriterier
Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de kriterier, der er anført i specifikationerne, i opfordringen til at afgive bud eller til at forhandle eller i det beskrivende dokument
IV.2.2)
Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3)
Administrative oplysninger
IV.3.1)
Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:
IV.3.2)
Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej
IV.3.3)
Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter
Skal der betales for dokumenterne?: nej
IV.3.4)
Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
24.11.2014 - 12:00
IV.3.5)
Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage
4.12.2014
IV.3.6)
Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk.
IV.3.7)
Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
IV.3.8)
Åbning af bud
Del VI: Supplerende oplysninger
VI.1)
Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2)
Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.3)
Yderligere oplysninger
VI.4)
Klageprocedurer
VI.4.1)
Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for udbud, Erhvervs- og Selskabsstyrelsen
Kampmannsgade 1
1780 København V
DANMARK
Telefon: +45 33307600
Internetadresse: http://www.klfu.dk
VI.4.2)
Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): Senest samtidigt med indgivelse af klage til klagenævnet for Udbud skal klager skriftligt underrette indklagede om den påståede overtrædelse, og om klagen indbringes for klagenævnet.
Klage over udbudsproceduren skal indgives til klagenævnet for udbud i henhold til fristerne i § 7 i lov nr. 492 af 12.5.2010 om håndhævelse af udbudsreglerne med videre.
Der gælder en klagefrist på 30 kalenderdage for klager over ikke at være blevet prækvalificeret.
Klagefristen regnes fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, jævnfør lovens § 7, stk. 1.
Klager over, at ordregiveren har indgået kontrakt, skal være afgivet inden for 6 måneder. Klagefristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort i Den Europæiske Unions Tidende, jævnfør lovens § 7, stk. 2, nr. 1.
VI.4.3)
Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager
Konkurrencestyrelsen, Center for Jura og Udbud
Nyrupsgade 30
1780 København V
DANMARK
Telefon: +45 33326144
Internetadresse: http://www.kd.dk
VI.5)
Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
10.10.2014