23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2014/S 211-373021
Offentliggjort
03.11.2014
Udbudstype
Begrænset udbud

Anmodning om deltagelse

Til
11.12.2014 Kl. 12:00

Addresse
Arkitektfirmaet Frost Larsen A/S
Nørregade 12
Att: Svend Å. Christensen
8660 Skanderborg

Udbyder

ALBOA, Almen Boligorganisation Aarhus

Totalentreprise vedrørende nybyggeri for ALBOA, Almen Boligorganisation Aarhus- Afd. 081 — Svaneparken, Galten


ALBOA, Almen Boligorganisation Aarhus

Bygge- og anlægsarbejder
Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed


I.1)

Navn, adresser og kontaktpunkt(er)


Totalentreprise vedrørende nybyggeri for ALBOA, Almen Boligorganisation Aarhus — Afd. 081 — Svaneparken, Galten
Vestergårdsvej 15
Kontaktpunkt(er): ALBOA, Almen Boligorganisation Aarhus
Att: Peter Ender Madsen
8260 Viby J
DANMARK
Telefon: +45 87406700
Mailadresse: pma@alboa.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: www.alboa.dk

Yderligere oplysninger fås her: Arkitektfirmaet Frost Larsen A/S
Nørregade 12
Att: Svend Å. Christensen
8660 Skanderborg
DANMARK
Telefon: +45 24481421
Mailadresse: svend@frostlarsen.dk
Internetadresse: www.frostlarsen.dk

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Arkitektfirmaet Frost Larsen A/S
Nørregade 12
Att: Svend Å. Christensen
8660 Skanderborg
DANMARK
Telefon: +45 24481421
Mailadresse: svend@frostlarsen.dk
Internetadresse: www.frostlarsen.dk

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Arkitektfirmaet Frost Larsen A/S
Nørregade 12
Att: Svend Å. Christensen
8660 Skanderborg
DANMARK
Telefon: +45 24481421
Mailadresse: svend@frostlarsen.dk
Internetadresse: www.frostlarsen.dk


I.2)

Type ordregivende myndighed

Regional eller lokal myndighed



I.3)

Hovedaktivitet

Boliger og offentlige faciliteter



I.4)

Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne

Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej



Del II: Kontraktens genstand


II.1)

Beskrivelse


II.1.1)

Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:

Totalentreprise vedrørende nybyggeri for ALBOA, Almen Boligorganisation Aarhus- Afd. 081 — Svaneparken, Galten.



II.1.2)

Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne

Bygge- og anlægsarbejder
Projektering og udførelse
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Svaneparken 1, 8464 Galten.
NUTS-kode



II.1.3)

Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem

Bekendtgørelsen vedrører en offentlig kontrakt



II.1.4)

Oplysninger om rammeaftale


II.1.5)

Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene

Opgaven omfatter projektering og opførelse af 41 almene boliger og et fælleshus med et samlet areal på ca. 4.161 m² for ALBOA, Almen Boligorganisation Aarhus.
Der foreligger et udvidet dispositionsforslag som grundlag for færdigprojektering.
Arbejdet udføres i totalentreprise.
Totalentreprenøren skal have tilknyttet tekniske rådgivere inden for disciplinerne ingeniør og arkitekt og landskabsarkitekt.
Totalentreprisekonkurrencen forventes gennemført medio december 2014 til primo februar 2015. Indgåelse af kontrakt primo marts 2015, byggestart primo juni 2015 og afleveret byggeri ultimo august 2016.



II.1.6)

CPV-glossaret (common procurement vocabulary)


45000000


II.1.7)

Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb

Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja



II.1.8)

Delaftaler

Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej



II.1.9)

Oplysninger om alternative tilbud

Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej



II.2)

Kontraktens mængde eller omfang


II.2.1)

Samlet mængde eller omfang:


II.2.2)

Oplysninger om optioner

Optioner: nej



II.2.3)

Oplysninger om forlængelse

Denne kontrakt kan forlænges: nej



II.3)

Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse

Varighed i måneder: 18 (fra tildeling af kontrakten)



Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger


III.1)

Kontraktbetingelser


III.1.1)

Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:

Iht. ABT 93 med eventuelle præciseringer som udsendes med opfordringen til at afgive tilbud.



III.1.2)

De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:


III.1.3)

Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:

Der kræves ingen særlig retlig form. En evt. sammenslutning af økonomiske aktører skal hæfte solidarisk overfor ordregiver og udpege en fælles befuldmægtiget med hvem ordregiver kan indgå bindende aftaler.



III.1.4)

Andre særlige vilkår

Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: ja
Beskrivelse af de særlige vilkår: Beskrivelse af de særlige vilkår:
— Totalentreprisekontrakten er betinget af myndighedernes godkendelse af byggeriet (skema B).
— Byggeriet opføres iht. Almenboligloven, jf. Lovbekendtgørelse nr. 1023 af den 21.8.2013.
— Totalentreprisen er omfattet af »Erklæring om risikobehæftede forhold«, jf. § 5, stk. 1, nr. 5 i bekendtgørelse om kvalitetssikring af byggearbejder.
— Projektet skal evalueres iht. bekendtgørelse om nøgletal for alment byggeri m.v. nr. 675 af den 18.6.2010 og kontraktbetingelserne vil indeholde bestemmelser herom.
— Serviceattest vil før kontrahering blive krævet af vindende tilbudsgiver.
— Arbejdsklausul: Bygherren ønsker, med henvisning til ILO-konvention nr. 94 vedrørende løn- og ansættelsesforhold, at sikre gode og overenskomstmæssige vilkår for medarbejderne hos leverandørerne af de udbudte ydelser.
— Social klausul: Bygherren ønsker endvidere, med henvisning til aftale mellem BL og Dansk Byggeri, at der indgås aftale om totalentreprenørens beskæftigelse af lærlinge/praktikanter i et for branchen sædvanligt omfang ved udførelsen af entreprisen.
Totalentreprisekontrakten vil indeholde betingelse herom.



III.2)

Betingelser for deltagelse


III.2.1)

De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Oplysningerne under litra a-b skal angives for såvel totalentreprenør og arkitekt/ingeniør (herefter rådgiver), oplysninger under litra c-e angives alene for totalentreprenør.
A. Firmanavn, adresse, CVR-nr., telefonnummer og e-mailadresse.
B. Kortfattet generel firmabeskrivelse, indeholdende blandt andet oplysning om ejerforhold.
C. Navn på kontaktperson hos ansøger og dennes e-mailadresse.
D. Tro og love-erklæring vedrørende ubetalt gæld til det offentlige i henhold til bekendtgørelse nr. 336 af 13.5.1997.
E. Erklæring på tro og love om at ansøger ikke befinder sig i en af de i udbudsdirektivets artikel 45 stk. 1 og 2 anførte situationer.



III.2.2)

Økonomisk og finansiel kapacitet

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
F. Totalentreprenøren skal vedlægge ledelsespåtegnet eller revisorpåtegnet erklæring om virksomhedens økonomiske nøgletal fra de seneste 3 disponible regnskabsår, omfattende omsætning, resultat før skat og egenkapital. For nystartede virksomheder vedlægges nøgletal fra seneste disponible regnskabsår. Ordregiver forbeholder sig ret til at verificere de afgivne oplysninger.
G. Totalentreprenør skal fremvise dokumentation for relevant gældende erhvervsansvarsforsikring



III.2.3)

Teknisk kapacitet

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
H. Der skal vedlægges en beskrivelse af totalentreprenørs mest relevante projektreferencer inden for lignende byggerier inden for de seneste 5 år.
Af referencelisten skal fremgå projektnavn, bygherre, opførelsesår, størrelse (m² eller anlægssum), entrepriseformen og totalentreprenørens rolle i det konkrete projekt. Referencelisten skal indeholde maksimalt 5 referencer, Referencer herudover vil ikke blive taget i betragtning.
I. Der skal vedlægges en beskrivelse af rådgivers mest relevante projektreferencer inden for lignende byggerier inden for de seneste 3 år.
Af referencelisten skal fremgå projektnavn, bygherre, opførelsesår, størrelse (m² eller anlægssum) og rådgivers rolle i det konkrete projekt. Referencelisten skal indeholde maksimalt 5 referencer, referencer herudover vil ikke blive taget i betragtning.
J. Der skal vedlægges oplysninger om Totalentreprenørens projektorganisation, herunder projektering, byggestyring og tilsyn.
K. Der skal vedlægges CV-er på nøglepersoner, dvs. Totalentreprenørens projekt/projekteringsleder, byggeleder, tilsynsførende. Og for rådgiver sagsarkitekt, sagsingeniør, landskabsarkitekt. Teamets udpegning af nøglepersoner betragtes som bindende.
L. Totalentreprenør og rådgiver skal vedlægge redegørelse for antal medarbejdere, hvoraf fremgår det gennemsnitlige antal medarbejdere fordelt på faggrupper pr. år for hvert af de seneste 3 år.
M. Totalentreprenør skal vedlægge oplysning om system for kvalitetssikring, sikkerhed og sundhed og miljøhåndtering.
N. Totalentreprenør skal vedlægges nøgletal om overholdelse af tidsfrister, mangler, arbejdsulykker og kundetilfredshed for de betydeligste tidligere gennemførte projekter indenfor de seneste 3 år efter reglerne i Bekendtgørelse nr. 675 af den 18.6.2010 om nøgletal for alment byggeri mv. (dvs. ét eller flere relevante »faktablade«). Hvis totalentreprenøren har fået beregnet nøgletal for mindst 3 tidligere gennemførte projekter indenfor de seneste 3 år, afleveres tillige vægtet gennemsnit for hvert af de nævnte nøgletal (dvs. en »karaktérbog«). Hvis totalentreprenøren ikke er i besiddelse af nøgletal beregnet efter bekendtgørelsens definitioner, skal totalentreprenøren aflevere tilsvarende oplysninger til brug for udvælgelsen, attesteret af en uvildig tredjepart.



III.2.4)

Oplysning om reserverede kontrakter


III.3)

Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter


III.3.1)

Oplysninger om en bestemt profession


III.3.2)

Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen


Del IV: Procedure


IV.1)

Type procedure


IV.1.1)

Type procedure

Begrænset



IV.1.2)

Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage

Forventet mindsteantal 5: og største antal 7
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal kandidater: Der vil blive udvalgt en kombination af ansøgere, som skønnes at give den bedste konkurrencemæssige situation vurderet på baggrund af de i pkt. III.2.1), 2 og 3 afgivne oplysninger.



IV.1.3)

Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen


IV.2)

Tildelingskriterier


IV.2.1)

Tildelingskriterier

Laveste pris



IV.2.2)

Oplysninger om elektronisk auktion

Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej



IV.3)

Administrative oplysninger


IV.3.1)

Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:


IV.3.2)

Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?

nej



IV.3.3)

Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter

Skal der betales for dokumenterne?: nej



IV.3.4)

Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse

11.12.2014 - 12:00



IV.3.5)

Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage

18.12.2014



IV.3.6)

Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse

dansk.



IV.3.7)

Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud


IV.3.8)

Åbning af bud


Del VI: Supplerende oplysninger


VI.1)

Oplysninger om gentagelse

Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej



VI.2)

Oplysninger om EU-midler

Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej



VI.3)

Yderligere oplysninger

— Prækvalifikationsansøgninger skal fremsendes i 1 skriftligt eksemplar og 1 elektronisk udgave som en samlet PDF fil (USB).
— Ansøgningen kan ikke fremsendes via mail.
— Ansøgningen bedes struktureret tilsvarende punkterne i nærværende udbudsbekendtgørelse.
— Ansøgningen om prækvalifikation vil ikke blive returneret til ansøger efter prækvalifikationsrunden.



VI.4)

Klageprocedurer


VI.4.1)

Organ med ansvar for klageprocedurerne


Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: www.klfu.dk


VI.4.2)

Indgivelse af klager

Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til lov nr. 492 af 12.5.2010 om håndhævelse af udbudsreglerne mv. (med senere ændringer) gælder følgende klagefrister:
Klage over ikke at være prækvalificeret ved udbud efter udbudsproceduren begrænset udbud skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1. I andre tilfælde skal klager være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakten. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort, jf. lovens § 7, stk. 2, nr. 1.



VI.4.3)

Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager


Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk


VI.5)

Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:

29.10.2014

Send til en kollega

0.047