23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2014/S 225-396920
Offentliggjort
21.11.2014
Udbudstype
Begrænset udbud

Bestilling af materiale

Addresse
Ansøgningsskema, kan downloades på www.tingbjergforum.dk/node/1711

Anmodning om deltagelse

Til
05.01.2015 Kl. 12:00

Addresse
Rambøll - arkitektur, landskab og proces
Att: Jesper Møller
Mail: jm@ramboll.dk
Ansøgningsskemaet kan hentes: www.tingbjergforum.dk

Udbyder

fsb

Vindere

(16.07.2015)
Adserballe og Knudsen A/S
Ryttermarken 6
3520 Farum

Opdateringer

Rettelse
(10.12.2014)

I stedet for:

III.2.1) De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister:

Ansøgeren skal anvende det obligatoriske ansøgningsskema, som kan downloades på www.tingbjergforum.dk
Læses:
III.2.1) De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister:

Ansøgeren skal anvende det obligatoriske ansøgningsskema, som kan downloades på www.tingbjergforum.dk/node/1711


Yderligere supplerende oplysninger

Ansøgningsskema, kan downloades på www.tingbjergforum.dk/node/1711

Helhedsplan Tingbjerg afd 1.43 fsb, Renoveringsarbejder entreprise E6 - Tilgængelighedsboliger (Rettet)


fsb

Bygge- og anlægsarbejder
Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed


I.1)

Navn, adresser og kontaktpunkt(er)


fsb
DK
Rådhuspladsen 59
Att: Claus Olsen
1550 København V
DANMARK
Mailadresse: co@fsb.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: www.fsb.dk

Yderligere oplysninger fås her: Rambøll — arkitektur, landskab og proces
Danmark
Hannemanns Allé 53
Att: Jesper Møller
2300 København S
DANMARK
Mailadresse: jm@ramboll.dk
Internetadresse: http://ramboll.dk

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Rambøll — arkitektur, landskab og proces
DK
Hannemanns Allé 53
Att: Jesper Møller
2300 København S
DANMARK
Mailadresse: jm@ramboll.dk
Internetadresse: http://www.ramboll.dk

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Rambøll — arkitektur, landskab og proces
DK
Hannemanns Allé 53
Att: Jesper Møller
2300 København S
DANMARK
Mailadresse: jm@ramboll.dk
Internetadresse: http://www.ramboll.dk


I.2)

Type ordregivende myndighed

Offentligt organ



I.3)

Hovedaktivitet

Boliger og offentlige faciliteter



I.4)

Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne

Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej



Del II: Kontraktens genstand


II.1)

Beskrivelse


II.1.1)

Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:

Helhedsplan Tingbjerg afd 1.43 fsb, Renoveringsarbejder entreprise E6 — Tilgængelighedsboliger.



II.1.2)

Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne

Bygge- og anlægsarbejder
Udførelse
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Bolig bebyggelsen Tingbjerg, 2700 Brønshøj.

NUTS-kode DK011


II.1.3)

Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem

Bekendtgørelsen vedrører en offentlig kontrakt



II.1.4)

Oplysninger om rammeaftale


II.1.5)

Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene

Fsb Tingbjerg afd. 1-43 består af 13 boligblokke indeholdende I alt 360 boliger fordelt på 3 etager. Alle blokkene er udført I gule teglsten. Taget har tagpap og vinduerne er skiftet for ca. 17 år siden fra de oprindelige til plastikvinduer.
Gennemførelsen af helhedsplanen bliver udbudt i 6 selvstændige hovedentrepriser.
I forbindelse med renovering af afd. 1-43 Tingbjerg udføres der tilgængeligheds forbedringer i én blok. Blokken indeholder 18 boliger, som reduceres til 15 boliger, i forbindelse med boligsammenlægninger som er vedrøre denne entreprise E6.
Alle indvendige overflader renoveres. Alle ikke bærende vægge samt køkkener og baderum nedrives og der etableres helt nye boliger med fuld tilgængelighed. Trapper i 3 trappeopgange udskiftes og der etableres 3 elevatorer/lifte. I den forbindelse udvides trapperummene. Der etableres mekanisk ventilation i hver bolig. Klimaskærmen renoveres. Taget efterisoleres med nyt tagpap på. Gavl efterisoleres og vinduer udskiftes. Mørtelfuger udkradses og omfuges. Desuden repareres betonsålbænke og gesims efterisoleres.
Følgende arbejder er indeholdt:
— byggeplads for egne aktiviteter inkl. velfærdsforanstaltninger
— stillads inkl. lift mv./totaloverdækning ved tagudskiftning
— tagudskiftning
— kuldebrosisolering af gesims/gavlisolering inkl. sokkel/omfugning af murværk
— udskiftning af vinduer og facadedøre/terrassedøre inkl. finisharbejder
— fjernelse af altanbrystninger for hævet terrasser stueetagen
— ny kælderdør inkl. etablering af hul i kældervæg
— fjernelse og etablering af forskudt facade opgange
— ny hovedtrapper inkl. reposer
— etablering af elevator/lift
— sanering farlige stoffer, sanering skimmel
— etablering af ventilation i hver bolig
— nedhængt loft og nye installationsskakte
— udskiftning af køkken
— udskiftning af toilet/bad
— nye grundinstallationer el/varme/vand/afløb
— malerarbejder.
Ved nærværende entreprise er boliger fraflyttet under aktiviteternes udførelse. Anlægs arbejder omkring blokken udføres under entreprise E5 — anlægsarbejder.



II.1.6)

CPV-glossaret (common procurement vocabulary)


45211000


II.1.7)

Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb

Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja



II.1.8)

Delaftaler

Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej



II.1.9)

Oplysninger om alternative tilbud

Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: ja



II.2)

Kontraktens mængde eller omfang


II.2.1)

Samlet mængde eller omfang:

Anslået værdi eksklusive moms:
interval: mellem 20 000 000 og 30 000 000 DKK



II.2.2)

Oplysninger om optioner

Optioner: ja
Beskrivelse af disse optioner: Vil fremgå af udbudsmaterialet.



II.2.3)

Oplysninger om forlængelse

Denne kontrakt kan forlænges: nej



II.3)

Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse

Varighed i måneder: 18 (fra tildeling af kontrakten)



Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger


III.1)

Kontraktbetingelser


III.1.1)

Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:

Iht. AB92
Forudbetalinger kan kun finde sted mod fuld anfordringsgaranti fra en anerkendt garant.
Bygherre stiller ikke sikkerhed.



III.1.2)

De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:

Betalingsbetingelser: 30 kalenderdage regnet fra det tidspunkt, da entreprænøren har fremsendt eller anmodet om betaling.



III.1.3)

Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:

Der kræves ingen retlig form.
Såfremt ordren tildeles en sammenslutning af økonomiske aktører (fx et konsortium), skal deltagerne påtage sig solidarisk hæftelse og udpege en fælles befuldmægtiget.
Den enkelte entreprenør kan kun deltage i et konsortium som byder på den enkelte entreprise.



III.1.4)

Andre særlige vilkår

Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: nej



III.2)

Betingelser for deltagelse


III.2.1)

De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister


Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Ansøgeren skal anvende det obligatoriske ansøgningsskema, som kan downloades på www.tingbjergforum.dk
Foruden oplysninger om ansøgers økonomiske og finansielle samt tekniske kapacitet skal ansøger ved udfyldelse af det oblikatoriske ansøgningsskema fremkomme med følgende:
— tro og love-erklæring om ubetalt forfalen gæld til det offentlige (erklæringen skal vedrøre netop den juridiske person, der anmoder om deltagelse)
— firmanavn/nave, adresse, CVR-nummer, kontaktperson og kontaktoplysninger, herunder e-mail
— evt. oplysninger om det konsortium, som anmoder om deltaglese (i givet fald).
Hvis flere selskaber (juridiske personer) sammen anmoder om deltagelse (fx konsortium), skal hvert selskab (juridiske person), der i relation til den udbudte opgave er berettiget til at agere på vegne af konsortiet.
Den enkelte entreprenør kan kun deltage i et konsortium, som byder på den enkelte entreprise under helhedsplanen.
Deltagelse i et konsortium udelukker endvidere, at entreprenøren tillige selvstændigt anmoder om deltagelse.


III.2.2)

Økonomisk og finansiel kapacitet

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Oplysning om virksomhedens omsætning pr. år de seneste 3 afsluttede regnskabsår. Virksomheder, der ikke har besåtet i 3 år, skal fremkomme med oplysninger omsætning for den periode, hvor virksomheden har bestået. Oplysningerne afgives ved udfyldelse af ansøgningskemaet.
Forhåndstilsagn fra bank eller lignende om at entreprenøren kan opfylde kravet om garantistillelse iht. AB92 skal vedlægges ansøgningsskemaet.
Ved sammenslutninger af virksomheder (fx et konsortium) skal oplysningerne for hver af de deltagende virksomheder i sammenslutningen udfyldes i ansøgningskemaet.



III.2.3)

Teknisk kapacitet

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
Ansøger skal fremkomme med følgende oplysninger:
Oplysning om virksomhedens mest relevante referencer fra betydelige opgaver med tilsvarende kompleksitet. Referencerne skal vedrøre opgavaer, der er afsluttet på tidspunktet for ansøgningsfristen, og referencerne må maksimalt være 5 år gamle. Der kan maksimalt udfyldes 7 referencer. For hver reference skal ansøger fremkomme med følgende oplysninger: Bygherres navn, kontaktperson hos bygherre (med kontaktoplysninger, herunder telefonnummer og e-mail),udførelses sted, beskrivelse af det udførte arbejde, beskrivelse af den rolle ansøger havde i forbindelse med udførelse af arbejdet, herunder i hvilket omfang arbejdet er udført af egne håndværkere eller af underentreprenører, kontraktsummen (beløb betalt til ansøger) i DKK samt tidspunktet for opgavens færdiggørelse.
-Kort beskrivelse af virksomheden, herunder antal ansatte fordelt på faggrupper.
Oplysningerne afgives ved udfyldelse af ansøgningsskemaet.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
Minimum 3 referencer.
Minimum værdi pr. reference 10 000 000 DKK.



III.2.4)

Oplysning om reserverede kontrakter


III.3)

Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter


III.3.1)

Oplysninger om en bestemt profession


III.3.2)

Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen


Del IV: Procedure


IV.1)

Type procedure


IV.1.1)

Type procedure

Begrænset



IV.1.2)

Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage

Forventet antal økonomiske aktører: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal kandidater: Begrænsningen af ansøgere, der opfordres til at afgive tilbud, sker efter vurderingen af, hvilke ansøgere der har dokumenteret de mest relevante referencer.



IV.1.3)

Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen


IV.2)

Tildelingskriterier


IV.2.1)

Tildelingskriterier

Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de kriterier, der er anført i specifikationerne, i opfordringen til at afgive bud eller til at forhandle eller i det beskrivende dokument



IV.2.2)

Oplysninger om elektronisk auktion

Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej



IV.3)

Administrative oplysninger


IV.3.1)

Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:

25



IV.3.2)

Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?

nej



IV.3.3)

Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter

Skal der betales for dokumenterne?: nej



IV.3.4)

Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse

5.1.2015 - 12:00



IV.3.5)

Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage


IV.3.6)

Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse

dansk.



IV.3.7)

Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud


IV.3.8)

Åbning af bud


Del VI: Supplerende oplysninger


VI.1)

Oplysninger om gentagelse

Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej



VI.2)

Oplysninger om EU-midler

Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej



VI.3)

Yderligere oplysninger


Anmodning om deltagelse i prækvalifikationen skal fremsendes på ansøgningsskemaet i pdf til mail: jm@ramboll.dk i et eksempler.

Ansøgningsskemaet kan hentes: www.tingbjergforum.dk
Der afholdes åbent kort informationsmøde samlet for alle entrepriserne om gennemførelse af helhedsplanen mandag den 15.12.2014 kl. 14:00 Tingbjerg Forum, Midtfløjene 16, Brønshøj.
Efter mødet kan afdelingen besigtiges på egen hånd.
Helhedsplanen udbydes i 6 storentrepriser:
Entreprise E1 — Opretning af klimaskærm samt byggeplads
Entreprise E2 — Indeliggende boliger, ventilation
Enterprise E3 — Indeliggende boliger, sanering
Entreprise E4 — Gavl boliger, installationer/komplettering
Entreprise E5 — Anlægsarbejder
Entreprise E6 — Tilgængelighedsboliger
Der udsendes en udbudsbekendtgørelse for hver entreprise. Der skal anmodes selvstændigt for hver entreprise man ønsker at blive prækvalificeret til.


VI.4)

Klageprocedurer


VI.4.1)

Organ med ansvar for klageprocedurerne


Klagenævn for Udbud
Dahlerup Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://www.klfu.dk


VI.4.2)

Indgivelse af klager

Præcise oplysninger om klagefrist(er): Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om hvem der er blevet prækvalificeret. Fristen begynder dog først, når der i underretningen er angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for ordregiverens beslutning.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet I standstill-perioden, jf. lovens § 3 stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden skal klagen tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. § 12, stk. 1.



VI.4.3)

Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager


Konkurrence- og Forbruger Styrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000


VI.5)

Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:

19.11.2014

Send til en kollega

0.047