23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2019/S 139-341327
Offentliggjort
22.07.2019
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

European Environment Agency

Rammetjenesteydelseskontrakt til Copernicus-arealovervågningstjenesten — Produktion af CLC+ Backbone, inklusive raster- og vektorprodukter baseret på satellitinputdata fra 2017/2018/2019


European Environment Agency

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Legal Basis:

Forordning (EU, Euratom) nr. 2018/1046

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Det Europæiske Miljøagentur
Kongens Nytorv 6
Copenhagen K
1050
Danmark
Kontaktperson: Karoline Rygaard
E-mail: procurement@eea.europa.eu
NUTS-kode: DK011

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.eea.europa.eu

Internetadresse for køberprofilen: https://www.eea.europa.eu/about-us/tenders

I.2) Information om fælles indkøb
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://etendering.ted.europa.eu/cft/cft-display.html?cftId=5196
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://etendering.ted.europa.eu/cft/cft-display.html?cftId=5196
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Europæisk institution/agentur eller international organisation
I.5) Hovedaktivitet
Miljø

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Rammetjenesteydelseskontrakt til Copernicus-arealovervågningstjenesten — Produktion af CLC+ Backbone, inklusive raster- og vektorprodukter baseret på satellitinputdata fra 2017/2018/2019

Sagsnr.: EEA/DIS/R0/19/012
II.1.2) Hoved-CPV-kode
72300000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Dette udbud har til hensigt at oprette en rammetjenesteydelseskontrakt med en økonomisk aktør, der dækker produktion af den såkaldte »CLC+ Backbone«, der indeholder en suite af raster- og vektorprodukter, der hovedsageligt er baseret på billeder fra Copernicus sentinel-satellitter fra 2017, 2018 og 2019. CLC+ backbone planlægges at være den første komponent i udrulningen af CLC+ suiten af produkter og tjenester, der består af:

— CLC+ Backbone

— CLC+ Core

— CLC+ Instances

— CLC+ Legacy.

Disse komponenter vil blive trinvist udrullet i henhold til et koncept, der blev udformet af Eionet EAGLE-ekspertgruppen og konsolideret i en dybdegående konsultationsproces for interessenter. Komponenter, der følger CLC+ Backbone vil blive implementeret gennem en række offentlige udbud.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 10 000 000.00 EUR
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK01
Hovedudførelsessted:

Alle tjenester skal hovedsageligt udføres I den fremtidige kontrahents egne lokaler, med lejlighedsvise møder i EEA's lokaler i København, afhængigt af kravene til hver specifikke kontrakt.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

For at finde en mere detaljeret beskrivelse af tjenesteydelserne og de obligatoriske krav, såvel som yderligere tekniske oplysninger om produkterne, metoderne og arbejdsgangene, inviteres tilbudsgiver til at rådføre sig i bilag 7 (Tekniske specifikationer til implementering af et nyt arealovervågningskoncept baseret på EAGLE: Designkoncept og CLC+ Backbone, tekniske specifikationer, specifikationsudkast til CLC+ Core og CLC+ Instances, inklusive gennemgang af krav).

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 10 000 000.00 EUR
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 24
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Den valgte tilbudsgiver vil blive tilbudt en rammekontrakt for en indledende varighed på 24 (fire og tyve) måneder, at regne fra datoen for underskrivelse af begge kontraherende parter, med mulighed for højst 2 forlængelser for en periode på 12 måneder hver.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: ja
Projektets identifikation:

Europa-Parlamentet og Rådets Copernicus-forordning (EU) nr. 377/2014 af 3.4.2014 (EUT L 122 af 24.4.2014, s. 44).

II.2.14) Yderligere oplysninger

Det forventede budget for produktion af CLC+ Backbone (Afsnit 1.3 af Udbudsspecifikationerne) ligger mellem 7 500 000 EUR til 9 000 000 EUR. Rådgivningstjenester (Afsnit 1.4.8 i Udbudsspecifikationerne) vurderes som havende en værdi på 1 000 000 EUR. Kontraktens samlede værdi ligger derfor mellem 8 500 000 EUR og 10 000 000 EUR.

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
Liste over og kort beskrivelse af betingelser:

Se venligst afsnit 2.1, 2.2.1 og 2.2.2 i udbudsmaterialet.

III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Udvælgelseskriterier som angivet i udbudsmaterialet
III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Udvælgelseskriterier som angivet i udbudsmaterialet
III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:
III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
Rammeaftale med en enkelt aktør
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: nej
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 23/09/2019
Tidspunkt: 14:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Engelsk, Bulgarsk, Dansk, Tysk, Græsk, Estisk, Finsk, Fransk, Irsk, Kroatisk, Ungarsk, Italiensk, Lettisk, Litauisk, Maltesisk, Nederlandsk, Polsk, Portugisisk, Rumænsk, Slovakisk, Slovensk, Spansk, Svensk, Tjekkisk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 24/09/2019
Tidspunkt: 10:00
Sted:

EEA's lokaler beliggende Kongens Nytorv 6, 1050 Copenhagen K, DANMARK.

Oplysninger om adgangsberettigede personer og fremgangsmåde ved åbning af bud:

Tilbudsgivernes repræsentanter (1 pr. tilbudsgiver) kan deltage i åbningen. De bedes informere EEA's indkøbsafdeling i forvejen og senest 20.9.2019 (16:00) CET, pr. e-mail til adressen procurement@eea.europa.eu.

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Retten
Rue du Fort Niedergrünewald
Luxembourg
L-2925
Luxembourg
Telefon: +352 4303-1
E-mail: generalcourt.registry@curia.europa.eu
Fax: +352 4303-2100

Internetadresse: https://curia.europa.eu

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
Den Europæiske Ombudsmand
1 avenue du Président Robert Schuman
Strasbourg
67001
Frankrig
Telefon: +33 388172313
E-mail: eo@ombudsman.europa.eu
Fax: +33 388179062

Internetadresse: https://www.ombudsman.europa.eu

VI.4.3) Klageprocedure
VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Retten
Rue du Fort Niedergrünewald
Luxembourg
L-2925
Luxembourg
Telefon: +352 4303-1
E-mail: generalcourt.registry@curia.europa.eu
Fax: +352 4303-2100

Internetadresse: https://curia.europa.eu

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
15/07/2019

Send til en kollega

0.032