Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Aalborg Kommune
Vindere
(12.12.2019)
De Forenede Dampvaskerier A/S
Kongebakken 1
2765 Smørum
Opdateringer
IV.2.2)
I stedet for:
Dato: 07-10-2019
Time: 12:00
Læses:
Dato: 14-10-2019
Time: 12:00
EU-udbud vedrørende rammeaftale på levering af vask, leje og servicering af måtter
Aalborg Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
29189420
Rantzausgade 4, 2. sal
Aalborg
9000
Danmark
Kontaktperson: Naja Jakobsen
Telefon: +45 99314683
E-mail: udbud@aalborg.dk
NUTS-kode: DK05
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.aalborg.dk
Del II: Genstand
EU-udbud vedrørende rammeaftale på levering af vask, leje og servicering af måtter
Levering af vask, leje og servicering af måtter (måtteservice) til ordregivers enheder og institutioner som ønsker vask og leje af måtter.
Nordjylland
EU-Udbud af rammeaftale på levering af vask, leje og servicering af måtter (Måtteservice).
Op til 2 x 12 måneder.
Forlængelse i op til 2 x 12 måneder.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Soliditetsgrad
Tilbudsgiver skal opfylde følgende mindstekrav:
- Tilbudsgiver skal som minimum have en soliditetsgrad på 30% for seneste afsluttede regnskabsår.
Bemærk: Soliditetsgrad defineres som, egenkapital/aktiver i alt * 100 (Ansvarlig lånekapital må ikke medregnes i beregningen af soliditetsgraden).
Såfremt der er sket væsentlige ændringer i Ansøgers/Tilbudsgivers økonomiske situation siden seneste regnskabsaflæggelse, skal Ansøger/Tilbudsgiver oplyse herom.
- Tilbudsgiver skal angive den/de betydeligste reference(r) for udførelse af lignende eller tilsvarende levering, som under nærværende udbud. Lignende/tilsvarende defineres som en reference vedr. vask og leje af måtter samt tilknyttede services, herunder kortlægning af forbrug og udskiftning af måtter.
Minimumskrav til reference(rne):
- De anførte referencer skal omfatte levering af måtter til minimum 200 stk. leveringsadresser,
- De anførte referencer skal være udført over en sammenfaldende periode på min. 12 måneder,
- De anførte referencer må gerne være sammenfattet af op til 3 leveringskontrakter,
- De anførte referencer skal anføres med kontraktperiode, angivelse af kontaktperson for den pågældende kunde med telefonnummer og/eller e-mailadresse samt beskrivelse af leveringen.
Tilbudsgiver er forpligtet til at overholde Ordregivers arbejdsklausuler i forbindelse med opfyldelse af rammeaftale jævnfør Rammeaftalens punkt 21. Arbejdsklausul.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405600
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/
Præcise oplysninger om klagefrist(er):
I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer (loven er tilgængelig på www.retsinfo.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
§ 7, stk. 2. Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, som ikke er omfattet af stk. 1, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4;
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. § 7, stk. 3. Har en ordregiver fulgt proceduren i § 4, skal en klage over, at ordregiveren i strid med Udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende.
Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på naevneneshus.dk
§ 6, stk. 4. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. § 12, stk. 1.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: http://www.kfst.dk