23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2019/S 177-431541
Offentliggjort
13.09.2019
Udbudstype
Annullering

Udbyder

Region Hovedstaden

Drift og vedligehold af klientplatforme samt varemodtagelse og distribution af it-udstyr


Region Hovedstaden

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Tjenesteydelser

Legal Basis:

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Region Hovedstaden
29190623
Kongens Vænge 2
Hillerød
3400
Danmark
Kontaktperson: Erik Lykke
Telefon: +45 23994956
E-mail: erik.lykke@regionh.dk
NUTS-kode: DK01

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.regionh.dk/

Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/66963

I.2) Information om fælles indkøb
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Sundhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Drift og vedligehold af klientplatforme samt varemodtagelse og distribution af it-udstyr

Sagsnr.: 19009284
II.1.2) Hoved-CPV-kode
72000000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Region Hovedstaden ønsker med henblik på den bedst mulige brugeroplevelse at optimere processen fra IT-udstyr indkøbes til det er klar til brug hos slut-brugerne på regionens hospitaler. Som et vigtigt led i denne optimering outsources varemodtagelses- og lagerrelaterede opgaver samt klargøringsaktiviteter, der kan udføres centralt.

Udbudsformen er udbud med forhandling i henhold til udbudsloven, hvilket betyder, at enhver økonomisk aktør kan ansøge om at deltage i udbuddet, men kun ansøgere som Ordregiver opfordrer hertil, kan afgive tilbud.(ved en prækvalifikation).

Udbuddet vedrører en offentlig kontrakt.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
50322000
50323000
72600000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK01
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Udbuddet vedrører Center for It, Medico og Telefoni's indkøb af Drift og vedligehold af klientplatforme samt varemodtagelse og distribution af it-udstyr.

Drift og vedligehold af Klientplatforme omfatter:

- Opbygning og vedligehold af images og softwarepakker til ”tykke” klienter samt pakker til virtuel publicering (app V-pakker). Region Hovedstaden anvender primært Microsoft produktet System Center Configuration Manager (SCCM) hertil,

- Publicering af virtuelle softwarepakker herunder også til ”tynde” klienter. Region Hovedstaden anvender Citrix hertil. Særlig kritisk er her softwarepakken ’Sundhedsplatformen’(SP),

- Klargøring af mobile enheder, som kan klargøres centralt. Region Hovedstaden anvender produkterne Mobile Iron, Lookout (MDT) og Entrust hertil,

- Drift og vedligehold af platforme til understøttelse af ovenstående (ikke udtømmende liste):

- - Drift af Desktop- miljø (herunder SCCM);

- - Drift af Citrix-miljø – her stilles af hensyn til SP særlig høje krav til driftseffektivitet, der skal opretholdes i lyset af, at der meget hyppigt forekommer opdateringer til selve SP-pakken, som med relativt kort varsel skal sættes i drift;

- - Drift af Mobile Device Management miljø;

- - Platforms-softwarevedligehold;

- - Incident, problem og demand-håndtering;

- - Sikkerhed (politikker, GPO-settings, sårbarhedsscanning).

- Systemforvaltning – standardsystemer (MS, Adobe, m.fl.), hvor der for disse skal sikres opdatering af builds og patches.

Desktop-miljøet består hovedsageligt af servere til understøttelse af SCCM: 1 primær server (site) samt 27 Distribution Point servere og 21 virtuelle servere (Management-, Distribution- og Software Update Points). SCCM-platformen anvendes til administration af ca. 50 000 klienter og mere end 2 000 applikationer,

- Citrix-miljøet består af ca. 260 hosts og 2600 virtuelle servere. Citrix platformen giver adgang til Sundhedsplatformen samt til ca. 600 virtuelle applikationer.. Herunder som nævnt SP. Selve SP drives af Region Sjælland i deres datacentre, men adgangen hertil stilles til rådighed via Citrix for hospitalerne i Region Hovedstaden. Region Hovedstaden gennemfører for nærværende et omfattende program, hvis formål det er i videst muligt omfang at stille softwarepakker til rådighed ved virtualisering. Dette betyder, at der hen over Kontraktens løbetid vil ske en omfattende udvidelse af Citrix-miljøet,

- Mobile Device Management miljøet består af ca. 30 hosts samt ca. 30 virtuelle servere. Der administreres i alt ca. 14 500 mobile enheder i miljøet.

Generelt vil Region Hovedstaden varetage drift og hardware-vedligehold af fysiske servere, mens administration og drift af virtualiseringslag samt platformssoftware indgår i outsourcingen. Region Hovedstaden har dog valgt at lade drift af de fysiske servere, der understøtter Citrix-miljøet indgå som option i udbuddet.

Varemodtagelse og distribution af udstyr omfatter:

- Varemodtagelse af it-udstyrsenheder indkøbt af CIMT, herunder den indledende klargøring af disse (udpakning, bortskaffelse af emballage, registrering af serienummer),

- Lagerstyring for centralt lager med IT-udstyrsenheder,

- Distribution af klargjort udstyr til hospitalerne.

Der skal varemodtages og distribueres et betydeligt antal enheder. Således blev der i 2018 af CIMT indkøbt ca. 25 000 standardvareenheder (PC, tablet, mobile enheder, mobiltelefoner, skærme og printere samt ca. 35 000 tilbehørsenheder (mus, dockingstationer, usb-sticks oma.). Ved outsourcing forventes op til 15 medarbejdere at blive virksomhedsoverdraget.

For uddybende beskrivelse af de udbudte ydelser og omfanget heraf henvises til kontraktens bilag, jvf indsatte bilagsfortegnelse.

Udbuddet omfatter en overtagelsesfase som forventes at løbe fra kontraktunderskrift og 5 måneder frem.

Visse ydelser indgår alene i udbuddet som en option for Ordregiver. Se yderligere pkt. 12 i udbudsbetingelserne..

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet og leveringssikkerhed / Vægtning: 50 %
Kvalitetskriterium - Navn: Samarbejdsmodel inkl. governance, rådgivning, overtagelse og rapportering / Vægtning: 10 %
Pris - Vægtning: 40 %
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

- Option nr. 1: Forlængelse af kontrakten,

- Option nr. 2: Levering af timebaserede ydelser til projekter,

- Option nr. 3: Ændrede serviceniveauer,

- Option nr. 4: Option på drift af Citrix servere.

Der henvises til udbudsbetingelsernes pkt. 12 for en nærmere beskrivelse af optionerne.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Ordregiver annullerer udbuddet da de indkomne tilbud ville medføre væsentlig øgede samlede omkostninger.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Udbud med forhandling
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2019/S 088-211135
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 1
Betegnelse:

Drift og vedligehold af klientplatforme samt indkøb og distribution af udstyr

En kontrakt/delkontrakt tildeles: nej
V.1) Oplysninger om ikke-tildeling
Kontrakten/partiet er ikke blevet tildelt
Andre årsager (afbrudt procedure)

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

Virksomheder, der ønsker at deltage i udbudsprocessen, skal først anmode om deltagelse ved gennemførsel af en prækvalifikation.

En ansøger skal som en del af sin anmodning om prækvalifikation, aflevere et »Standardformular for det fælles europæiske udbudsdokument«, (ESPD), hvori ansøgeren skal afgive erklæringer i forbindelse med egnethed og udvælgelse jf. udbudsbekendtgørelsens, Del III.1.2) og III. 1.3).

Prækvalifikationsbetingelserne og ESPD samt det øvrige udbudsmateriale er tilgængeligt via det internetbaserede eSourcing-system Complete Tender Management i regi af Ordregivers udbudssystem — EU-Supply, hvorfra udbudsmaterialet, herunder prækvalifikationsbetingelser og ESPD, kan downloades ved at anvende det anviste link jf. punkt 1.3) »Kommunikation«

Fristen i punkt IV 2.2) »Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse« er fristen for modtagelse af anmodning om prækvalifikation.

Fristerne for modtagelse af indledende og endeligt tilbud, fastsættes i udbudsmaterialet.

Fristen i punkt IV 2.6) » Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud« er alene gældende for det endelige tilbud.

Deltagere vil ikke modtage vederlag for deltagelse i forhandlingerne og tilbudsgivers omkostninger forbundet med at afgive forhandlingstilbud eller endeligt tilbud er Ordregiver uvedkommende.

Bilag med oplysninger vedr. overdragne medarbejdere er ikke offentliggjort i EU -Supply - CTM, af hensyn til de berørte medarbejdere i Region Hovedstaden, jf. udbudslovens § 132, stk. 2. Bilagene fremsendes alene til de prækvalificerede ansøgere. Disse vil skriftligt blive pålagt fortrolighed om bilagene, hvilket er strafferetligt sanktioneret.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405600
E-mail: klfu@naevneneshus.dk

Internetadresse: http://www.klfu.dk

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
Der findes ikke noget mæglerorgan i Danmark
x
Danmark
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v., gælder følgende frister for indgivelse af klage:

Iht. lovens § 7, stk. 2, skal klage være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4.

I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. VI.4.4)

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
11/09/2019

Send til en kollega

0.048