Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/7ac87eb9-48da-4775-8ce0-091d290899f2/publicMaterial
Indlevering af tilbud
Addresse
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/7ac87eb9-48da-4775-8ce0-091d290899f2/homepage
Udbyder
Odense Kommune
Vindere
Valgt firma
(31.01.2020)
NCC Roadservice A/S
Tobaksvejen 2A
2860 Søborg
Renhold og vedligehold af trafik- og vejskilte
Odense Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
35209115
Flakhaven 2
Odense C
5000
Danmark
Kontaktperson: Martin Laurits Nielsen
Telefon: +45 20494128
E-mail: martn@odense.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.odense.dk/
Del II: Genstand
Renhold og vedligehold af trafik- og vejskilte
Udbuddet vedrører drift og vedligeholdelse af samtlige skilte, standere og kantpæle i Odense Kommune.
Dette indebærer udskiftning, reparation og nyopsætning af trafik og vejskilte som led i den daglige drift.
Udbuddet indebærer også renholdelse samt eftersyn og vedligeholdelse af skilte og kantpæle, der er placeret på offentlige veje og arealer samt private fællesveje med serviceaftale.
Odense Kommune
Udbuddet vedrører drift og vedligeholdelse af samtlige skilte, standere og kantpæle i Odense Kommune.
Dette indebærer udskiftning, reparation og nyopsætning af trafik og vejskilte som led i den daglige drift.
Udbuddet indebærer også renholdelse samt eftersyn og vedligeholdelse af skilte og kantpæle, der er placeret på offentlige veje og arealer samt private fællesveje med serviceaftale.
Inklusive eftersyn af skilte og tavlemateriel.
Der er tale om renholdelse af ca. 4 000 antal lave skilte (<1,2 m) samt ca. 3 000 kantpæle 1 gang hvert forår.
Renholdelse af samtlige ca. 30 000 skilte 1 gang årligt om efteråret.
Desuden skal der føres eftersyn af samtlige skilte 1 x årligt i forbindelse med renholdelsen om efteråret.
Antal skilteportaler med boltegrupper som skal efterses forventes at udgøre ca. 33 antal skilte.
Alle mængder er skønnet og kan forventes at varierer med ±10%.
Ordregiver gør opmærksom på at veje med serviceordning udgår i løbet af 2020.
Ordregiver gør opmærksom på, at der i forbindelse med udbygningen af letbanen tilkommer ca. 1 300 antal skilte til letbanen som også indgår i denne aftale.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ansøger skal oplyse omsætning i de 3 seneste afsluttede årsregnskaber, samt egenkapital og soliditetsgrad ved udgangen af senest afsluttede regnskabsår.
Mindstekravet til økonomisk og finansiel kapacitet er en årsomsætning på mindst 5 000 000 DKK i hvert af de seneste 3 år, samt en egenkapital på mindst 500 000 DKK og en soliditetsgrad på mindst 10% ved udgangen af seneste regnskabsår.
Tilbudsgiver skal opfylde følgende mindstekrav til teknisk og faglig formåen, jf. Udbudslovens § 143:
Tilbudsgiver skal i ESPD’et angive mindst 2 tilsvarende eller sammenlignelige referencer, der ikke er mere end 3 år gamle:
Alderen på referencerne regnes i forhold til referencens slutdato og datoen for tilbudsfristen for dette udbud. Der kan også være tale om referencer, der vedrører igangværende arbejde, under forudsætning af at disse har været igangværende i minimum 1 år forud for tilbudsfristen.
Minimum én af referencerne skal være udført for en offentlig ordregiver.
Omsætningen for hver af de 2 referencer skal være minimum 300 000 DKK årligt.
Referencerne skal vedrøre renhold og/eller udskiftning af skilte, tavler og afmærkning.
Der henvises til det i udbudsmaterialet vedlagte aftaleudkast, som vil udgøre aftalegrundlaget for de endelige rammeaftale mellem ordregiver og den valgte leverandør.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Medio 2023
Virksomhedsoverdragelsesloven finder anvendelse. Der henvises iøvrigt til "Udkast til rammeaftale" § 7 samt bilag 6.
Ordregiver vil i dette udbud stille krav om opfyldelse af alle de frivillige udelukkelsesgrunde i Udbudsloven. Der henvises i øvrigt til udbudsbetingelsernes punkt 8.1.
Baseret på det historiske forbrug og justeret for forventninger til fremtidige ændringer i forbrugsmønstre, forventes det, at den årlige omsætning vil være 3 400 000 DKK. Denne værdi er udelukkende ordregivers bedste estimat på udbudstidspunktet, og kan således ændres i både op- og nedadgående retning under rammeaftalens løbetid.
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405600
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: www.kfst.dk