Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Moderniseringsstyrelsen - Moderniseringsstyrelsen
Vindere
Rammeaftale vedrørende vedligeholdelse og service, tilkøb og IaaS til statens Oracle-programmer (Oracle-aftalen)
(12.02.2020)
Atea A/S
Lautrupvang 6
2750 Ballerup
Opdateringer
IV.2.2)
I stedet for:
Dato: 13-11-2019
Time: 23:59
Læses:
Dato: 15-11-2019
Time: 13:00
IV.2.7)
Placering af det tekst, der skal ændres:Dato
I stedet for:
Dato: 13-11-2019
Time: 23:59
Læses:
Dato: 15-11-2019
Time: 13:00
Rammeaftale vedrørende vedligeholdelse og service, tilkøb og IaaS til statens Oracle-programmer (Oracle-aftalen)
Moderniseringsstyrelsen - Moderniseringsstyrelsen
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
10213231
Landgreven 4
København K
1301
Danmark
Kontaktperson: Andreas Boysen-Kleist
Telefon: +45 33928000
E-mail: oraclestandardsoftware@modst.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/115344362.aspx
Del II: Genstand
Rammeaftale vedrørende vedligeholdelse og service, tilkøb og IaaS til statens Oracle-programmer (Oracle-aftalen)
Moderniseringsstyrelsen udbyder på vegne af hele staten en rammeaftale vedrørende vedligeholdelse og service, tilkøb og IaaS til statens Oracle-programmer, jf. også beskrivelsen i punkt II.2.4).
Rammeaftalens kunder er statslige institutioner, der er omfattet af cirkulære om indkøb i staten.
Moderniseringsstyrelsen, Statens It, Forsvarsministeriets koncern, Skatteministeriets koncern, Rigspoliti og Styrelsen for It og Læring bliver ved rammeaftalens ikrafttræden forpligtet til at anvende rammeaftalen i forbindelse med køb af vedligeholdelse og service og tilkøb til statens Oracle-programmer. Dog er der ved køb af produkter, der har væsentlig betydning for statens sikkerhed eller rigets forsvar, ikke pligt, men alene en ret, til at anvende rammeaftalen. Ved køb af IaaS til statens Oracle-programmer er der ikke pligt, men alene en ret, til at anvende rammeaftalen. Øvrige statslige institutioner har ret, men ikke pligt til at anvende rammeaftalen. Se om partstatus i materialet.
Rammeaftalen omfatter indkøb af produkterne vedligeholdelse og service, tilkøb og IaaS til statens Oracle-programmer.
Kunden kan således købe vedligeholdelse og service til statens Oracle-programmer, ligesom kunden kan forøge sin ret til at benytte statens Oracle-programmer (tilkøb) ved køb på rammeaftalen. Endelig kan kunden på rammeaftalen købe IaaS i relation til statens Oracle-programmer, dvs. at kunden kan købe en online-tjeneste, som giver kunden adgang til grundlæggende it-infrastruktur (fx servere, storage og netværk), hvorpå statens Oracle-programmer kan installeres og afvikles. Det indebærer, at en kunde, som har licens til et af statens Oracle-programmer, kan købe følgende Produkter i relation til det pågældende program: Vedligeholdelse og Service, Tilkøb og IaaS, jf. i øvrigt rammeaftalens definition heraf.
Ovennævnte udgør alene en overordnet beskrivelse af kontraktens genstand. En nærmere beskrivelse fremgår af udbudsmaterialet, herunder i kravspecifikationen (bilag 1 til rammeaftalen).
Kundernes bestillinger baseret på rammeaftalen vil ske på baggrund af de vilkår, der er fastsat i rammeaftalen, uden at der iværksættes en fornyet konkurrence (dvs. direkte tildeling, jf. udbudsloven § 99).
Udbudsmaterialet er tilgængeligt på den i pkt. I.3) anførte hjemmeside. For at afgive tilbud er det nødvendigt at have installeret programmet Adobe Reader (version 11.0.7 eller nyere version) eller Adobe Acrobat (version 6.0 eller nyere version) samt programmer, der kan tilgå filer i Word og Excel-format. Interesserede virksomheder opfordres til at oprette sig med brugernavn og adgangskode på udbudshjemmesiden og i øvrigt løbende at holde sig orienteret.
Alle tilbudsgivere opfordres til at gennemlæse hele udbudsmaterialet, før det fælles europæiske udbudsdokument (ESPD) udformes og tilbud afgives. Der henvises i øvrigt til udbudsbetingelserne samt Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens vejledning om udfyldelse af ESPD.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Rammeaftalen regulerer i relevant omfang leverandørens udvisning af samfundsansvar, som formuleret i de konventioner, som ligger til grund for principperne i FN's Global Compact og som formuleret i OECD's retningslinjer for multinationale virksomheder.
Rammeaftalen er en del af det samlede udbudsmateriale, som er tilgængeligt på den i punkt I.3) nævnte hjemmeside.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Inden udløb af nærværende udbudte kontrakt.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.klfu.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
Ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har
indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette Ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på 20 000 DKK til Klagenævnet for Udbud.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk