Fakta om udbudet
Udbyder
Miljøstyrelsen
Videreudvikling af Affaldsdatasystem
Miljøstyrelsen
Bekendtgørelse om ændring
Ændring af en kontrakt/koncession i dens løbetid
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed/enhed
25798376
Tolderlundsvej 5
Odense C
5000
Danmark
Kontaktperson: Ole Kiilerich
E-mail: oki@mst.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.mst.dk
Del II: Genstand
Videreudvikling af Affaldsdatasystem
Videreudvikling af Affaldsdatasystem
Den oprindelige udbudsbeskrivelse var den følgende:
Rammeaftalens anvendelsesområde er it-konsulentbistand til support, vedligehold og videreudvikling af fagsystemer for Miljøstyrelsen (MST).
Det af Leverandøren tilbudte it-konsulentteam skal kunne udføre de under Rammeaftalen omfattede opgaver inden for følgende teknologiområder og metoder:
- Applikationer og webservice til Fagsystemerne,
- Microsoft .NET på web,
- Microsoft .NET på Windows PC'ere,
- Business Intelligence,
- Microsoft SQL,
- Microsoft SQL Server Integration Services (SSIS),
- Microsoft SQL Server Reporting Services (SSRS),
- Microsoft SQL Server Analysis Services (SSAS) på SQL Server 2012,
- Integrationer / udstilling af data,
- SOAP baseret webservice klienter,
- SOAP baseret webservice server,
- REST baseret webservice klienter,
- REST baseret webservice server,
- ODATA,
- OIOSAML/NEMLogi,.
- Microsoft Report Definition Language (RDL).
Programmeringssprog:
HTML, DHTML, XHTML, XML, XSLT, XSL, SQL, TSQL, C#, VB Script (ASP/VBScript), CSS (Cascading Style Sheet), VB.NET, ASP.Net, C#.Net.
Databaser:
- MS SQL server 2008 og senere versioner,
- Webservices klienter,
- Alle MST's webservice har eksempler på klienter, kodet af tredje part i nedenstående sprog:
- .NET,
- Java,
- Generering af PDF-filer,
- Aspose .Net PDF writer.
Datamodellering — herunder opbygning og konfigurering af databaser, omstrukturering af eksisterende datamodeller således at de understøtter MST's behov og lever op til en moderne databasetankegang.
Accessoriske ydelser og teknologier — Konsulentbistanden kan i en mindre grad (under 10%) omfatte accessoriske ydelser og andre teknologier og metoder end de ovennævnte, da der kan være behov for, at it-konsulentteamet skal udføre integrationer og tilpasninger af fagsystemer inden for andre teknologiområder, der indgår i MST's it-miljø.
Leverandøren skal kunne tilbyde et fast tilknyttet it-konsulentteam til udførelse af opgaverne for MST i Rammeaftalens løbetid bestående af op til 10 konsulenter inden for 4 konsulentkategorier (Projektleder/Application Manager, Seniorudvikler, Udvikler og Tester).
Kompetencerne hos Leverandørens tilbudte it-konsulenter skal løbende følge den naturlige teknologiske udvikling ved udførelsen af opgaver om support, vedligehold og videreudvikling af MST's fagsystemer inden for Rammeaftalens angivne teknologiområder og metoder.
MST kan ikke fastlægge et specifikt behov eller omfang for konsulentydelserne, hvorved Rammeaftalen vil være ikke-eksklusiv og uden aftagepligt for MST.
Del IV: Procedure
Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling
Videreudvikling af Affaldsdatasystem
Del VI: Supplerende oplysninger
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Præcise oplysninger om klagefrist(er):
I henhold til § 7, stk. 2 i lovbekendtgørelse nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud, gælder følgende
frister for indgivelse af klage:
Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller
forsyningsvirksomhedsdirektivet, som ikke er omfattet af stk. 1, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud
inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions
Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor Ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor
Ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171,
stk.4;
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185,
stk. 2, 2. pkt.
§ 7, stk. 3:
Har en ordregiver fulgt proceduren i § 4, skal en klage over, at ordregiveren i strid med Udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en
udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden
30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i
Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen
indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende.
Efter § 6, stk. 4 skal klageren senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skriftligt
underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.naevneneshus.dk
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Del VII: Ændringer til kontrakten/koncessionen
Ordregiver ønsker at gøre brug af en kategori af seniorudviklere, som på grund af den teknologiske udvikling ikke var med i den oprindelige kontrakt. Da denne medarbejderkategori arbejder med et teknologiområde (kunstig intelligens), som ikke var tilgængeligt blandt leverandørerne på udbudstidspunktet, kunne kategorien ikke have været med, og behovet for ydelsen kunne ikke have været forudset på udbudstidspunktet. Med undtagelse af teknologiområdet er der tale om videreudviklingsydelser svarende til opgaverne i det oprindelige udbud. Ændringen er inden for rammeaftalens samlede økonomiske ramme, som forudsat på udbudstidspunktet.
21093106
Østmarken 3A
Søborg
2860
Danmark
NUTS-kode: DK
Ordregiver ønsker at gøre brug af en kategori af seniorudviklere, som på grund af den teknologiske udvikling ikke var med i den oprindelige kontrakt. Da denne medarbejderkategori arbejder med et teknologiområde (kunstig intelligens), som ikke var tilgængeligt blandt de relevante leverandører på udbudstidspunktet, kunne kategorien ikke have været med, og behovet for ydelsen kunne ikke have været forudset på udbudstidspunktet. Bortset fra, at der er tale om et andet teknologiområde er der tale om videreudviklingsydelser svarende til opgaverne i det oprindelige udbud. Ændringen er inden for rammeaftalens samlede økonomiske ramme, som forudsat på udbudstidspunktet. Ydelserne under det tilføjede teknologiområde vil udgøre mindre end 10% af aftalens samlede ydelser, og timepriserne for den tilføjede medarbejderkategori overstiger ikke en 50% forøgelse.
Ordregiver ønsker at gøre brug af en kategori af seniorudviklere, som på grund af den teknologiske udvikling ikke var med i den oprindelige kontrakt. Da denne medarbejderkategori arbejder med et teknologiområde (kunstig intelligens), som ikke var tilgængeligt blandt de relevante leverandører på udbudstidspunktet, kunne kategorien ikke have været med, og behovet for ydelsen kunne ikke have været forudset på udbudstidspunktet. Uden seniorudviklere med kendskab til det nye teknologiområde, vil man ikke kunne videreudvikle systemet som ønsket, og vil således ikke kunne gennemføre bestemte hensigtsmæssige videreudviklingsopgaver, som falder ind under den almindelige videreudvikling, som er forudsat i den oprindelige aftale.