Fakta om udbudet
Udbyder
Københavns Kommune, repræsenteret ved Socialforvaltningen
Levering, vedligeholdelse, drift, support og videreudvikling af en socialfaglig løsning til Københavns Kommune
Københavns Kommune, repræsenteret ved Socialforvaltningen
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter
Resultat af udbudsproceduren
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 64942212
Postadresse: Borups Alle 177
By: København NV
NUTS-kode: DK011
Postnummer: 2400
Land: Danmark
Kontaktperson: Thomas Bech Tengberg
E-mail: jt2g@kk.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/437d0248-02c9-4c0c-ad26-a51d4c0d858d/homepage
Del II: Genstand
Levering, vedligeholdelse, drift, support og videreudvikling af en socialfaglig løsning til Københavns Kommune
Ordregiver ønsker at anskaffe en ny digital socialfaglig løsning. Løsningen skal understøtte arbejdsgange, der styrer opgaver for myndighed og udfører ift. udsatte voksne, herunder også med handicap. De daglige opgaver er fordelt på 2 Borgercentre: Borgercenter Voksne og Borgercenter Handicap samt i centrale funktioner i Socialforvaltningen.
Ordregiver ønsker dermed at anskaffe og implementere en fremtidssikret løsning til at understøtte en stor del af SOF's kerneopgaver. Det er derfor afgørende, at den kommende løsning sikrer høj grad af brugervenlighed, god ledelsesinformation og sammenhængende kvalitativ sagsbehandling.
Løsningen skal sikre, at ledere og medarbejdere oplever en øget kvalitet og lettelse i deres daglige arbejde, samt at borgerne oplever at deres møde med forvaltningen er transparent, koordineret og lovmedholdelig.
København
Løsningen skal være en digital fremtidssikret platform for en stor del af Socialforvaltningens medarbejdere i Københavns Kommune. Dette gælder dels i forhold til opgaveløsningen som myndighed, dels i forhold til konkret udførelse af de bevilligede myndighedsopgaver på voksenområdet herunder hjemløse, psykisk syge, misbrugere, handicappede samt andre socialt udsatte borgere. Det er vigtigt, at forvaltningens nye digitale løsning kan understøtte socialudvalgets vision om en koordineret og transparent indsats over for den enkelte borger. En koordineret indsats skal bl.a. sikres gennem én samlet plan til borgeren: Borgerens Plan. Visionen med Borgerens Plan er at styrke samarbejdet med borgeren om en sammenhængende indsats til gavn for borgerens ønskede udvikling, og hvor alle parter kan samarbejde om og med borgeren om dennes udviklingsmål.
Løsningen skal understøtte og facilitere ordregivers forpligtelser i forhold til den komplekse lovgivning, som området er reguleret af. Løsningen skal dække socialfaglige opgaver og arbejdsgange på tværs af voksenområdet i hele kommunen samt den opgaveløsning, der finder sted på mange forskellige døgn- og dagopholdssteder.
Set fra medarbejdernes synspunkt er der behov for den bedst mulige brugeroplevelse, hvad enten medarbejderen løser sine opgaver på et kontor eller mere mobilt tæt på borgeren. Løsningen skal være let at tilgå og effektiv at anvende også ift. den daglige dokumentation. Den nye løsning skal med andre ord frigive tid til kerneopgaven samt understøtte, at Socialforvaltningen har en høj kvalitet i opgaveløsningen på myndighedsområdet samt en god styring og dokumentation af de tilbudte myndighedsopgaver overfor borgeren. Det er vigtigt, at den tilbudte løsning kan håndtere ordregivers volumen, kompleksitet og brugere på flere niveauer. Det at udføre opgaver i socialforvaltningen i landets hovedstad betyder stor bredde og dybde i fagligheden og vil naturligt stille særlige krav til den nye digitale løsning. Forvaltningen ønsker at ensrette arbejdsprocesser ud fra tanken om, "Hvad der kan være fælles skal være fælles". Men der vil være specifikke målgrupper, som har særlige behov for digital understøttelse.
Socialforvaltningen har udover voksenområdet til opgave at varetage myndigheds- og udfører-opgaverne på børneområdet, for både udsatte børn og unge samt børn med handicap. Socialforvaltningen har besluttet at implementere KOMBIT’s DUBU-løsning til understøttelse af myndighedsopgaverne. Socialforvaltningen har ikke endeligt afklaret, hvilken løsning der skal understøtte dokumentationsopgaverne på udfører-området for børn og unge. Derfor indeholder nærværende udbudsmateriale option på den del – dvs. forretningsbehov der er særlige for børn og unge og som voksenområdets udførerdel skal suppleres med. Et eventuelt tilvalg af denne udfører-option vil betyde væsentlig flere brugere i løsningen, men en begrænset udvidelse af de forretningsmæssige behov, da dokumentationsbehovet for voksne og børn på udfører-opgaverne kan løses i en fælles løsning. Derudover er der et behov for en integration fra DUBU til løsningen for at sikre en effektiv overlevering mellem børn myndighed og voksen myndighed, hvis barnet skal forsætte med støtte i sit voksne liv.
Socialforvaltningens medarbejdere besidder samlet en stor faglig viden, som kan være værdifuld for den kommende leverandør. Socialforvaltningen ønsker et godt samarbejde med den kommende leverandør, udmøntet i et reelt partnerskab, hvor leverandøren kan få adgang til en kunde med store faglige ambitioner samt en unik socialfaglig viden.
Der henvises til denne bekendtgørelses pkt. VI.3) Yderligere oplysninger for en nærmere beskrivelse af kontraktens optioner.
Kontraktens samlede værdi angivet i afsnit V.2.4 er udtryk for en evalueringsteknisk sum, som er udregnet i henhold til udbudsmaterialets Bilag 9.
Del IV: Procedure
Del V: Kontrakttildeling
Kontrakt om en socialfaglig løsning
CVR-nummer: 14814833
Postadresse: Grønningen 17, 1.
By: 1270 København K
NUTS-kode: DK01
Land: Danmark
Del VI: Supplerende oplysninger
Kontrakten indeholder følgende optioner:
— Option 1: Understøttelse af udførende opgaver på børne- ungeområdet,
— Option 2: eTavler funktionalitet eller integrationer,
— Option 3: Supplerende miljøer i Driftsmiljøet,
— Option 4: Fælles Sprog III,
— Option 5: Dataadskillelse,
— Option 6: Udvidet datakonvertering,
— Option 7: Visitering samt drift-dokumentation på Plejefamilier,
— Option 8: Talegenkendelse,
— Option 9: Integration med det Fællesm offentlige Kontaktregister (CKR),
— Option 10: Integration til Kvantum (ERP),
— Option 11: Integration til NemLog-in til ekstern adgang,
— Option 12: Integration til Cura Bolig- og Pladsstyring,
— Option 13: Integration til NetForvaltning Sundhed (NFS),
— Option 14: Integration til Medicin.dk
— Option 15: Integration til VAR Healthcare,
— Option 16: Integration til Tilbudsportalen fra Socialstyrelsen,
— Option 17: Integration til STS Adgangsstyring.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (LBK nr. 593 af 2.6.2016), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra den dag, hvor bekendtgørelsen er offentliggjort.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk