23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 078-138485
Offentliggjort
22.04.2015
Udbudstype
Begrænset udbud

Udbyder

Haderslev Kommune

Vindere

Koncernløsning omfattende Økonomi-, Løn-, Vagtplan-, og debitorsystem med option på indkøbssystem og projekt- og ressourcestyring

(23.12.2015)
Fujitsu A/S
Sletvej 68
8361 Hasselager

Koncernløsning vedr. økonomi-, løn-, vagtplan-, debitorsystem samt indkøbssystem, projekt- og ressourcestyring og BI-system som option


Haderslev Kommune

Danmark-Haderslev: It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support

2015/S 078-138485

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Haderslev Kommune
Gåskærgade 26-28, Bygning C, 1. sal
Økonomi og Udbud
6100 Haderslev
DANMARK

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://www.haderslev.dk

Elektronisk adgang til oplysninger: http://www.haderslev.dk/aktuelle-udbud

Yderligere oplysninger fås her: Marslev & Kruse I/S
Bødtchersvej 12
Niels Erik Kruse
5230 Odense M
DANMARK
+45 29245609

http://www.marslevkruse.dk

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Marslev & Kruse I/S
Bødtchersvej 12
Niels Erik Kruse
5230 Odense M
DANMARK
+45 29245609

http://www.marslevkruse.dk

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

I.2) Type ordregivende myndighed

Regional eller lokal myndighed

I.3) Hovedaktivitet

Generelle offentlige tjenester

I.4) Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne

Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:

Koncernløsning vedr. økonomi-, løn-, vagtplan-, debitorsystem samt indkøbssystem, projekt- og ressourcestyring og BI-system som option.

II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne

Tjenesteydelser

Tjenesteydelseskategori nr. 7: Edb-tjenesteydelser og hermed beslægtede tjenesteydelser

Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Hos Haderslev Kommune og hos leverandøren.

NUTS-kode DK03

II.1.3) Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem

Bekendtgørelsen vedrører en offentlig kontrakt

II.1.4) Oplysninger om rammeaftale
II.1.5) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene

Haderslev Kommune ønsker at indgå kontrakt om en samlet koncernløsning for kommunen omfattende:

Økonomi-, løn-, vagtplan-, og debitorsystem — derudover et projekt- og ressourcestyringsystem, indkøbssystem samt et BI-system om option.

Løsningen skal i sin helhed tilbydes som en hosted løsning (servicebureau).

Leverancen skal omfatte alle ydelser, der er nødvendige for ibrugtagning, herunder installation, konfiguration, uddannelse, projektledelse, implementeringsstøtte og drift af løsningen. Leverancen skal endvidere omfatte vedligeholdelse og videreudvikling i forhold til lovgivningsmæssig og faglig udvikling, fx i forhold til krav til kommunale budget- og regnskabssystemer, lovgivningen på indkøbsområdet og i forhold til overenskomster, herunder opdatering med overenskomstbestemt lønudvikling.

Løsningen skal støtte kommunens arbejde med at samle og integrere data indenfor de nævnte systemområder samt skabe mulighed for tværgående styring på både centralt og decentralt niveau.

Løsningen skal ligeledes understøtte kommunens arbejde med digitalisering og effektivisering af processer.

Der skal endvidere etableres datamæssig integration med en række øvrige it-systemer, der anvendes i kommunen, på sigt med udgangspunkt i den fælleskommunale rammearkitektur, hvilket fremgår nærmere af udbudsmaterialet.

Udbuddet omhandler én samlet leverance af Økonomi-, løn-, vagtplan-, og debitorsystem med én hovedleverandør til brug centralt på rådhuset samt i de enkelte centre og institutioner i Haderslev Kommune til drift senest pr. 1.1.2017.

II.1.6) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

72000000, 72260000, 72266000

II.1.7) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb

Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja

II.1.8) Delaftaler

Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej

II.1.9) Oplysninger om alternative tilbud

Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej

II.2) Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1) Samlet mængde eller omfang:
II.2.2) Oplysninger om optioner

Optioner: ja

Beskrivelse af disse optioner: Indkøbssystem

Projekt- og ressourcestyringssystem

BI-System

Slutbrugeruddannelse.

II.2.3) Oplysninger om forlængelse

Denne kontrakt kan forlænges: ja

Antal gange, der er mulighed for forlængelse: 2

Hvis der er tale om indkøbs- eller tjenesteydelseskontrakter, der kan forlænges: anslået tidsramme for efterfølgende kontakter:

måneder: 24 (fra tildeling af kontrakten)

II.3) Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse

Varighed i måneder: 72 (fra tildeling af kontrakten)

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Kontraktbetingelser
III.1.1) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
III.1.2) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
III.1.3) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
III.1.4) Andre særlige vilkår

Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: nej

III.2) Betingelser for deltagelse
III.2.1) De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: 1) Oplysning om firmanavn, CVR-nr. (for ansøgere, der ikke har hjemsted i Danmark: selskabs- eller virksomhedsnummer), adresse, telefonnummer og e-mailadresse på kontaktperson.

2) Generel virksomhedsprofil samt oplysninger om ejerforhold.

3) Udfyldt og underskrevet tro og love erklæring om, i hvilket omfang Ansøger har ubetalt, forfalden gæld til det offentlige (jf. Finansministeriets lovbekendtgørelse nr. 336 af 13.5.1997). (Udfyld bilag 1)

4) Underskrevet erklæring om, at Ansøgers virksomhed ikke er udelukket fra at afgive tilbud i henhold til artikel 45 i direktiv nr. 2004/18/EF af 31.3.2004. (Udfyld bilag 1)

5) Ordregiver forbeholder sig ret til inden endelig kontraktindgåelse at forlange serviceattest fra Erhvervs- og Selskabsstyrelsen (maks. 3 måneder gammel).

III.2.2) Økonomisk og finansiel kapacitet

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: 1) Oplysning om Ansøgers samlede omsætning, herunder omsætning inden for det aktivitetsområde, der er omfattet af udbuddet, i de seneste to afsluttede regnskabsår, hvis tallene for denne omsætning foreligger. (Udfyld bilag 2)

2) Nøgletal for de seneste to afsluttede regnskabsår. (Udfyld bilag 2).

III.2.3) Teknisk kapacitet

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:

1) Referenceliste over de betydeligste sammenlignelige leveringer, der er udført i løbet af de seneste tre år, med beskrivelse af leverancerne og angivelse af kontaktpersoner. (Udfyld bilag 3).

III.2.4) Oplysning om reserverede kontrakter
III.3) Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1) Oplysninger om en bestemt profession

Udførelse af tjenesteydelsen er forbeholdt en bestemt profession: nej

III.3.2) Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen

Juridiske personer bør anføre navne på og faglige kvalifikationer for de medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen: nej

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
IV.1.1) Type procedure

Begrænset

IV.1.2) Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage

Forventet antal økonomiske aktører: 5

Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal kandidater: Såfremt flere end 5 ansøgere opfylder ordregivers krav til egnethed, udvælger Ordregiver de 5 ansøgere, som er bedst egnede til at løse opgaver af den pågældende art. Udvælgelsen vil ske på baggrund af en vurdering af de mest relevante referencer, jf. pkt. III.2.3), set i forhold til den udbudte opgave, jf. pkt. II.1.5). I forbindelse med vurderingen af en virksomhedsegnethed til at løfte opgaven, vil ordregiver lægge størst vægt på de referencer, der illustrerer erfaring med opgaver tilsvarende den udbudte løsning.

IV.1.3) Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier

Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de kriterier, der er anført i specifikationerne, i opfordringen til at afgive bud eller til at forhandle eller i det beskrivende dokument

IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion

Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej

IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:

15/2374 og 15/2696

IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?

nej

IV.3.3) Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter

Skal der betales for dokumenterne?: nej

IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse

22.5.2015 - 12:00

IV.3.5) Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage
IV.3.6) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse

dansk.

IV.3.7) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
IV.3.8) Åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse

Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: ja

Skønnet tidspunkt for offentliggørelse af yderligere bekendtgørelser: 2021-2025.

VI.2) Oplysninger om EU-midler

Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej

VI.3) Yderligere oplysninger

Bilag 1-3 kan rekvireres på www.haderslev.dk/aktuelle-udbud fra 20.4.2015 til 22.5.2015 kl. 12:00.

Ansøgning om deltagelse skal sendes i et filformat, der enten kan åbnes af Microsoft Office pakken, eller som er en eller flere PDF fil(er).

Ansøgning om deltagelse skal IKKE fremsendes som sikker mail.

Størrelsen på modtagelse af mails er begrænset til 75 MB pr. mail. Dokumenter må IKKE sendes pakket i en zip fil, men skal fremsendes i opdelt i flere mails såfremt størrelsen overskrider 75 MB.

Ansøger kan ikke betragte det fremsendte tilbud som modtaget af Haderslev Kommune, før Ansøger har modtaget en kvitteringsmail fra udbud-indkob@haderslev.dk

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK

+45 35291000
http://www.klfu.dk

VI.4.2) Indgivelse af klager

Præcise oplysninger om klagefrist(er): En klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være modtaget i Klagenævnet inden 20 dage fra dagen efter Ordregiverens underretning om, hvem der er blevet prækvalificeret.

Samtidig med klagens fremsendelse til Klagenævnet skal Klageren sende eller e-maile en kopi af klagen med bilag til Ordregiveren. Klagenævnet har brug for at vide, om Klageren har underrettet Ordregiveren, og Klageren skal derfor sende kopi af underretningen af Ordregiveren til Klagenævnet.

VI.4.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK

http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:

20.4.2015

 

Send til en kollega

0.047