23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2019/S 236-577697
Offentliggjort
06.12.2019
Udbudstype
Annullering

Udbyder

Statens Serum Institut

Rammeaftale 1 om håndværkerydelser (EL & VVS), inklusive fagentrepriserne E07 VVS og E09 EL til veterinær beredskabsbygning


Statens Serum Institut

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Bygge- og anlægsarbejder

Retsgrundlag:

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Statens Serum Institut
CVR-nummer: 46837428
Postadresse: Artillerivej 5
By: København S
NUTS-kode: DK011
Postnummer: 2300
Land: Danmark
Kontaktperson: Marlene Alba Skov
E-mail: MJSK@ssi.dk
Telefon: +45 32688289

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.ssi.dk/

Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/244516

I.2) Information om fælles indkøb
I.4) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.5) Hovedaktivitet
Sundhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Rammeaftale 1 om håndværkerydelser (EL & VVS), inklusive fagentrepriserne E07 VVS og E09 EL til veterinær beredskabsbygning

Sagsnr.: 19/04805
II.1.2) Hoved-CPV-kode
45213100
II.1.3) Kontrakttype
Bygge- og anlægsarbejder
II.1.4) Kort beskrivelse:

Udbuddet omfatter en rammeaftale, der består af i alt 2 delaftaler opdelt efter fagområderne EL-arbejder og VVS-arbejder inden for håndværkerydelser, inklusive 2 fagentrepriser i forbindelse med opførelse af en veterinær beredskabsbygning.

For rammeaftalen udgør selve rammeaftalen inklusive de almindelige bestemmelser for bygge og anlæg (AB 18 Forenklet) med de i bilag 3 til bilag A, anførte fravigelser, det samlede aftalegrundlag mellem parterne om udførelse af ydelser omfattet af rammeaftalen.

For fagentrepriserne E07 VVS og E09 EL udgør selve fagentreprisekontrakten inklusive de almindelige bestemmelser for bygge og anlæg (AB 18) med de i bilag 3 til bilag B og C, anførte fravigelser, det samlede aftalegrundlag mellem parterne om udførelse af fagentreprisen.

Ved tildeling af delaftale 1 EL tildeles tilbudsgiveren ligeledes E09 EL, og tilsvarende ved tildeling af delaftale 2 VVS tildeles tilbudsgiveren ligeledes E07 VVS.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 48 800 000.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delaftale 1 EL inklusive E09 EL til veterinær beredskabsbygning

Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
44420000
45200000
45213400
45214000
45214600
45214631
50000000
50700000
50710000
50711000
50800000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK011
Hovedudførelsessted:

DK-2300 Købehavn S

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

SSI har behov for at kunne rekvirere håndværkerydelser i forbindelse med planlagt og daglig drift og vedligeholdelse af bygningsmassen på SSI Campus.

SSI’s campusområde har et samlet areal på 75 000 m2 med cirka 70 bygninger og 3 100 lokaler. SSI Campus består primært af ejer SSI og lejer AJ Vaccines samt enheder under Sundheds- og Ældreministeriet. Bilag 4 til bilag A indeholder en oversigt over SSI Campus og de tilhørende bygninger.

Udover den daglige drift og vedligeholdelse af de nuværende bygninger, sker der endvidere løbende fornyelse i og udvidelse af bygningsmassen, hvor ordregiver endvidere har behov for håndværkerydelser.

Kontraktstyring og -administration af selve rammeaftalen vil ligge hos SSI, der således også er kontaktpunktet for den kommende entreprenør til levering af ydelserne.</p>

Delaftalen består af håndværkerydelser inden for EL-arbejder, som er defineret ud fra SSI’s behov. SSI’s forventede samlede forbrug er 6 000 000 DKK om året. Det angivne forventede forbrug, kan dog variere år for år, idet det angivne forbrug er estimeret ud fra SSI’s forbrug de seneste 3 år. For yderligere information om delaftalen og dennes omfang, henvises til bilag A med tilhørende bilag.

Udover delaftale 1, omfatter udbuddet endvidere fagentreprise E09 EL i forbindelse med opførsel af en 600 m2 veterinær beredskabsbygning (etageareal cirka 1 800 m2), der skal anvendes, når der er mistanke om eller udbrud af en alvorlig smitsom sygdom i Danmarks produktionsdyr- eller almindelige vildtbestand. Bygningen indeholder laboratorier til diagnostik og analyser, der lever op til BSL 3+ krav. E09 EL har en skønnet entreprisesum 3 700 000 DKK.

Det er en forudsætning for tildeling af delaftale 1, at tilbudsgiver kan levere den tilhørende delaftale. Formålet med E09 er at sikre, at der bliver etableret, leveret og monteret de omfattede EL-arbejder, der er afgørende for bygningens færdiggørelse. Omfanget af fagentreprisen fremgår af bilag C med tilhørende bilag – særligt er omfanget af arbejderne specificeret i bilag 7 med underbilag.

Arbejderne skal opstarte den 4.12.2019 og udføres i overensstemmelse med den til entreprisen tilhørende byggesagsbeskrivelse og arbejdsbeskrivelse, med aflevering den 1.9.2020.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Rammeaftale / Vægtning: 35
Kvalitetskriterium - Navn: Fagentreprise / Vægtning: 25
Pris - Vægtning: 40
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Delaftale 1:

- Ordregiver har ret, men ikke pligt, til løbende at tilkøbe de i tilbudslisten tilbudte materialer på ethvert tidspunkt i rammeaftalens løbetid til de aftalte enhedspriser. jf. bilag D tilbudslisten, faneblad rammeaftale delaftale 1 EL, Pos. A.2.

E09 EL:

- Ordregiver har ret, men ikke pligt, til løbende at tilkøbe reguleringsposter på ethvert tidspunkt i udførelsesfasen til de aftalte enhedspriser. jf. bilag D tilbudslisten, faneblad reguleringsposter.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delaftale 2 VVS inklusive E07 VVS til veterinær beredskabsbygning

Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
44115200
44420000
45200000
45213400
45214000
45214600
45214631
50000000
50700000
50710000
50711000
50800000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK011
Hovedudførelsessted:

DK-2300 Købehavn S

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

SSI har behov for at kunne rekvirere håndværkerydelser i forbindelse med planlagt og daglig drift og vedligeholdelse af bygningsmassen på SSI Campus.

SSI’s campusområde har et samlet areal på 75 000 m2 med cirka 70 bygninger og 3 100 lokaler. SSI Campus består primært af ejer SSI og lejer AJ Vaccines samt enheder under Sundheds- og Ældreministeriet. Bilag 4 til Bilag A indeholder en oversigt over SSI Campus og de tilhørende bygninger.

Udover den daglige drift og vedligeholdelse af de nuværende bygninger, sker der endvidere løbende fornyelse i og udvidelse af bygningsmassen, hvor ordregiver endvidere har behov for håndværkerydelser.

Kontraktstyring og -administration af selve rammeaftalen vil ligge hos SSI, der således også er kontaktpunktet for den kommende entreprenør til levering af ydelserne.

Delaftalen består håndværkerydelser inden for VVS-arbejder, som er defineret ud fra SSI’s behov. SSI’s forventede samlede forbrug er 4 000 000 DKK om året. Det angivne forventede forbrug, kan dog variere år for år, idet det angivne forbrug er estimeret ud fra SSI’s forbrug de seneste 3 år. For yderligere information om delaftalen og dennes omfang, henvises til bilag A med tilhørende bilag.

Udover delaftale 2, omfatter udbuddet endvidere fagentreprise E07 VVS i forbindelse med opførsel af en 600 m2 veterinær beredskabsbygning (etageareal cirka 1 800 m2), der skal anvendes, når der er mistanke om eller udbrud af en alvorlig smitsom sygdom i Danmarks produktionsdyr- eller almindelige vildtbestand. Bygningen indeholder laboratorier til diagnostik og analyser, der lever op til BSL 3+ krav. E07 VVS har en skønnet entreprisesum 5 100 000 DKK.

Det er en forudsætning for tildeling af delaftale 2, at tilbudsgiver kan levere den tilhørende delaftale. Formålet med E07 VVS er at sikre, at der bliver etableret, leveret og monteret de omfattede VVS-arbejder, der er afgørende for bygningens færdiggørelse. Omfanget af fagentreprisen fremgår af bilag B med tilhørende bilag – særligt er omfanget af arbejderne specificeret i bilag 7 med underbilag.

Arbejderne skal opstarte den 4.12.2019 og udføres i overensstemmelse med den til entreprisen tilhørende byggesagsbeskrivelse og arbejdsbeskrivelse, med aflevering den 1.9.2020.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Rammeaftale / Vægtning: 35
Kvalitetskriterium - Navn: Fagentreprise / Vægtning: 25
Pris - Vægtning: 40
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Delaftale 2:

- Ordregiver har ret, men ikke pligt, til løbende at tilkøbe de i tilbudslisten tilbudte materialer på ethvert tidspunkt i rammeaftalens løbetid til de aftalte enhedspriser. jf. bilag D tilbudslisten, faneblad rammeaftale delaftale 2 VVS.

E07 VVS:

- Ordregiver har ret, men ikke pligt, til løbende at tilkøbe reguleringsposter på ethvert tidspunkt i udførelsesfasen til de aftalte enhedspriser. jf. bilag D tilbudslisten, faneblad (59.4) reguleringsposter.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Udbud med forhandling
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2019/S 113-277473
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 1
Betegnelse:

Delaftale 1 EL inklusive E09 EL til veterinær beredskabsbygning

En kontrakt/delkontrakt tildeles: nej
V.1) Oplysninger om ikke-tildeling
Kontrakten/partiet er ikke blevet tildelt
Andre årsager (afbrudt procedure)

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 2
Betegnelse:

Delaftale 2 VVS inklusive E07 VVS til veterinær beredskabsbygning

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
03/12/2019
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 3
Antal tilbud modtaget elektronisk: 3
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: Caverion Danmark A/S
CVR-nummer: 10112354
Postadresse: Vejlevej 123
By: Fredericia
NUTS-kode: DK
Postnummer: 7000
Land: Danmark
E-mail: jan.mikkelsen@caverion.com
Telefon: +45 76232776

Internetadresse: http://www.caverion.dk

Kontrahenten er en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delkontraktens oprindeligt anslåede samlede værdi: 21 100 000.00 DKK
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 19 192 855.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

SSI har besluttet at aflyse udbud af Delaftale 1 EL inkl. E09 EL.

Aflysningen sker på baggrund af, at der er konstateret uhensigtsmæssigheder i udbudsmaterialet.

SSI forventer at genudbyde delaftale 1 EL inkl. fagentreprise E09 EL til den veterinære beredskabsbygning hurtigst muligt. De 2 kontrakter vil blive udbudt som 2 selvstændige udbud, hhv. udbud af rammeaftale 1 om håndværkerydelser – delaftale 1 EL og udbud af E09 EL til den veterinære beredskabsbygning.

Det kan på nuværende tidspunkt oplyses, at fagentreprise E09 EL til den veterinære beredskabsbygning forventes udbudt som et offentligt udbud (uden prækvalifikation) medio december 2019.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 35291000
Fax: +45 33307799

Internetadresse: http://www.klfu.dk

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud: Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1. Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på 20 000 DKK til Klagenævnet for Udbud.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 35291000

Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
04/12/2019

Send til en kollega

0.097