23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 091-163746
Offentliggjort
12.05.2015
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Region Midtjylland

Opdateringer

Rettelse
(29.05.2015)

I stedet for:

IV.3.4) Frist for modtagelse af tilbud eller ansøgning om deltagelse:

22.6.2015 (12:00)

Læses:

IV.3.4) Frist for modtagelse af tilbud eller ansøgning om deltagelse:

6.7.2015 (12:00)

Rettelse
(20.06.2015)

I stedet for:

VI.3)
Yderligere oplysninger:

—.

Læses:

VI.3)
Yderligere oplysninger:

Begrundelse for annullation: Region Midtjylland har ved udbudsbekendtgørelse nr. 2015/S 91-163746 af den 12.5.2015 udbudt fire separate delaftaler vedrørende telefoni. Det skal hermed meddeles, at Region Midtjylland har besluttet at annullere udbuddet af Delaftale 2 Distribuerede Antenne Systemer (DAS) som følge af en uhensigtsmæssig udformning af betingelserne for tilbudsindhentningen. Det forventes, at Delaftale 2 bliver genstand for en fornyet offentliggørelse.

Rettelse
(24.06.2015)

I stedet for:

II.1.1) Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:

Rammeaftaler vedrørende indkøb af moniltelefoni, mobilbredbånd, terminaler, fastnettelefoni, Distribuerede Antenne Systemer (DAS), hjemmeopkoblinger, visse institutionsopkoblinger og tilknyttede ydelser.

II.1.5) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene:

Region Midtjylland udbyder med denne udbudsbekendtgørelse et antal rammeaftaler indenfor telefoni området. Det nærmere indhold af hver rammeaftale er specificeret nedenfor. Ydelserne skal leveres til brug på alle regionens opgaveområder, herunder blandt andet til Region Midtjyllands somatiske hospitaler, psykiatrien, sociale tilbud, administrative funktioner, der administreres af Region Midtjylland. Idet ydelserne bl. a. skal leveres til vitale områder indenfor sundhedssektoren, indeholder kravspecifikationerne meget høje krav til leveringssikkerhed og sikker drift i de leverede ydelser. De udbudte ydelser er opdelt i fire (4) delaftaler.

De 4 delaftaler dækker:

Delaftale 1: Mobiltelefoni, mobilbredbånd, terminaler samt beslægtede ydelser, Fastnettelefoni — trafikløsninger, nummerserier, almindelige telefonilinjer, alarmlinjer samt beslægtede ydelser

Delaftale 2: Distribuerede Antenne Systemer (DAS) til mobildækning af regionens største bygninger og matrikler

Delaftale 3: Institutionsopkoblinger til mindre regionale lokaliteter, institutioner, sundhedshuse, mv. Det nærmere indhold af hver delaftale er beskrevet nedenfor i Bilag B

Delaftale 4: Hjemmeopkoblinger og internetforbindelser til mindre regionale lokaliteter, institutioner, sundhedshuse, mv. (Internetforbindelser). Det vil være muligt at byde på en eller flere delaftaler. Der vil alene blive indgået én(1) rammeaftale med én(1) leverandør pr. delaftale, jf. også ovenfor punkt II.1.4).

1) I Udbudsbilag 1, jf. nærmere nedenfor punkt VI.3), bedes tilbudsgiver i tabellen under punkt 1. »Antal delaftaler, der afgives tilbud på« afkrydse, hvilke delaftaler tilbudsgiver ønsker at afgive tilbud på.

III.2.2) Økonomisk og finansiel kapacitet:

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: Som mindstekrav for Delaftale 1 kræves en årlig omsætning på minimum 50 000 000 DKK ex. moms i det senest disponible regnskabsår inden for det ydelsesområde, der dækkes af delaftalen. Som mindstekrav for Delaftale 2 kræves en årlig omsætning på minimum 10 000 000 DKK ex. moms i det senest disponible regnskabsår inden for det ydelsesområde, der dækkes af delaftalen. Som mindstekrav for Delaftale 3 kræves en årlig omsætning på minimum 20 000 000 DKK ex. moms i det senest disponible regnskabsår inden for det ydelsesområde, der dækkes af delaftalen. Som mindste krav for Delaftale 4 kræves en årlig omsætning på minimum DKK 20 000 000 ex. moms i det senest disponible regnskabsår inden for det ydelsesområde, der dækkes af delaftalen. Ved sammenslutning af leverandører (et konsortium) beregnes omsætningen som leverandørernes samlede omsætning indenfor den delaftale der afgives tilbud på.

Oplysninger om delaftaler:

Delaftale 1

Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten Rammeaftaler vedrørende indkøb af moniltelefoni, mobilbredbånd, terminaler, fastnettelefoni, Distribuerede Antenne Systemer (DAS), hjemmeopkoblinger, visse institutionsopkoblinger og tilknyttede ydelser.

Delaftale 2

Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten Rammeaftaler vedrørende indkøb af moniltelefoni, mobilbredbånd, terminaler, fastnettelefoni, Distribuerede Antenne Systemer (DAS), hjemmeopkoblinger, visse institutionsopkoblinger og tilknyttede ydelser Delaftale nr.: 2 Betegnelse: Distribuerede Antenne Systemer (DAS) til mobildækning af regionens største bygninger og matrikler

1) Kort beskrivelse: Delaftalen anvendes til indkøb af nedenstående samt beslægtede ydelser:

— Distribuerede Antenne Systemer (DAS) med tilkobling af alle licenserede teleoperatører

— Leverandøren på delaftalen skal koordinere og sikre sameksistens mellem operatørerne i Danmark på løsningerne

— Vedligeholdelse og support i relation til ovenstående, herunder eksempelvis, overvågning, fejlafhjælpning og reparation. Vedligeholdelses- og support aftaler indgås separat for hver projektleverance på opsigelsesvilkår. Der henvises til de i kravspecifikationen skitserede vilkår.

2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary): Primærglossaret Supplerende glossar

Hovedgenstand 64200000

Yderligere genstand(e) 32500000, 32510000, 32520000, 32560000, 32570000.

Delaftale 3

Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten Rammeaftaler vedrørende indkøb af moniltelefoni, mobilbredbånd, terminaler, fastnettelefoni, Distribuerede Antenne Systemer (DAS), hjemmeopkoblinger, visse institutionsopkoblinger og tilknyttede ydelser.

Delaftale 4

Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten Rammeaftaler vedrørende indkøb af moniltelefoni, mobilbredbånd, terminaler, fastnettelefoni, Distribuerede Antenne Systemer (DAS), hjemmeopkoblinger, visse institutionsopkoblinger og tilknyttede ydelser.

Læses:

II.1.1) Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:

Rammeaftaler vedrørende indkøb af moniltelefoni, mobilbredbånd, terminaler, fastnettelefoni, hjemmeopkoblinger, visse institutionsopkoblinger og tilknyttede ydelser.

II.1.5) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene:

Region Midtjylland udbyder med denne udbudsbekendtgørelse et antal rammeaftaler indenfor telefoni området. Det nærmere indhold af hver rammeaftale er specificeret nedenfor. Ydelserne skal leveres til brug på alle regionens opgaveområder, herunder blandt andet til Region Midtjyllands somatiske hospitaler, psykiatrien, sociale tilbud, administrative funktioner, der administreres af Region Midtjylland. Idet ydelserne bl. a. skal leveres til vitale områder indenfor sundhedssektoren, indeholder kravspecifikationerne meget høje krav til leveringssikkerhed og sikker drift i de leverede ydelser. De udbudte ydelser er opdelt i tre (3) delaftaler.

De 3 delaftaler dækker:

Delaftale 1: Mobiltelefoni, mobilbredbånd, terminaler samt beslægtede ydelser, Fastnettelefoni — trafikløsninger, nummerserier, almindelige telefonilinjer, alarmlinjer samt beslægtede ydelser.

Delaftale 3: Institutionsopkoblinger til mindre regionale lokaliteter, institutioner, sundhedshuse, mv. Det nærmere indhold af hver delaftale er beskrevet nedenfor i Bilag B.

Delaftale 4: Hjemmeopkoblinger og internetforbindelser til mindre regionale lokaliteter, institutioner, sundhedshuse, mv. (Internetforbindelser). Det vil være muligt at byde på en eller flere delaftaler. Der vil alene blive indgået én(1) rammeaftale med én(1) leverandør pr. delaftale, jf. også ovenfor punkt II.1.4).

1) I Udbudsbilag 1, jf. nærmere nedenfor punkt VI.3), bedes tilbudsgiver i tabellen under punkt 1. »Antal delaftaler, der afgives tilbud på« afkrydse, hvilke delaftaler tilbudsgiver ønsker at afgive tilbud på.

III.2.2) Økonomisk og finansiel kapacitet:

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: Som mindstekrav for Delaftale 1 kræves en årlig omsætning på minimum 50 000 000 DKK ex. moms i det senest disponible regnskabsår inden for det ydelsesområde, der dækkes af delaftalen. Som mindstekrav for Delaftale 3 kræves en årlig omsætning på minimum 20 000 000 DKK ex. moms i det senest disponible regnskabsår inden for det ydelsesområde, der dækkes af delaftalen. Som mindste krav for Delaftale 4 kræves en årlig omsætning på minimum DKK 20 000 000 ex. moms i det senest disponible regnskabsår inden for det ydelsesområde, der dækkes af delaftalen. Ved sammenslutning af leverandører (et konsortium) beregnes omsætningen som leverandørernes samlede omsætning indenfor den delaftale der afgives tilbud på.

Oplysninger om delaftaler:

Delaftale 1

Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten Rammeaftaler vedrørende indkøb af moniltelefoni, mobilbredbånd, terminaler, fastnettelefoni, hjemmeopkoblinger, visse institutionsopkoblinger og tilknyttede ydelser.

Delaftale 2

Denne Delaftale annulleres.

Delaftale 3

Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten Rammeaftaler vedrørende indkøb af moniltelefoni, mobilbredbånd, terminaler, fastnettelefoni, hjemmeopkoblinger, visse institutionsopkoblinger og tilknyttede ydelser.

Delaftale 4

Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten Rammeaftaler vedrørende indkøb af moniltelefoni, mobilbredbånd, terminaler, fastnettelefoni, hjemmeopkoblinger, visse institutionsopkoblinger og tilknyttede ydelser.

Rammeaftaler vedrørende indkøb af moniltelefoni, mobilbredbånd, terminaler, fastnettelefoni, Distribuerede Antenne Systemer (DAS), hjemmeopkoblinger, visse institutionsopkoblinger og tilknyttede ydelser.


Region Midtjylland

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Region Midtjylland
Skottenborg 26
Att: Aage Kudsk
8800 Viborg
DANMARK
Telefon: +45 29160922
Mailadresse: rmsporgsmaal@anycom.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://rm.dk

Internetadresse for køberprofilen: http://udbud.rm.dk

Elektronisk adgang til oplysninger: http://http://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=nhqyorhcqi

Elektronisk indsendelse af bud og ansøgninger om deltagelse: http://http://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=nhqyorhcqi

Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

I.2) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.3) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester
Sundhed
I.4) Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:
Rammeaftaler vedrørende indkøb af moniltelefoni, mobilbredbånd, terminaler, fastnettelefoni, Distribuerede Antenne Systemer (DAS), hjemmeopkoblinger, visse institutionsopkoblinger og tilknyttede ydelser.
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Tjenesteydelser
Tjenesteydelseskategori nr. 5: Teletjenester

NUTS-kode DK04

II.1.3) Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører udarbejdelse af en rammeaftale
II.1.4) Oplysninger om rammeaftale
Rammeaftale med en enkelt aktør

Rammeaftalens varighed

Varighed i år: 4
II.1.5) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
Region Midtjylland udbyder med denne udbudsbekendtgørelse et antal rammeaftaler indenfor telefoniområdet. Det nærmere indhold af hver rammeaftale er specificeret nedenfor.
Ydelserne skal leveres til brug på alle regionens opgaveområder, herunder blandt andet til Region Midtjyllands somatiske hospitaler, psykiatrien, sociale tilbud, administrative funktioner, der administreres af Region Midtjylland. Idet ydelserne bl. a. skal leveres til vitale områder indenfor sundhedssektoren, indeholder kravspecifikationerne meget høje krav til leveringssikkerhed og sikker drift i de leverede ydelser. De udbudte ydelser er opdelt i fire (4) delaftaler. De 4 delaftaler dækker:
Delaftale 1: Mobiltelefoni, mobilbredbånd, terminaler samt beslægtede ydelser, Fastnettelefoni — trafikløsninger, nummerserier, almindelige telefonilinjer, alarmlinjer samt beslægtede ydelser
Delaftale 2: Distribuerede Antenne Systemer (DAS) til mobildækning af regionens største bygninger og matrikler
Delaftale 3: Institutionsopkoblinger til mindre regionale lokaliteter, institutioner, sundhedshuse, mv. Det nærmere indhold af hver delaftale er beskrevet nedenfor i Bilag B
Delaftale 4: Hjemmeopkoblinger og internetforbindelser til mindre regionale lokaliteter, institutioner, sundhedshuse, mv. (Internetforbindelser).
Det vil være muligt at byde på en eller flere delaftaler. Der vil alene blive indgået én(1) rammeaftale med én(1) leverandør pr. delaftale, jf. også ovenfor punkt II.1.4).
1) I Udbudsbilag 1, jf. nærmere nedenfor punkt VI.3), bedes tilbudsgiver i tabellen under punkt 1. »Antal delaftaler, der afgives tilbud på« afkrydse, hvilke delaftaler tilbudsgiver ønsker at afgive tilbud på.
II.1.6) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

64200000, 32000000

II.1.7) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja
II.1.8) Delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: ja
Der kan afgives bud på alle delaftaler
II.1.9) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2) Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1) Samlet mængde eller omfang:
II.2.2) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.3) Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.3) Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse
Påbegyndelse 1.10.2015. Færdiggørelse 30.9.2019

Oplysninger om delaftaler

Delaftale nr.: 1Betegnelse: Mobiltelefoni, mobilbredbånd, terminaler samt beslægtede ydelser, Fastnettelefoni - trafikløsninger, nummerserier, almindelige telefonlinjer, alarmlinjer samt beslægtede ydelser.
1) Kort beskrivelse
Delaftalen anvendes til indkøb af nedenstående samt beslægtede ydelser:
— Mobiltelefoni og mobilbredbånd samt infrastrukturydelser og tjenester, der er bundet til leverandøren — eksempelvis prioritering i mobilnettet, lokalnummerplaner, søgegrupper, mobile sikkerhedsløsninger og enleverandør dækningsanlæg.
— Terminaler til brug for mobiltelefoni og mobilbredbånd, sortimentet vil bl.a. omfatte mobiltelefoner, smartphones, phablets, tablets og mobilmodem/-routere. Der kan potentielt indkøbes ca. 3 000 kliniske smartphones.
— Tilbehør, herunder eksempelvis covers, opladere, tasker, tastaturer, mv.
— Trafikløsninger
— Nummerserier
— ISDN30, ISDN2, ISDN Flex, PSTN og SIP linjer
— Sikrede fastnet beredskabslinjer
— Alarmlinjer
— Vedligeholdelse og support i relation til ovenstående, herunder eksempelvis, overvågning, fejlafhjælpning og reparation.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

64200000, 32000000

3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 2Betegnelse: Distribuerede Antenne Systemer(DAS) til mobildækning af regionens største bygninger og matrikler
1) Kort beskrivelse
Delaftalen anvendes til indkøb af nedenstående samt beslægtede ydelser:
— Distribuerede Antenne Systemer(DAS) med tilkobling af alle licenserede teleoperatører
— Leverandøren på delaftalen skal koordinere og sikre sameksistens mellem operatørerne i Danmark på løsningerne
— Vedligeholdelse og support i relation til ovenstående, herunder eksempelvis, overvågning, fejlafhjælpning og reparation. Vedligeholdelses- og support aftaler indgås separat for hver projektleverance på opsigelsesvilkår. Der henvises til de i kravspecifikationen skitserede vilkår.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

64200000, 32500000, 32510000, 32520000, 32560000, 32570000

3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 3Betegnelse: Institutionsopkoblinger til mindre regionale lokaliteter, institutioner, sundhedshuse, mv.
1) Kort beskrivelse
Delaftalen anvendes til indkøb af nedenstående samt beslægtede ydelser:
— Institutionsopkoblinger til mindre regionale lokaliteter, institutioner, sundhedshuse, mv. baseret på fastfortrådede forbindelser eksempelvis kobber eller fiber
— Forbindelserne skal leveres som forbindelser, der kan tilsluttes regionens datanetværk som en sikker forbindelse
— Leveranceområdet er geografien i Region Midtjylland
— Vedligeholdelse og support i relation til ovenstående, herunder eksempelvis, fejlafhjælpning og reparation.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

64200000, 32200000

3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 4Betegnelse: Hjemmeopkoblinger og internetforbindelser til mindre regionale lokaliteter, institutioner, sundhedshuse, mv. (Internetforbindelser)
1) Kort beskrivelse
Delaftalen anvendes til indkøb af nedenstående samt beslægtede ydelser: — Hjemmeopkoblinger til regionens medarbejdere. — Internetforbindelser til mindre regionale lokaliteter, institutioner, sundhedshuse, mv. — Leveranceområdet er primært geografien Region Midtjylland, enkelte forbindelser må påregnes at skulle leveres i det øvrige Danmark — Vedligeholdelse og support i relation til ovenstående, herunder eksempelvis, fejlafhjælpning og reparation.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

64200000, 32200000

3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Kontraktbetingelser
III.1.1) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
III.1.2) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
Betalingsbetingelserne vil fremgå af udbudsmaterialet. Der henvises endvidere til påkrævet elektronisk fakturering i henhold til lovbekendtgørelse nr. 798 af 28.6.2007 om offentlige betalinger m.v. med senere ændringer.
III.1.3) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
1 ) Der stilles ingen særlige krav til sammenslutningens retlige form, men såfremt flere tilbudsgivere i forening (konsortier), skal der iblandt disse udpeges en ansvarlig leverandør, der tegner alle tilbudsgivere. Endvidere skal alle de deltagende virksomheder i konsortiet hæfte solidarisk, direkte og ubetinget for ydelsen og opfyldelsen af kontrakten.
2) Såfremt tilbuddet indgives af et konsortium, skal konsortiet beskrives i det i Udbudsbilag 1, punkt 2 indsatte skema. Detaljeret beskrivelse af hver konsortiedeltager skal ske i Udbudsbilag 1, punkt 3 — Oplysninger om tilbudsgivers firmanavn og selskabsform, mv.
III.1.4) Andre særlige vilkår
III.2) Betingelser for deltagelse
III.2.1) De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
3) Oplysning om tilbudsgivers firmanavn og selskabsform, CVR-nr., adresse, samt navn, e-mail og telefonnummer på tilbudsgivers kontaktperson. Udbudsbilag 1 bør benyttes.
4) Erklæring på tro og love om ubetalt forfalden gæld til det offentlige i henhold til bekendtgørelsen af lov om begrænsning af skyldners mulighed for at deltage i offentlige udbudsforretninger og om ændringer af visse andre love, LBK nr. 336 af 13.5.1997. Udbudsbilag 1 bør benyttes. (husk underskrift).
5) Erklæring på tro og love om, at tilbudsgiver ikke befinder sig i en af de i udbudsdirektivets artikel 45, stk. 1 og 2 anførte udelukkelsesgrunde. Udbudsbilag 1 bør benyttes. (husk underskrift). Såfremt tilbuddet fremsendes af en sammenslutning af virksomheder (et konsortium), bør oplysningerne afgives for hver enkelt virksomhed.
III.2.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: 6) En erklæring om den økonomiske aktørs omsætning ex. moms inden for det udbudte ydelsesområde, i de 3 seneste disponible regnskabsår. Udbudsbilag 1 bør benyttes (husk underskrift).
Hvis den økonomiske aktør er etableret eller har startet sin virksomhed på et senere tidspunkt, vedlægges samme oplysninger jf. ovenfor, for de disponible regnskabsår, hvor disse oplysninger foreligger.
Såfremt ansøgningen fremsendes af en sammenslutning af virksomheder (et konsortium), skal oplysningerne afgives for hver enkelt virksomhed i det omfang, referencerne ønskes inddraget i vurderingen.
Såfremt virksomheden baserer sig på andre enheders økonomiske eller tekniske formåen, skal virksomheden godtgøre, at virksomheden råder over de ressourcer, der er nødvendige for kontraktens udførelse ved at fremlægge dokumentation for disse enheders tilsagn om at stille de nødvendige ressourcer til rådighed for virksomheden. Indeståelseserklæring. Udbudsbilag 1 bør benyttes.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: Som mindstekrav for Delaftale 1 kræves en årlig omsætning på minimum 50 000 000 DKK ex. moms i det senest disponible regnskabsår inden for det ydelsesområde, der dækkes af delaftalen.
Som mindstekrav for Delaftale 2 kræves en årlig omsætning på minimum 10 000 000 DKK ex. moms i det senest disponible regnskabsår inden for det ydelsesområde, der dækkes af delaftalen.
Som mindstekrav for Delaftale 3 kræves en årlig omsætning på minimum 20 000 000 DKK ex. moms i det senest disponible regnskabsår inden for det ydelsesområde, der dækkes af delaftalen.
Som mindste krav for Delaftale 4 kræves en årlig omsætning på minimum DKK 20 000 000 ex. moms i det senest disponible regnskabsår inden for det ydelsesområde, der dækkes af delaftalen.
Ved sammenslutning af leverandører (et konsortium) beregnes omsætningen som leverandørernes samlede omsætning indenfor den delaftale der afgives tilbud på.
III.2.3) Teknisk kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
7) Oversigt over de betydeligste tilsvarende leverancer inden for de ydelsesområder, der er dækket af de enkelte delaftaler, udført i løbet af de seneste tre år, afhængigt af, hvornår den økonomiske aktør blev etableret eller startede sin virksomhed. Tilbudsgiver bedes for hvert ydelsesområde beskrive omfanget af ydelserne tillige med en kortfattet beskrivelse af, hvordan ydelserne er implementeret samt hvilke vedligeholdelses og supportydelser, der er leveret. Til alle leverancer ønskes oplyst en kontaktperson hos kunden til brug for eventuel kontrol af de afgivne oplysninger. Udbudsbilag 1 bør benyttes.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
Som mindstekrav kræves dokumenteret relevant erfaring i form af mindst 1 sammenlignelig leverance jf. pkt. II.1.5) inden for det ydelsesområde, der er dækket af den eller de delaftaler, der afgives tilbud på. Ved sammenslutning af leverandører (et konsortium) skal mindstekravet være opfyldt af konsortiedeltagerne til sammen (men ikke nødvendigvis hver for sig).
III.2.4) Oplysning om reserverede kontrakter
III.3) Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.3.2) Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
IV.1.1) Type procedure
Offentlig
IV.1.2) Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
IV.1.3) Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier
Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de kriterier, der er anført i specifikationerne, i opfordringen til at afgive bud eller til at forhandle eller i det beskrivende dokument
IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej
IV.3.3) Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter
IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
22.6.2015 - 12:00
IV.3.5) Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage
IV.3.6) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk.
Andet: I udbudsmaterialet er det angivet, i hvilket omfang må gøre brug af engelsk i tilbudsafgivelsen.
IV.3.7) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.3.8) Åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
VI.2) Oplysninger om EU-midler
VI.3) Yderligere oplysninger

Denne udbudsbekendtgørelse offentliggøres i Den Europæiske Unions Tidende (TED) samt tillige på ordregivers hjemmeside på adressen: http://www.udbud.rm.dk. Udbuddet gennemføres via projektweb (iBinder). Udbudsmaterialet findes elektronisk på Region Midtjyllands iBinder portal. Adgang til oplysninger om udbuddet og udbudsmaterialet kan opnås via denne link: http:// http://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=nhqyorhcqi.

Ved oprettelse og login i iBinder tildeles tilbudsgiver adgang til Region Midtjyllands iBinder portal for nærværende udbud, hvorigennem al kommunikation mellem ordregiver og tilbudsgiver foregår. Support til brug af iBinder kan fås ved henvendelse på www.ibinder.dk Evt. spørgsmål vedr. adgang til udbudsmaterialet, skal sendes pr. mail til kontaktpersonen angivet ovenfor i punkt I.1). Bilag 3 til Delaftale 4 (adresser på hjemmopkoblinger i MS Excel-fil) udleveres til tilbudsgiverne efter underskrivelse af en foltrolighedserkræring (Bilag 5).

Bilag 5 kan downloades fra udbuddets side i iBinder. Den underskrevne fotrolighedserklæring fremsendes pr. mail (i pdf-format) til den i afsnit I.1) angivne kontaktperson. Husk underskrift og stempel.
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://www.klfu.dk

Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne

Der er ikke noget mæglingsorgan i Danmark

VI.4.2) Indgivelse af klager

Præcise oplysninger om klagefrist(er): Klage over udbudsproceduren skal indgives til Klagenævnet for Udbud i henhold til § 7 i henhold til lov nr. 492 af 12.5.2010 om håndhævelse af udbudsreglerne mv. med senere ændringer, som følger: Klager skal være modtaget i klagenævnet: — Inden 45 dage fra dagen efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt, — Inden 30 dage fra dagen efter, at ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, eller — Inden 6 måneder fra dagen efter, at ordregiveren har underrettet tilbudsgiverne om, hvem ordregiveren vil indgå kontrakt med, hvis der er tale om en rammeaftale. Se mere om indgivelse af klager på Klagenævnet for Udbuds hjemmeside: www.klfu.dk

VI.4.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jakobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://http://kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
7.5.2015

Send til en kollega

0.079