23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 092-165600
Offentliggjort
13.05.2015
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Forsvarsministeriet med underliggende myndigheder v/Forsvarets Koncernfælles Informatiktjeneste

Levering og vedligeholdelse af ISO27001 værktøjsunderstøttelse samt konsulentassistance i tilknytning hertil.


Forsvarsministeriet med underliggende myndigheder v/Forsvarets Koncernfælles Informatiktjeneste

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Forsvarsministeriet med underliggende myndigheder v/Forsvarets Koncernfælles Informatiktjeneste
Helseholmen 1
Att: Charlotte Donby
2650 Hvidovre
DANMARK
Mailadresse: fkit-ktp-udbud@mil.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: www.forsvaret.dk

Elektronisk adgang til oplysninger: https://www.ethics.dk/asp5/tender/fkit_0104_20150507.nsf/

Elektronisk indsendelse af bud og ansøgninger om deltagelse: https://www.ethics.dk/asp5/tender/fkit_0104_20150507.nsf/

Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

I.2) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.3) Hovedaktivitet
Forsvar
I.4) Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:
Levering og vedligeholdelse af ISO27001 værktøjsunderstøttelse samt konsulentassistance i tilknytning hertil.
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Tjenesteydelser
Tjenesteydelseskategori nr. 7: Edb-tjenesteydelser og hermed beslægtede tjenesteydelser

NUTS-kode DK0

II.1.3) Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører en offentlig kontrakt
II.1.4) Oplysninger om rammeaftale
II.1.5) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
Forsvarsministeriet med underliggende myndigheder skal implementere ISO27001. I forbindelse med dette skal der indkøbes en ISO27001 værktøjsunderstøttelse samt vedligeholdelse og support heraf. Herudover er der behov for afholdelse af kursus i betjening af værktøjet samt konsulentassistance i forbindelse med implementering.
Det er essentielt, at værktøjet er let og intuitivt at bruge samt et det understøtter en hierarkisk kontrolfunktion. Altså at en myndighed nemt kan danne sig et overblik over informationssikkerhedssituationen i underlagte myndigheder.
II.1.6) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

72253200, 72220000, 72250000, 72260000

II.1.7) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja
II.1.8) Delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej
II.1.9) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2) Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1) Samlet mængde eller omfang:
Kontrakten omhandler følgende:
— ISO27001 værktøjsunderstøttelse
— vedligeholdelse og support af ISO27001 værktøjsunderstøttelsen
— konsulentassistance i forbindelse med implementering af ISO27001 værktøjsunderstøttelsen
— uddannelse af brugere til superbruger-niveau.
Kontrakten skal ligeledes indeholde priser på tilkøb af kontraktens omfang.
II.2.2) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af disse optioner: Option for Kunden til at forlænge kontrakten i op til 12 måneder.
II.2.3) Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.3) Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse
Varighed i måneder: 48 (fra tildeling af kontrakten)

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Kontraktbetingelser
III.1.1) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
Forudbetalinger kan kun finde sted mod fuld anfordringsgaranti fra et anerkendt garanti- eller finansieringsinstitut.
III.1.2) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
Forudbetalinger kan kun finde sted mod fuld anfordringsgaranti fra et anerkendt garanti- eller finansieringsinstitut.
III.1.3) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
Der kræves ingen retlig form. Såfremt ordren tildeles en sammenslutning af leverandører (fx et konsortium), skal deltagerne påtage sig solidarisk hæftelse og udpege en fælles befuldmægtiget, der i alle forhold angående tilbudsafgivelse og — forudsat kontrakten tildeles konsortiet —angående kontrakten kan agere på vegne af konsortiet og dets deltagere. Ved sammenslutninger af tjenesteydere (fx et konsortium) skal oplysningerne i punkt III.2) gives for hver enkelt leverandør i konsortiet.
III.1.4) Andre særlige vilkår
Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: nej
III.2) Betingelser for deltagelse
III.2.1) De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Følgende dokumentation skal vedhæftes tilbuddet, der indgives elektronisk, som beskrevet i punkt VI.3).
1. En erklæring på tro og love, om hvorvidt tjenesteyderen har opfyldt sine forpligtelser med hensyn til betaling af bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til retsforskrifterne i det land, hvor tjenesteydere er etableret, og i Danmark. Alternativt kan Leverandøren vedlægge en serviceattest indeholdende samme oplysninger fra Erhvervs- og Selskabsstyrelsen, eller lignende attest udstedt af en kompetent myndighed i den relevante medlemsstat. Hverken erklæring eller alternativt serviceattest må være underskrevet henholdsvis udstedt tidligere end 1.7 2014.
2. En erklæring på tro og love, om hvorvidt tjenesteyderen har opfyldt sine forpligtelser med hensyn til betaling af skatter og afgifter i henhold til retsforskrifterne i det land, hvor tjenesteyderen er etableret, og i Danmark. På udbudssiden findes en tro og love-erklæring til udfyldelse. Alternativt kan Leverandøren vedlægge en serviceattest indeholdende samme oplysninger fra Erhvervs- og Selskabsstyrelsen, eller lignende attest udstedt af en kompetent myndighed i den relevante medlemsstat. Hverken erklæring eller alternativt serviceattest må være underskrevet henholdsvis udstedt tidligere end 1.7 2014.
Ved sammenslutninger af leverandører (fx et konsortium) skal oplysningerne afgives for hver deltager i sammenslutningen.
III.2.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: 1. Omsætning: Oplysning om tjenesteyderens samlede omsætning hidrørende fra udførte opgaver af den art, som kontrakten angår, til offentlige eller private kunder de 3 seneste disponible regnskabsår, afhængig af hvornår tjenesteyderen blev etableret eller startede sin virksomhed.
2. Egenkapital: Oplysning om virksomhedens egenkapital.
Ad 1 og 2: Ved sammenslutninger af leverandører (fx et konsortium) skal oplysningerne afgives for hver deltager i sammenslutningen.
På udbudssiden findes spørgeskemaet »Egnethed« (for hhv. enkeltstående virksomhed eller konsortium) til afgivelse af de efterspurgte oplysninger.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: At leverandørens samlede omsætning hidrørende fra udførte opgaver af den art, som kontrakten angår, til offentlige eller private kunder de seneste 3 disponible regnskabsår, er mindst 2 000 000 DKK i gennemsnit af de 3 seneste disponible regnskabsår.
At leverandørens egenkapital i det seneste disponible regnskabsår er positiv.
Ved sammenslutninger af leverandører (fx et konsortium) skal oplysningerne afgives for hver deltager i sammenslutningen.
Alle leverandører i en eventuel sammenslutning skal således have en positiv egenkapital.
III.2.3) Teknisk kapacitet
III.2.4) Oplysning om reserverede kontrakter
III.3) Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1) Oplysninger om en bestemt profession
Udførelse af tjenesteydelsen er forbeholdt en bestemt profession: nej
III.3.2) Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen
Juridiske personer bør anføre navne på og faglige kvalifikationer for de medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen: nej

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
IV.1.1) Type procedure
Offentlig
IV.1.2) Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
IV.1.3) Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier
Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de kriterier, der er anført i specifikationerne, i opfordringen til at afgive bud eller til at forhandle eller i det beskrivende dokument
IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:
2015/000516
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej
IV.3.3) Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter
Skal der betales for dokumenterne?: nej
IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
24.6.2015 - 12:00
IV.3.5) Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage
IV.3.6) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk.
IV.3.7) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 3 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.3.8) Åbning af bud
Der må være personer til stede under åbningen af bud: nej

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.3) Yderligere oplysninger
Afgivelse af tilbud kan kun ske elektronisk via en særlig hjemmeside, der indeholder udbudsmaterialet samt de fornødne faciliteter til den elektroniske afgivelse af virksomhedens tilbud.

På hjemmesiden vil der være adgang til supplerende informationsmateriale om den udbudte ydelse. Adgang til den særlige hjemmeside gives direkte på denne internetadresse: https://www.ethics.dk/asp5/tender/fkit_0104_20150507.nsf/

Her kan virksomheder ved brug af menupunktet »Tilmelding« få tilsendt mail med brugernavn og bekræftelse af adgangen til den særlige hjemmeside.
Tilbuddet skal indeholde de dokumenter, som fremgår af udbudsmaterialet, som findes under menupunktet »Udbudsmateriale«.
For yderligere information læs de vejledninger, som findes under de enkelte menupunkter på hjemmesiden. For at være i stand til at udfylde og gemme PDF-dokumenter skal der på tilbudsgivers computer være installeret Adobe Reader version 9.0 eller højere.
Ordregiver skal have modtaget tilbud inden udløb af tidsfristen, som er angivet i boksen »Tilbudsfrist« i menufeltet på hjemmesidens venstre side. Tilbud eller dele heraf som udbyder ikke har modtaget via den særlige hjemmeside inden den angivne tilbudsfrist vil blive afvist. Den officielle tid for dette udbud er angivet i boksen »Servertid« i menufeltet på hjemmesidens venstre side.
Ad II.1.5) Yderligere oplysninger: Der findes en supplerende beskrivelse på den særlige hjemmeside beskrevet ovenfor.
Ad III.2.2) Økonomisk og finansiel kapacitet: En ansøger kan basere sig på andres økonomiske, finansielle kapacitet, uanset den juridiske karakter af forbindelserne mellem ansøgeren og disse andre. Ansøger skal i tilbuddet i givet fald godtgøre, at ansøger råder over de nødvendige ressourcer, fx ved at fremlægge dokumentation for de andres forpligtelser i så henseende.
En ansøger kan således eksempelvis basere sig på en underleverandørs erfaringer, jf. udbudsdirektivets artikel 48, stk. 3. I så flad skal ansøgeren fremlægge dokumentation fra underleverandøren indeholdende et tilsagn om, at underleverandøren vil og skal stille de pågældende ressourcer til rådighed for ansøgeren. Tilsvarende kan en ansøger eksempelvis vedlægge en erklæring om moderselskabsindeståelse for ansøgeren. På udbudssiden findes spørgeskemaet »Støtteerklæring«, som kan anvendes til formålet.
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 33307700
Internetadresse: www.klfu.dk
Fax: +45 33307600

VI.4.2) Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): Klage over udbud skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 6 måneder, regnet fra dagen efter datoen for offentliggørelse af nærværende bekendtgørelse, jf. lov om håndhævelse af udbudsreglerne m.v. § 7, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt der begæres opsættende virkning af klageren, jf. lov om håndhævelse af udbudsreglerne m.v. § 6, stk. 3.
VI.4.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk
Fax: +45 41715100

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
8.5.2015

Send til en kollega

0.094