Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/7df72a3a-60b7-44bd-a1c3-0a69b23be0be/publicMaterial
Indlevering af tilbud
Addresse
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/7df72a3a-60b7-44bd-a1c3-0a69b23be0be/homepage
Udbyder
AffaldVarme Aarhus Genbrug P/S
Vindere
Valgt leverandør
(07.08.2020)
Micodan A/S
Industrimarken 4
9530 Støvring
Levering af stationære komprimatorer og containere til AffaldVarme Aarhus Genbrug P/S (Genbrugsstation Ølstedvej)
AffaldVarme Aarhus Genbrug P/S
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 40831959
Postadresse: Karen Blixens Boulevard 7
By: Brabrand
NUTS-kode: DK042
Postnummer: 8220
Land: Danmark
Kontaktperson: Vicki Hald Neergaard
E-mail: vhc@aarhus.dk
Telefon: +45 41873336
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://affaldvarme.aarhus.dk/
Del II: Genstand
Levering af stationære komprimatorer og containere til AffaldVarme Aarhus Genbrug P/S (Genbrugsstation Ølstedvej)
Udbuddet omhandler levering af stationære komprimatorer og containere til Genbrugsstation Ølstedvej (Lisbjerg, Aarhus N).
Aarhus
AVA ønsker iht. dette udbud at indkøbe:
— 9 stk. stationært komprimeringsanlæg for rampe med tilhørende 9 stk. 30 m3 komprimatorcontainer. De stationære komprimeringsanlæg skal tilpasses og monteres rampe/niveau på Genbrugsstation Ølstedvej
— 17 stk. åben 32 m3 container med oplukkeligt toplåg.
Serviceaftale. På tilbudslisten anføres tilbudsgivers forslag til serviceaftale på de tilbudte stationære komprimatorer.
Den tilbudte serviceaftale bør være hensigtsmæssig i forhold til at understøtte driften af de stationære komprimatorer på Genbrugsstation Ølstedvej.
Det er med andre ord op til tilbudsgiver at definere det nærmere indhold i den tilbudte serviceaftale – herunder graden af service hhv. vedligeholdelse - og den evt. forlængelse af garanti-perioden, som indgåelse af serviceaftalen kan medføre.
Dette tilbud på serviceaftale indgår ikke i tilbudsvurderingen, men vil kunne antages af AVA i forbindelse med kontraktindgåelse imellem AVA og den vindende tilbudsgiver.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver bedes i ESPD angive nøgletallene ”Egenkapital” og ”Soliditetsgrad” for de seneste 2 afsluttede regnskabsår, afhængigt af hvornår tilbudsgiver blev etableret eller startede sin virksomhed.
Mindstekrav: AVA accepterer kun tilbud fra tilbudsgivere, som:
1) Har en positiv egenkapital i begge (dvs. hvert af) de 2 senest afsluttede regnskabsår.
2) Har en soliditetsgrad på minimum 15 % i begge (dvs. hvert af) de 2 senest afsluttede regnskabsår.
Tilbudsgiver skal i ESPD angive: Referencer for de betydeligste lignende opgaver/leverancer inden for de seneste 5 år forud for tilbudsfristen. Der skal angives minimum 3 referencer og maksimalt 5 referencer.
Referencelisten bør for hver reference som minimum indeholde følgende oplysninger: ordregiver/kunde, kontaktperson hos ordregiveren/kunden, en beskrivelse af referencen (herunder hvilke produkter/ydelser leverancen dækker), udførelsesperiode samt vederlag (kontraktsum) iht. referencen.
Udbyder vil i forbindelse med evalueringen forbeholde sig ret til at følge op på de anførte referencer via den oplyste kontaktperson.
Kun referencer for færdiggjorte og afsluttede opgaver/kontrakter/leverancer, eller dele af opgaver/kontrakter/leverancer, der dokumenterbart er udført eller afsluttet, kan indgå i evalueringen.
Det er et mindstekrav, at tilbudsgiver minimum har 3 lignende referencer (dvs. 3 referencer der hver især omhandler levering af både presser/komprimator som containere).
Kontrakten indeholder krav klausul om menneskerettigheder og arbejdstagerrettigheder samt klausul om miljø og arbejdsmiljø.
Del IV: Procedure
Tilbuddene vil blive åbnet efter tilbudsfristens udløb. Der vil ikke være adgang til at overvære tilbudsåbningen.
Del VI: Supplerende oplysninger
Ud over de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § § 135 og 136 gælder i dette udbud de ’frivillige’ udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137.
AVA er således forpligtet til at udelukke en tilbudsgiver, der er omfattet af følgende ’frivillige’ udelukkelsesgrunde (medmindre tilbudsgiveren kan dokumentere sin pålidelighed i henhold til udbudslovens § 138):
1) Har tilsidesat gældende forpligtelser inden for det miljø- social- eller arbejdsretlige område
2) Er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likviditetsbehandling
3) AVA kan påvise, der i forbindelse med udøvelse af sit erhverv har begået alvorlige forsømmelser, der sår tvivl om tilbudsgivers integritet
4) AVA har tilstrækkelige plausible indikationer til at konkludere, har indgået en aftale med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning
5) AVA kan påvise, der væsentligt har misligholdt en tidligere offentlig kontrakt
6) AVA kan påvise, der uretmæssigt har forsøgt at påvirke AVA's beslutningsproces, hvis tilbudsgiver har fået fortrolige oplysninger, der kan give dem uretmæssige fordele i forbindelse med udbudsproceduren, eller såfremt tilbudsgiver groft uagtsomt har givet vildledende oplysninger, der kan have væsentlig indflydelse på beslutninger
7) Tilbudsgiver har ubetalt forfalden gæld på under 100 000 DKK til offentlige myndigheder vedrørende skatter, afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til dansk lovgivning eller lovgivning i det land, hvor tilbudsgiver er etableret,.
Til dokumentation for at tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene og overholder mindstekravene til egnethed skal tilbudsgiver, når AVA anmoder herom, fremlægge følgende:
serviceattest (inkl. Politiets logo) eller tilsvarende dokumentation for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene.
Tilbudsgivers årsregnskaber eller uddrag heraf for de seneste 2 afsluttede regnskabsår, hvis offentliggørelse af årsregnskaber er lovpligtigt i det land, hvor tilbudsgiver er etableret. Tilbudsgiver kan godtgøre sin økonomiske og finansielle formåen ved ethvert andet dokument, som AVA vurderer passende, hvis tilbudsgiveren af en gyldig grund ikke er i stand til at fremlægge de dokumenter, som AVA forlanger.
Referencelisten fra ESPD betragtes som endelig dokumentation. Der vil således ikke blive indhentet yderligere dokumentation for referencerne. AVA forbeholder sig ret til at kontakte de oplyste referencer.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
I henhold til LBK nr. 593 af 2. juni 2016 om håndhævelse af udbudsreglerne m.v. gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
1) Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
2) Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.
3) Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk