23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2020/S 074-175553
Offentliggjort
15.04.2020
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

European Environment Agency

Opdateringer

Rettelse
(28.04.2020)

IV.2.7)
Placering af det tekst, der skal ændres:Betingelser for åbning af bud
I stedet for:
Tilbudsgivernes repræsentanter (én pr. tilbudsgiver) kan deltage i åbningen. De bedes informere EEA's indkøbstjenester på forhånd og senest 4.5.2020 pr. e-mail til procurement@eea.europa.eu
Læses:
Repræsentanter for tilbudsgivere (én pr. tilbudsgiver) kan deltage i åbningsmødet, der på grund af Covid-19-begrænsninger vil blive udført via videokonference (Teams Meeting). De bedes informere EEA's indkøbstjenester på forhånd og senest 18.5.2020 pr. e-mail til procurement@eea.europa.eu

IV.2.2)
Placering af det tekst, der skal ændres:Frist for modtagelse af bud eller anmodninger om deltagelse
I stedet for:
Dato: 05-05-2020
Time: 14:00
Læses:
Dato: 19-05-2020
Time: 14:00

IV.2.7)
Placering af det tekst, der skal ændres:Betingelser for åbning af bud
I stedet for:
Dato: 06-05-2020
Time: 10:00
Læses:
Dato: 20-05-2020
Time: 10:00

Rettelse
(28.04.2020)

IV.2.7)
Placing the text to be modified:Conditions for opening of tenders
instead of:
Representatives of tenderers (1 per tenderer) are allowed to participate in the opening session. They are requested to inform EEA's procurement services in advance and at the latest by 4 May 2020 by email at procurement@eea.europa.eu
Read:
Representatives of tenderers (1 per tenderer) are allowed to participate in the opening session, which due to Covid-19 restrictions, will be done via video conference (Teams Meeting). They are requested to inform EEA's procurement services in advance and at the latest by 18 May 2020 by email at procurement@eea.europa.eu

IV.2.2)
Placing the text to be modified:Time limit for receipt of tenders or requests to participate
instead of:
Date: 05-05-2020
Time: 14:00
Read:
Date: 19-05-2020
Time: 14:00

IV.2.7)
Placing the text to be modified:Conditions for opening of tenders
instead of:
Date: 06-05-2020
Time: 10:00
Read:
Date: 20-05-2020
Time: 10:00

Rettelse
(28.04.2020)

IV.2.7)
Placing the text to be modified:Villkor för anbudsöppning
instead of:
Företrädare för anbudsgivare (1 representant per anbudsgivare) har rätt att delta i mötet för öppnande. De ombeds informera EEA:s upphandlingsavdelning i förväg och senast den 4 maj 2020, via e-postadressen procurement@eea.europa.eu
Read:
Företrädare för anbudsgivare (1 per anbudsgivare) får delta i mötet för öppnande, vilket kommer att hållas via videokonferens på grund av begränsningar på grund av Covid-19 (Teams Meeting). De ombeds informera EEA:s upphandlingsavdelning i förväg och senast den 18 maj 2020, via e-postadressen procurement@eea.europa.eu

IV.2.2)
Placing the text to be modified:Tidsfrist för mottagande av anbud eller ansökan om att delta
instead of:
Datum: 05-05-2020
Time: 14:00
Read:
Datum: 19-05-2020
Time: 14:00

IV.2.7)
Placing the text to be modified:Villkor för anbudsöppning
instead of:
Datum: 06-05-2020
Time: 10:00
Read:
Datum: 20-05-2020
Time: 10:00

Copernicus-hotspotovervågningstjenester — byatlas: Produktion af modeller for digitale byggeblokkes højde


European Environment Agency

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:

Forordning (EU, Euratom) nr. 2018/1046

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Det Europæiske Miljøagentur
Postadresse: Kongens Nytorv 6
By: Copenhagen K
NUTS-kode: DK011
Postnummer: 1050 K
Land: Danmark
Kontaktperson: Olivier Cornu
E-mail: procurement@eea.europa.eu

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.eea.europa.eu

Internetadresse for køberprofilen: https://www.eea.europa.eu/about-us/tenders

I.2) Information om fælles indkøb
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://etendering.ted.europa.eu/cft/cft-display.html?cftId=6251
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://etendering.ted.europa.eu/cft/cft-display.html?cftId=6251
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Europæisk institution/agentur eller international organisation
I.5) Hovedaktivitet
Miljø

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Copernicus-hotspotovervågningstjenester — byatlas: Produktion af modeller for digitale byggeblokkes højde

Sagsnr.: EEA/DIS/R0/20/008
II.1.2) Hoved-CPV-kode
72310000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Formålet med denne kontrakt er at fortsætte opbygningen af modeller for den digitale bygningshøjde for udvalgte byer og byområder med op til 50 000 indbyggere med henblik på at opnå bedre indsigt og værktøjer til måling af befolkningstætheden i byer. Opgaven vil bestå i at udvikle modeller for digital bygningshøjde for udvalgte byer og bycentre for referenceåret 2012, der dækker et område på mellem 190 000 og 210 000 km2 (udvidelse af det eksisterende datasæt, der på nuværende tidspunkt dækker 25 656 km2), hvilket for hvert område eller interesseområde vil medføre udarbejdelse af de faktiske rasterdata (10 x 10 m) i GeoTIFF-format, en XML-File med metadata, et dokument med produktbeskrivelse og resultat af nøjagtighedsvurdering samt et pixelbaseret informationslag, der indeholder oplysninger om det år, som de underliggende inputdata stammer fra (VHR-stereodata eller andre egnede kilder).

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 1 200 000.00 EUR
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
71221000
90700000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK011
NUTS-kode: 00
Hovedudførelsessted:

Alle tjenesteydelser skal udføres i den fremtidige kontrahents egne lokaler, kun med undtagelse af opstartsmødet, der kan finde sted i EEA's lokaler i København.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Formålet med denne kontrakt er at skabe modeller for digital bygningshøjde for udvalgte byer og bycentre for referenceåret 2012, der dækker et område på mellem 190 000 og 210 000 km2 (udvidelse af det eksisterende datasæt, der på nuværende tidspunkt dækker 25 656 km2), hvilket for hvert interesseområde vil omfatte produktion af:

— de faktiske rasterdata (10x10 m) i GeoTIFF-format (ETRS89-LAEA)

— en XML-fil med metadata

— dokument med produktbeskrivelse og resultater af præcisionsanalyse (se 1.3.10)

— pixelbaseret informationslag med oplysninger om oprindelseslandet for de underliggende inputdata (VHR-stereodata eller andre egnede kilder).

For yderligere informationer henvises til oplysningerne anført i afsnit 1.3 i udbudsmaterialet.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 1 200 000.00 EUR
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 14
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: ja
Projektets identifikation:

Copernicus — Europa-Parlamentet og Rådets forordning (EU) nr. 377/2014 af 3.4.2014 (EUT L 122, 24.4.2014, side 44).

II.2.14) Yderligere oplysninger

I de to år efter kontraktens ikrafttrædelse forbeholder EEA forbeholder sig retten til at udøve muligheden for anvendelse af et udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse, hvad angår ny tjenester med den fremtidige kontrahent, i overensstemmelse med punkt (e) i det andet delafsnit af punkt 11.1 og 11.4 af bilag I til finansforordningen.

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
Liste over og kort beskrivelse af betingelser:

Jævnfør afsnit 2.1.1 og 2.2.2.1 i udbudsmaterialet.

III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Udvælgelseskriterier som angivet i udbudsmaterialet
III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Udvælgelseskriterier som angivet i udbudsmaterialet
III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:
III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: nej
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 05/05/2020
Tidspunkt: 14:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Bulgarsk, Tjekkisk, Dansk, Tysk, Græsk, Engelsk, Spansk, Estisk, Finsk, Fransk, Irsk, Kroatisk, Ungarsk, Italiensk, Litauisk, Lettisk, Maltesisk, Nederlandsk, Polsk, Portugisisk, Rumænsk, Slovakisk, Slovensk, Svensk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 06/05/2020
Tidspunkt: 10:00
Sted:

EEA's lokaler på Kongens Nytorv 6, 1050 Copenhagen K, DANMARK.

Oplysninger om adgangsberettigede personer og fremgangsmåde ved åbning af bud:

Repræsentanter fra tilbudsgiverne (én pr. tilbudsgiver) kan deltage i åbningen. De bedes informere EEA's indkøbstjeneste i forvejen og senest 4.5.2020 pr. e-mail til procurement@eea.europa.eu.

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Elektronisk fakturering accepteres
VI.3) Yderligere oplysninger:

Tilbudsgivere kan downloade udbudsmaterialet og alle yderligere oplysninger fra »e-tendering«-webstedet https://etendering.ted.europa.eu/cft/cft-display.html?cftId=6251

Webstedet opdateres regelmæssigt, og det er tilbudsgiverens ansvar at kontrollere, om der sker opdateringer eller ændringer i udbudsperioden.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Retten
Postadresse: Rue du Fort Niedergrünewald
By: Luxembourg
Postnummer: L-2925
Land: Luxembourg
E-mail: generalcourt.registry@curia.europa.eu
Telefon: +352 4303-1
Fax: +352 4303-2100

Internetadresse: https://curia.europa.eu

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
Officielt navn: Den Europæiske Ombudsmand
Postadresse: 1 Avenue du Président Robert Schuman
By: Strasbourg
Postnummer: 67001
Land: Frankrig
E-mail: eo@ombudsman.europa.eu
Telefon: +33 388172313
Fax: +33 388179062

Internetadresse: https://www.ombudsman.europa.eu

VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Der kan indgives klage til Den Europæiske Unions Domstol senest 2 måneder efter underrettelsen af klageren (modtagelsesdato) eller, i tilfælde af udeblivelse deraf, den dag, den pågældende person fik kendskab til de relevante oplysninger.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Retten
Postadresse: Rue du Fort Niedergrünewald
By: Luxembourg
Postnummer: L-2925
Land: Luxembourg
E-mail: generalcourt.registry@curia.europa.eu
Telefon: +352 4303-1
Fax: +352 5-4303-2100

Internetadresse: https://curia.europa.eu

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
03/04/2020

Send til en kollega

0.094