23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2020/S 075-178732
Offentliggjort
16.04.2020
Udbudstype
Begrænset udbud

Anmodning om deltagelse

Til
14.05.2020 Kl. 12:00

Addresse
https://permalink.mercell.com/125722828.aspx

Udbyder

Vandmiljø Randers A/S

Opdateringer

Annullering
(11.05.2020)

Entreprenørydelser - Storkeengen kloak- og vejprojekt


Vandmiljø Randers A/S

Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed

Bygge- og anlægsarbejder

Retsgrundlag:


Direktiv 2014/25/EU

Del I: Ordregivende enhed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Vandmiljø Randers A/S
CVR-nummer: 32285708
Postadresse: Tørvebryggen 12
By: Randers C
NUTS-kode: DK
Postnummer: 8900
Land: Danmark
Kontaktperson: Lotte Bonde
E-mail: lobo@vmr.dk
Telefon: +45 38411271

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/125722828.aspx

Internetadresse for køberprofilen: http://www.vmr.dk/

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Randers Kommune
CVR-nummer: 29189668
Postadresse: Laksetorvet
By: Randers C
NUTS-kode: DK042
Postnummer: 8900
Land: Danmark
Kontaktperson: Ivan Guldager
E-mail: Ivan.Guldager@randers.dk
Telefon: +45 30532014

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.randers.dk/randers-kommune/

I.2) Information om fælles indkøb
Kontrakten omfatter fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://permalink.mercell.com/125722828.aspx
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://permalink.mercell.com/125722828.aspx
I.6) Hovedaktivitet
Vand

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

 

Prækvalifikation af EU udbud entreprenørydelser Storkeengen kloak- og vejprojekt

 

II.1.2) Hoved-CPV-kode
45232130
II.1.3) Kontrakttype
Bygge- og anlægsarbejder
II.1.4) Kort beskrivelse:

 

Vandmiljø Randers og Randers Kommune har detailprojekteret klimatiltag for klimatilpasning af bydelen Vorup.

Anlægsprojekterne udbydes i 2 dele: dels med veje og kloak - og dels med arbejder i engområdet, herunder etablering af dige og rekreative anlæg.

Tryk her https://permalink.mercell.com/125722828.aspx

 

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 33 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
34928000
44130000
45231300
45232440
45233123
45233220
90491000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK042
Hovedudførelsessted:

 

Vorup, Randers

 

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Projektet Storkeengen er et tværfagligt projekt med elementer af klimasikring, regnvandshåndtering, byudvikling oginfrastruktur.

Der laves mange forskellige tiltag for håndtering af vandet. Når det regner normalt, løber vandet i ledninger under vejoverfladen, men under skybrud ledes vandet via særligt tilrettelagte skybrudsveje ned mod Storkeengen. I Storkeengen opsamles en del af vandet i et rensebassin, hvor det forsinkes og renses inden det graviterer eller pumpes ud i Gudenåen.

Mellem Storkeengen og Gudenåen bygges et dige, som har den primære funktion at højvands- og skybrudssikre Storkeengen og det bebyggede område syd for Storkeengen. I Storkeengen tilpasses eksisterende grøfter, etableres bassiner og udføres forskellige rekreative tiltag bl.a. boardwalks til borgerne.

Projektet Storkeengen er et tværfagligt projekt med elementer af klimasikring, regnvandshåndtering, byudvikling og infrastruktur.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 33 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/01/2021
Slut: 01/11/2022
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

 

Ordregiver vil blandt de ansøgere, der opfylder mindstekravene, udvælge dem som fremviser de bedste og mest relevante referencer. Referencerne skal samlet set afspejle, at ansøger/tilbudsgiver har god erfaring med de anlægsopgaver, som skal udføres indenfor projektområdet.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
Liste over og kort beskrivelse af betingelser:

 

Autorisation som kloakmester. For at komme i betragtning som tilbudsgiver hos Vandmiljø Randers skal tilbudsgiveren have autorisation som kloakmester, dvs. at firmaet skal opfylde kravene i Økonomi- og Erhvervsministeriets lov nr. 401 af 28. april 2014 - lov om autorisation af virksomheder på el-, vvs- og kloakinstallationsområdet.

Rørlæggeruddannelse. Krav om at ansøgeren kun tilbyder og benytter medarbejdere til ledningsarbejder, der har uddannelse som rørlægger eller tilsvarende der er sammenlignelig med den danske uddannelse.

 

III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

 

Positiv egenkapital i 3 foregående regnskabsår.

Soliditetsgrad > 15 procent i de seneste 2 regnskabsår.

Årlig omsætning > 12 mio. DKK i 3 foregående regnskabsår.

 

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

 

Positiv egenkapital i de 3 foregående revisorpåtegnede regnskabsår.

Soliditetsgrad > 15 procent minimum i de seneste 2 regnskabsår.

Årlig omsætning > 12 mio. DKK i 3 foregående regnskabsår.

 

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
III.1.4) Objektive regler og kriterier for deltagelse
III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.1.6) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:

 

Garanti stilles i henhold til AB 18 af hovedkontraktsummen ekskl. stipulerede ekstraydelser.

 

III.1.7) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
III.1.8) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:

 

Bygherre indgår kun kontrakt med én økonomisk aktør med ét CVR-nummer. Såfremt de bydende indgår i et konsortium, indgås kontrakt således kun med ét firma.

 

III.2) Kontraktbetingelser
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

 

Kontrakten udføres i henhold til AB 18 og udbudsmaterialets bestemmelser, herunder bygherres tilføjelser og fravigelser til AB 18.

 

III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse
Krav om at anføre navne på og faglige kvalifikationer for de medarbejdere, der skal udføre kontrakten

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Begrænset udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: nej
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 14/05/2020
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
Dato: 25/05/2020
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 2 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Nævnenes Hus
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Fax: +45 33307799

Internetadresse: http://www.naevneneshus.dk

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

 

Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 2. juni 2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:

1) Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.

2) Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at

ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har

indgået en kontrakt.

3) Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette

ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på 20 000 DKK til Klagenævnet for Udbud.

 

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100

Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
14/04/2020

Send til en kollega

0.079