23948sdkhjf

Konkurrencen skærpes mellem høreapparatsproducenter

Efter Sonovas mislykkede opkøb af konkurrenten GN Resound tyder alt nu på, at konkurrencen mellem producenterne vil blive flyttet til detailleddet.
Da de tyske konkurrencemyndigheder afviste fusionen mellem Sonova og GN Resound, tog de store producenter det som et vink med en vognstang om, at den fremtidige vækst ikke kan ske gennem opkøb af konkurrenter. I stedet er fokus nu rettet mod de mange forhandlere, der skal sælge høreapparaterne videre, og her intensiveres konkurrencen. Det skriver Børsen.

- Efter at Sonovas køb af Resound faldt sammen, er det tydeligt, at producenterne er mere interesseret i at knytte forhandlere til sig på en eller anden måde, fx ved at købe klinikker, stille kapital til rådighed for en kæde, der vil købe andre, eller i form af storleverandør-aftaler, udtaler aktiechef i Enskilda Securities, Niels Granholm-Leth, til Børsen.

Tendensen bekræftes delvist af Sonovas topchef, Valentin Chapero, der fastslår, at Sonova først og fremmest er producent, men at man vil opkøbe forhandlere i det omfang, det er nødvendigt for at forsvare markedsandelen på bestemte markeder.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.863