Ifølge Develcos salgs- og teknologichef Poul Møller Eriksen er der stadig masser af potentielle kunder og ordrer på markedet, men modsat tidligere kræver det en større indsats at lande dem. Derfor har Develco øget sit fokus på innovation og blandt andet søgt nye brancher – en proces der blandt andet har betydet, at der også er kommet nye samarbejdspartnere til. Det skriver Erhvervsbladet.
- Vi prøver at fokusere stærkere på de kundegrupper og brancher, der måske ikke er så hårdt ramt af krisen – energibranchen eksempelvis. Men det er også en branche, hvor vi må alliere os med andre virksomheder og leverandører, hvis vi skal være konkurrencedygtige på de innovative produktløsninger, siger Poul Møller Eriksen til Erhvervsbladet.
Også internt har man dog forsøgt at højne innovationen – blandt andet gennem øget vidensdeling. Det sker blandt andet gennem et særligt CRM-system, hvor man registrerer alle informationer om de projekter, virksomheden er involveret i. Derudover har man også øget mødeaktiviteten på tværs af fagområder for på den måde at kunne supplere hinanden bedre.
