23948sdkhjf

CEO i Aalborg-startup: Selvfølgelig skal vi til udlandet

Støvet har endnu ikke lagt sig efter, at Aalborg-startup’en Otiom i uge 7 sendte deres nye produkter på gaden i Danmark i samarbejde med distributøren Nomeco.

Men knap er starten til det danske marked gået, før Otiom drømmer større.

- Vi skal til udlandet. Selvfølgelig skal vi det, siger Kim Poulsen, der er CEO i Otiom.

Virksomheden har udviklet en enhed, der med en chip kan lokalisere personer med demens, der er på afveje eller væk for længe. Og det er ikke kun danskere, der skal have glæde af det nye device.

- Vi har lige trykket go for at gå ind i markeder uden for Danmark. Vi har igennem noget tid haft dialog med Norge, Spanien og Tyskland for at rulle produktet ud der. Lanceringen kommer til at foregå i forskellige tempi fra nu af, og nu går vi i gang, siger han.

Han tilføjer, at fokus lige nu ligger i Danmark, men at udrulningen til udlandet kommer til at ske i ”inden for en overskuelig periode”.

Fordel med made in Denmark
Otioms produkt, der lyder af samme navn, er 100 procent udviklet og produceret i Danmark, og det har været vigtigt at gøre det sådan, siger Kim Poulsen.

- Der er en stor brandværdi i at have et produkt, der er made in Denmark. Det har været en strategi fra starten at holde det hele i Danmark, fordi det er en fordel for markedsføringen af produktet, når vi skal ud i verden, siger han.

I første omgang er produktet præsenteret i Danmark og blandt andet rullet ud til tre af landets største kommuner. Og siden lanceringen i uge 7 har direktøren oplevet en overvældende interesse.

- Vi oplever utrolig meget trafik på vores medier. Vores opslag på Linkedin er blevet set mere end 4.000 gange på to dage, og det er ellers svært som opstart at få den slags eksponering, siger Kim Poulsen.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.171