23948sdkhjf

Danfoss har klar strategi: Det grønne kapløb skal vindes på den lange bane

Den grønne dagsorden er en ledestjerne for udviklingen hos Danfoss. Det fortæller Danfoss-topchef Kim Fausing i et interview med Finans.dk.

Og når der er meget store konkurrenter på verdensmarkedet, skal førerpositionen findes ved at tænke langsigtet.

- Man kan kun vinde, hvis man bliver dygtig med digitale teknologier og mange nye teknologier. Det investerer vi kraftigt i i dag, siger Fausing til Finans.dk og tilføjer, at det fokus sammen med den langsigtede tilgang til markedet er det, der adskiller Danfoss fra konkurrenterne.

Industrikoncernen producerer løsninger inden for energieffektivisering, elektrificering og sektorkobling, som alt sammen skal nedbringe CO2-udledningen.

Kim Fausing fortæller til Finans, at inden for forretningsområderne heating, cooling og drives er strategien, at Danfoss skal være en ledende spiller.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109