Ambitiøse Invisio holdt nede i 2020: Marginal vækst på toplinjen
Headset og kommunikationsudstyrs-producenten Invisio har som klar målsætning at lægge 20 procent til omsætningen hvert år.
I 2020 havde man dog nok at gøre med at holde den eksisterende forretning sammen og lander en omsætning på 532 millioner svenske kroner. Blot fire procent bedre end 2019.
- Vores fokus i det forgangne år var både på at udvide og styrke vores tilbud, samt at fortsætte med at styrke R&D og salgsorganisationerne. Der blev taget vigtige skridt fremad på begge områder, siger Lars Højgård Hansen, CEO for Invisio i en kommentar til årsrapporten.
Hos Invisio ser man tilbage på et år, hvor restriktioner som følge at coronapandemien spændte ben for øget vækst. Især i andet halvår mærkede Invisio, at kunderne udskød deres projekter, da man ikke kunne komme til at udføre field tests.
Opkøb giver nye muligheder
Kort før jul lykkedes det for Hvidovre-virksomheden at lande en aftale om at opkøbe samtlige aktier i London-baserede Racal Acoustics, der årligt sælger for omtrent 130 millioner svenske kroner.
Racal Acoustics har især profileret sig på høreværn og kommunikationsudstyr i forbindelse med disse.
- Vi vil i 2021 lægge et stort arbejde i at integrere Racal Acoustics. Vi vil også intensivere Intercomsystemets markedspenetration, fortsætte arbejdet med at øge antallet af brugere inden for ordenshåndhævelse og sikkerhed, samt fortsætte væksten i nye dele af verden, siger Lars Højgård Hansen.
Invisio, der er noteret på børsen i Stockholm, betalte 170 millioner svenske kroner for Racal Acoustics.
mio. SEK. | 2020 | 2019 |
---|---|---|
Nettoomsætning | 532 | 513,8 |
Resultat af primær drift | 95,4 | 132,6 |
Resultat før skat | 84,9 | 134,1 |
Årets resultat | 61,2 | 101,6 |
Balancesum | 515,8 | 479,7 |
Antal ansatte | 125 | 101 |
Regnskabsåret blev afsluttet 31.december 2020 |