Succes med sports-strategi: Omsætning på himmelflugt hos Miiego
Den danske producent af høretelefoner Miiego har siden opstarten i 2010 fulgt strategien om kun at fokusere på den aktive forbruger. Det har båret frugt, skriver Børsen.
- Vi har hele tiden haft en klar distributionsstrategi: Vores produkter skulle sælges i sportsindustrien. Vi ville være et sportsbrand fremfor et elektronikbrand. Vi mener, at det er meget naturligt, at hvis du er ude for at kigge på løbesko, så går man i en løbebutik, og hvis man vil lytte til musik, når man løber, så vil man også gerne have vejledning i løbebutikken om at købe et produkt, der egner sig til det formål, siger adm. direktør og medstifter af
Miiego med base i Aarhus, Christian Degerud Jeppesen.
At det har været givtigt at gå netop den vej, afslører omsætningstallene for de senere år. Det er nemlig lykkedes selskabet at runde et to-cifret millionbeløb på toplinjen i det seneste regnskabsår, hvilket er en fordobling i forhold til året før.
Christian Jeppesen vurderer, at Miiego omsætter for et trecifret millionbeløb om fem år.
Derudover er han nu klar til at sætte fut i eksporten. Hidtil har 90 procent af salget ligget i Skandinavien. Det skal altså i følge direktøren ændres over de kommende år. Allerede nu arbejder selskabet på at udvikle produkter, der tiltaler folk over hele verden.
Høretelefonerne udvikles og designes i Aarhus, mens produktionen er henlagt til Kina. En af de første modeller fra Miiegos katalog er i dag solgt i over 100.000 eksemplarer og selvom det er et produkt udviklet i 2013-2014 sælges der stadig mere end 10.000 om året.
MIiegos trådløse høretelefoner har netop vundet en test i Runner’s World. Magasinet Women's Running har netop udvalgt høretelefonen Boom Miini som ”best value” 2021 i kategorien ”headphones” i efterårets store produkttest.