23948sdkhjf

B&O tænker nyt: Vil indtage B2B-markedet

Da coronapandemien i starten af årtiet tvang mange folk på kontorarbejdspladser til at arbejde hjemme, blev services som Microsoft Teams og Zoom brugt flittigt. Og selvom pandemien nu er ovre, så har mange virksomheder alligevel set lyset i fortsat at have folk på hjemmekontorerne, mens man i langt højere grad kan klare møder og lignende online.

I det lys vil Bang & Olufsen nu kaste sig over lige netop det marked, og det sker i første omgang ved at få deres høretelefoner og andre bluetooth-produkter certificeret til brug i Teams og Zoom, og det skal efter sigende gøre brugen lettere og bedre.

- Vi arbejder hele tiden på at forbedre produktoplevelsen. Det gør en markant forskel, om lyden går klart igennem og forbindelsen er god, når du deltager i et møde eller bare skal koncentrere dig om en opgave og gerne vil lukke andre lyde helt ude. Derfor samarbejder vi nu med førende virksomheder inden for dette område, så vi kan tilbyde den nyeste teknologi og software i vores produkter, siger John Howard, der er ansvarlig for B&Os Enterprise-forretning, der arbejder med business-to-business-kunder.

Tror på B2B-kunder

Det nye sats på B2B-markedet kommer, fordi B&O ser et stort fremtidigt potentiale netop her.

- Der er en stigende efterspørgsel efter multifunktionelle high-end lydprodukter, der kan bruges både til arbejde og i fritiden – uden at gå på kompromis med hverken kvalitet eller design. Bang & Olufsen har en unik position i forhold til at møde den efterspørgsel. Vi er kendt for at skabe langtidsholdbare produkter i et tidløst design, der også har en fantastisk lyd. Certificeringerne til Microsoft Teams og Zoom er til med til at gøre lydoplevelsen og funktionaliteten endnu bedre, og vi forventer, at vores Enterprise-forretning vokser i de kommende år, lyder det fra John Howard.

Bang & Olufsen arbejder i forvejen sammen med amerikanske Cisco, der leverer IT-udstyr til virksomheder i hele verden. Sidste år lancerede de et professionelt headset målrettet ansatte, der skifter mellem at være på kontoret og arbejde hjemmefra.

Derudover har Bang & Olufsen indgået et samarbejde med teknologivirksomheden HP for at løfte lydoplevelsen på den hybride arbejdsplads, blandt andet i produktserien til konference- og mødelokaler, HP Presence.

- Vi ser vores enterprise-forretning som et strategisk vigtigt område, og vi oplever stigende interesse fra virksomheder i hele verden, der vil tilbyde Bang & Olufsen-højtalere, headsets og høretelefoner til deres medarbejdere. Vi vil fortsætte med at udvide vores produktportefølje til virksomheder med nye produkter og partnerskaber og dermed vækste denne del af vores forretning yderligere, siger John Howard.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.062