23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2016/S 134-241314
Offentliggjort
14.07.2016
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Digitaliseringsstyrelsen

Vindere

Systemspecialister: NemLog-in og eIDAS

(24.12.2016)
J. H. Schultz Information A/S
2500 Valby

Processpecialister: Migrering og transition

(24.12.2016)
InfraTeam ApS
4640 Faxe

Analyseopgaver

(24.12.2016)
Alexandra Instituttet A/S
8200 Århus

Processpecialister: Release- og testmanagement

(24.12.2016)
Deloitte Statsautoriseret Revisionspartnerselskab P/S
2300 København

Processpecialister: Design — og brugeroplevelse

(24.12.2016)
UX Factor
2710 Vanløse

Systemspecialister: NemID Næste generation (NDIS)

(24.12.2016)
LakeSide A/S
8000 Århus

Systemspecialister: NemLog-in og eIDAS

(24.12.2016)
LakeSide A/S
8000 Århus

Processpecialister: Design — og brugeroplevelse

(24.12.2016)
Peytz & Co A/S
2400 København

Processpecialister: Kravspecifikation

(24.12.2016)
Optimum ITApS
8320 Mårslet

Analyseopgaver

(24.12.2016)
Rambøll Management Consulting A/S
2300 Købenahavn

Processpecialister: Design — og brugeroplevelse

(24.12.2016)
Shift ApS
2300 København

Processpecialister: Release- og testmanagement

(24.12.2016)
MySupply ApS
9440 Aabybro

Processpecialister: Kravspecifikation

(24.12.2016)
Strand & Donslund A/S
2860 Søborg

Processpecialister: Release- og testmanagement

(24.12.2016)
Ernest & Young Godkendt Revisionspartnerselskab P/S
2000 Frederiksberg

Systemspecialister: NemID næste generation (NDIS)

(24.12.2016)
Rambøll Management Consulting A/S
2300 København

Processpecialister: Kravspecifikation

(24.12.2016)
KPMG P/S
2100 København

Analyseopgaver

(24.12.2016)
Delooitte Statsautoriseret Revisionspartnerselskab P/S
2300 København

NemID næste generation (NDIS)

(24.12.2016)
3XA Security AB
223 70 Lund

Analyseopgaver

(24.12.2016)
KPMG P/S
2100 København

Systemspecialister: NemLog-in og eIDAS

(24.12.2016)
eID Consult
7100 Vejle

Processpecialister: IT-arkitektur til Digital Post udbud og NemKonto udbud

(24.12.2016)
OptimumIT A/S
8320 Mårslet

Systemspecialister: NemID næste generation (NDIS)

(24.12.2016)
NineConsult A/S
1050 København

Processpecialister: Design — og brugeroplevelse

(24.12.2016)
Advice A/S
1610 København

Processpecialister: Migrering og transition

(24.12.2016)
Silverbullet A/S
1610 København

Processpecialister: Design — og brugeroplevelse

(24.12.2016)
Visma consulting A/S
2800 Kgs. Lyngby

Processpecialister: Kravspecifikation

(24.12.2016)
TrustWorks ApS
1363 København

Systemspecialister: NemLog-in og eIDAS

(24.12.2016)
IT Crew
3000 Helsingør

Processpecialister: Design — og brugeroplevelse

(24.12.2016)
In2Media A/S
2100 København

Analyseopgaver

(24.12.2016)
NineConsult A/S
1050 København

Processpecialister: IT-arkitektur til Digital Post udbud og NemKonto udbud

(24.12.2016)
MySupply ApS
9445 Åbybro

Processpecialister: IT-arkitektur til Digital Post udbud og NemKonto udbud

(24.12.2016)
Rambøll Management Consulting A/S
2300 Købenahavn

Systemspecialister:NemID næste generation (NDIS)

(24.12.2016)
Dloitte Statsautoriseret Revisionspartnerselskab P/S
2300 København

Analyseopgaver

(24.12.2016)
Devoteam A/S
2100 København

Processpecialister: Migrering og transition

(24.12.2016)
KPMG P/S
2100 København

Systemspecialister: NemLog-in og eIDAS

(24.12.2016)
NineConsult A/S
1050 København

Systemspecialister: NemLog-in og eIDAS

(24.12.2016)
3XA Security AB
223 70 Lund

Processpecialister: Kravspecifikation

(24.12.2016)
Devoteam A/S
2100 Købenahavn

Processpecialister: IT-arkitektur til Digital Post udbud og NemKonto udbud

(24.12.2016)
Deloitte Statsaurotiseret Revisionspartnerselskab
2300 København

Processpecialister: IT-arkitektur til Digital Post udbud og NemKonto udbud

(24.12.2016)
LakeSide A/S
8000 Århus

Processpecialister: Design — og brugeroplevelse

(24.12.2016)
Seismonaut A/S
8000 Århus

Systemspecialister: NemID næste generation (NDIS)

(24.12.2016)
IT-Crew
3000 Helsingør

Processpecialister: Kravspecifikation

(24.12.2016)
Deloitte Statsautoriseret Revisionspartnerselskab P/S
2300 København

Processpecialister: Migrering og transition

(24.12.2016)
Deloitte Statsautoriseret Revisionspartnerselskab P/S
2300 København

Opdateringer

Rettelse
(19.07.2016)

III.1.3)
I stedet for:
1. Referencer fra mindst 5 specialistrådgivningsopgaver og/eller projekter af samme karakter som Delaftalens forretningsområde.
Hver reference skal oplyse følgende:
a. Værdi: Opgavens samlede fakturerede værdi.
b. Modtagere: Ordregivers navn
c. Beskrivelse: Kort præsentation af specialistrådgivningens tidspunkt, område og genstand, med særligt fokus på, hvordan opgaven var karakteriseret ved strategisk rådgivning ydet i et tværfagligt samarbejde præget af faglig åbenhed og vidensdeling.
e. Beskrivelse: Samlede antal specialistrådgivere knyttet til opgaven/projektet i hele opgavens/projektets forløb.
(...) samt dokumenteret erfaring fra opgaver løst for større organisationer prægede af politiske beslutningsprocesser. Det kan f.eks. være offentlige statslige eller kommunale organisationer eller disse organisationers interessenter.
(...)
Det er et mindstekrav at Tilbudsgiver kan fremvise 5 referencer fra opgaver af en karakter svarende til Delaftalens forretningsområde, løst inden for de seneste 3 år.
Læses:
»Tilbudsgiver bedes i BILAG A ESPD punkt IV C Uddannelsesmæssige og faglige kvalifikationer, indsætte en kortfattet beskrivelse af de betydeligste opgaver, hvor de tilbudte IT-specialistkonsulenter har arbejdet inden for rammerne af Statens IT-projektmodeller eller lignende procesmodeller inden for de seneste 3 år.«.


Yderligere oplysninger
Ordregiver stiller ikke mindstekrav til Teknisk og faglig formåen. I stedet opfordres Tilbudsgiver til at oplyse, hvorvidt de tilbudte IT-specialistkonsulenter har erfaring med at arbejde efter Statens IT-projektmodel eller lignende.

Rettelse
(02.08.2016)

IV.2.7)
I stedet for:
Tilmelding skal ske via e-mail til Inge Rasmussen på ingra@digst.dk senest 22.8.2016.
Læses:
Der er ikke mulighed for at være tilstede ved åbning af tilbud.

Rammeaftale om IT-specialistkonsulentbistand til understøttelse og videreudvikling af offentlige IT-infrastrukturløsninger


Digitaliseringsstyrelsen

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Digitaliseringsstyrelsen
Landgreven 4
København K
1017
Danmark
Kontaktperson: Inge Rasmussen
E-mail: ingra@digst.dk
NUTS-kode: DK011

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://http://www.digst.dk/

I.2) Fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: http://http://www.digst.dk/Servicemenu/Om-os/Udbud
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

 

Rammeaftale om IT-specialistkonsulentbistand til understøttelse og videreudvikling af offentlige IT-infrastrukturløsninger.

 

II.1.2) Hoved-CPV-kode
72000000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

 

Rammeaftalen skal sikre at Digitaliseringsstyrelsen nem adgang til de specifikke IT-specialistkompetencer, som med deres omfattende erfaring som specialistrådgivere kan bidrage med aktuel viden om og indsigt i mulige rammeværker, teknologier, IT-platforme og løsninger, teknologiske trends samt udviklingstendenser i det offentlige og private IT-marked.

IT-specialistkonsulenterne skal bidrage til at udmønte Digitaliseringsstyrelsens strategiske indsatsområder samt til at understøtte udviklingen samt den daglige drift af de nationale IT-infrastrukturløsninger.

Digitaliseringsstyrelsen ønsker derfor at indgå en række parallelle rammeaftaler men højt specialiserede og stabile IT-specialistkonsulenter, som er indstillede på at yde en personlig og dedikeret indsats som specialistrådgivere og herved supplere og optimere styrelsens egne tekniske kompetencer, når det er nødvendigt. Specialistrådgivningen ydes under otte Delaftaler med opgaver inden for 8 kompetenceområder.

 

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 40 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
Der kan afgives bud på alle delaftaler
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

Delaftale 1) Systemspecialister: NemID næste generation (NDIS) Systemspecialister:

 

Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
72000000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK01
Hovedudførelsessted:

 

Landgreven 4, 1017 København K.

 

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

IT-specialistkonsulenten skal på Kundens Bestilling, jf. Rammeaftalens pkt. 4.1.1, bistå Kunden med rådgivning og teknisk støtte vedrørende NemID, herunder følgende opgaver:

1. IT-specialistkonsulenten skal bistå Kunden med opgaver relateret til den eksisterende NemID løsning såvel som den kommende NDIS løsning, herunder bl.a.:

— Deltage i arbejdsgrupper med potentielle eller nuværende interessenter i NDIS regi med henblik på at rådgive om de tekniske løsningsmuligheder.

— Rådgive Kunden i forbindelse med videreudviklingsprojekter.

— Bistå Kunden med assistance til teknisk udformning, test og teknisk godkendelse af ændringsanmodninger.

— Læse review af teknisk leverandørdokumentation.

— Bistå Kunden i forbindelse med vurdering af fejlsituationer.

2. IT-specialistkonsulenten skal bidrage med rådgivning samt tilrettelæggelse, udførelse og præsentation af analyser relateret til den kommende NDIS løsning. Konsulenten skal eksempelvis bidrage med analyser af løsningsscenarier for den kommende NDIS løsning, herunder behovene i forhold til særligt arkitektur. Konsulenten skal på baggrund af analyseresultaterne udforme bidrag til kravspecifikation og øvrigt udbudsmateriale vedr. den kommende NDIS løsning.

3. IT-specialistkonsulenten skal bistå Kunden med opgaver relateret til de tekniske og arkitektoniske aspekter af NDIS, herunder bl.a.:

— Konsulenten skal bistå med at definere og specificere de tekniske områder og afklaringer, som skal analyseres i forbindelse med udbud og videreudvikling af den kommende NDIS løsning.

— Konsulenten skal bistå med teknisk input til hvordan den nationale infrastruktur bedst opbygges under hensyntagen til den fælleseuropæiske infrastruktur på området.

— Konsulenten skal bistå med teknisk input i forbindelse med nationale tiltag på brugerstyringsområdet, herunder brugerstyringsstrategi og referencearkitektur.

IT-specialistkonsulentens rådgivning skal være teknisk dybdegående i forhold til alle relevante dele af den fremtidige NDIS løsning, herunder sikkerhed, arkitektur, privacy, relevante aktører på markedet, m.m.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 5 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

 

Forlængelse i maksimalt 2 år fra udløbstidspunktet.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

 

Ordregiver ønsker at knytte tre til seks IT-specialistkonsulenter til denne Delaftale.

Tilbud afgives for navngivne IT-specialistkonsulenter, som knyttes personligt til den enkelte Delaftale. Tilbudsgiver opfordres derfor til nøje at målrette sit tilbud, sådan at der alene bydes på den eller de delaftaler, hvor tilbudsgiver kan tilbyde IT-specialistkonsulenter med det nødvendige kompetenceniveau.

 

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

Delaftale 2) Systemspecialister: NemLog-in og eIDAS

 

Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
72000000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK01
Hovedudførelsessted:

 

Landgreven 4, 1017 København K.

 

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

IT-specialistkonsulenten skal på Kundens bestilling, jf. Rammeaftalens punkt 4.1.1, bistå Kunden med rådgivning og teknisk støtte vedrørende NemLog-in og eIDAS, herunder følgende opgaver:

1. IT-specialistkonsulenten skal bistå Kunden med opgaver relateret til den eksisterende og den kommende NemLog-in løsning, herunder bl.a.:

— Deltage i arbejdsgrupper med potentielle eller nuværende kunder i NemLog-in regi med henblik på at rådgive om de tekniske løsningsmuligheder.

— Rådgive Kunden i forbindelse med videreudviklingsprojekter.

— Bistå Kunden med assistance til teknisk udformning, test og teknisk godkendelse af ændringsanmodninger.

— Læse review af teknisk leverandørdokumentation.

— Bistå Kunden i forbindelse med vurdering af fejlsituationer.

2. IT_specialistkonsulenten skal bidrage med rådgivning samt tilrettelæggelse, udførelse og præsentation af analyser relateret til den kommende NemLog-in løsning. Konsulenten skal eksempelvis bidrage med analyser af løsningsscenarier for den kommende NemLog-in løsning, herunder behovene i forhold til særligt arkitektur, brugerrettighedsstyring og signering. Konsulenten skal på baggrund af analyseresultaterne udforme bidrag til kravspecifikation og øvrigt udbudsmateriale vedr. den kommende NemLog-in løsning.

3. IT-specialistkonsulenten skal bistå Kunden med opgaver relateret til eIDAS, herunder bl.a.:

— Bistå med at definere og specificere de tekniske områder og afklaringer, som skal analyseres i forbindelse med udbud og videreudvikling af den kommende eID-gateway.

— Deltage i tekniske forhandlinger i EU i forbindelse med europæisk eID infrastruktur.

— Bistå Kunden med udbygning og udvikling af tekniske løsninger, der tilgodeser EU-kravene om elektronisk signering.

— Bistå Kunden med udbygning og udvikling af tekniske løsninger, der tilgodeser EU-kravene om elektronisk leveringstjenester.

— Bistå serviceudbydere i at blive tilkoblet den fælleseuropæiske infrastruktur herunder udstedelse af PEPPOL certifikater.

— Bidrage med teknisk input i forbindelse med Kundens deltagelse i europæiske og nordiske projekter herunder for eksempel Connecting Europe Facility.

— Bistå med teknisk input til hvordan den nationale infrastruktur bedst opbygges under hensyntagen til den fælleseuropæiske infrastruktur på området.

— Bistå med teknisk input i forbindelse med udarbejdelse af strategi for håndtering af udenlandske identiteter i den nationale infrastruktur.

— Bistå med teknisk input i forbindelse med nationale tiltag på brugerstyringsområdet, herunder brugerstyringsstrategi og referencearkitektur.

IT-specialistkonsulentens rådgivning skal være teknisk dybdegående i forhold til alle relevante dele af en fremtidig NemLog-in og eID-løsnings indhold samt elektronisk signering og leveringstjenester, herunder sikkerhed, brugervenlighed, arkitektur, privacy, relevante aktører på markedet, m.m.

Digitaliseringsstyrelsen forventer, at de tilbudte konsulentressourcer har et væsentligt kendskab til den eksisterende NemLog-in og NemID-løsning samt til standarder, lovgivning og regler på området. Det omfatter f.eks. kendskab til eIDAS-forordningen, Lov om behandling af personoplysninger; lov nr. 429 af 31.5.2000 samt referencearkitekturer for identitetssystemer.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 5 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

 

Forlængelse i maksimalt 2 år fra udløbstidspunktet.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

 

Ordregiver ønsker at knytte 3 til 6 IT-specialistkonsulenter til denne Delaftale.

Tilbud afgives for navngivne IT-specialistkonsulenter, som knyttes personligt til den enkelte Delaftale. Tilbudsgiver opfordres derfor til nøje at målrette sit tilbud, sådan at der alene bydes på den eller de delaftaler, hvor tilbudsgiver kan tilbyde IT-specialistkonsulenter med det nødvendige kompetenceniveau.

 

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

Delaftale 3) Processpecialister: IT-arkitektur til Digital Post udbud og Nemkonto udbud

 

Delkontraktnr.: 3
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
72000000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK01
Hovedudførelsessted:

 

Landgreven 4, 1017 København K.

 

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

IT-specialistkonsulenten skal på Kundens bestilling, jf. Rammeaftalens punkt 4.1.1, bistå Kunden med rådgivning og teknisk støtte vedrørende den kommende Digital Post-løsning og NemKonto-løsning, herunder følgende opgaver:

1. IT-specialistkonsulenten skal på Kundens bestilling:

— Deltage i arbejdsgrupper med potentielle eller nuværende brugere i Digital Post og NemKonto regi med henblik på at rådgive om tekniske løsningsmuligheder.

— Rådgive Kunden i forbindelse med afholdelse af udbudsprojekter og videreudviklingsprojekter.

— Bistå Kunden med assistance til udarbejdelse af løsningsdesign og it-arkitektur, teknisk kravspecifikation, test-planlægning og gennemførsel samt teknisk godkendelse af ændringsanmodninger.

— Foretage review af teknisk leverandørdokumentation.

— Bistå Kunden i forbindelse med vurdering af fejlsituationer.

IT-specialistkonsulenten skal bidrage med teknisk rådgivning samt tilrettelæggelse, udførelse og præsentation af analyser relateret til den kommende Digital Post og NemKonto løsning. Konsulenten skal eksempelvis bidrage med analyser af løsningsscenarier for den kommende Digital Post og NemKonto løsning. Et løsningsscenarie omfatter bl.a. en nærmere stillingstagen til udarbejdelse af it-arkitektur, sikkerhedsmodel for it-arkitekturens anvendelse samt en ibrugtagelse af en række identificerede funktionaliteter i Digital Post-løsningen. Anvendelsen af identificeret funktionalitet kan som eksempel beskrives gennem sammenhængende use cases, som Leverandøren udarbejder med sparring fra Kunden og brugere af Digital Post-løsningen. Konsulenten skal på baggrund af analyseresultater udforme bidrag til it-arkitektur og informationsmodellering samt kravspecifikation og øvrigt udbudsmateriale til den kommende Digital Post og NemKonto løsning.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 5 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

 

Forlængelse i maksimalt 2 år fra udløbstidspunktet.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

 

Ordregiver ønsker at knytte 3 til 6 IT-specialistkonsulenter til denne Delaftale.

Tilbud afgives for navngivne IT-specialistkonsulenter, som knyttes personligt til den enkelte Delaftale. Tilbudsgiver opfordres derfor til nøje at målrette sit tilbud, sådan at der alene bydes på den eller de delaftaler, hvor tilbudsgiver kan tilbyde IT-specialistkonsulenter med det nødvendige kompetenceniveau.

 

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

Delaftale 4) Processpecialister: Kravspecifikation

 

Delkontraktnr.: 4
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
72000000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK01
Hovedudførelsessted:

 

Landgreven 4, 1017 København K.

 

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

IT-specialistkonsulenten skal på Kundens bestilling, jf. Rammeaftalens punkt 4.1.1 bistå Kunden med opgaver relateret til kravspecifikation, herunder bl.a.:

— Fastlægge og understøtte anvendelse af metode for kravspecificering.

— Rådgivning om udarbejdelse af udbudsmateriale, herunder kravspecifikation.

— Udarbejdelse og review af udbudsmateriale særligt med henblik på best practice for kravspecifikation/behovsopgørelse i forbindelse med Kundens udbud af nationale it-infrastrukturløsninger.

3 IT-specialistkonsulentens kompetencer og praktisk erfaring

IT-specialistkonsulenten i kravspecifikation skal have kompetencer og stor praktisk erfaring med følgende:

— Kravsætte og specificere store it-systemer med mange interessenter.

— Designe arkitekturen for store, kritiske og komplekse it-systemer.

— Kravstyring og ændringshåndtering i komplekse kravspecifikationer.

— Koordinere kravopsamling og -specifikation på tværs af flere arbejdsgrupper.

— Implementere fælles metodik for kravspecifikation i en større organisation.

— Kravspecifikation og behovsopgørelse i relation til efterfølgende varianter af agil udvikling.

— Metodik for behovsopgørelse i statens standardaftale, K03.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 5 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

 

Forlængelse i maksimalt 2 år fra udløbstidspunktet.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

 

Ordregiver ønsker at knytte 3 til 6 IT-specialistkonsulenter til denne Delaftale.

Tilbud afgives for navngivne IT-specialistkonsulenter, som knyttes personligt til den enkelte Delaftale. Tilbudsgiver opfordres derfor til nøje at målrette sit tilbud, sådan at der alene bydes på den eller de delaftaler, hvor tilbudsgiver kan tilbyde IT-specialistkonsulenter med det nødvendige kompetenceniveau.

 

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

Delaftale 5) Processpecialister: Migrering og transition

 

Delkontraktnr.: 5
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
72000000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK01
Hovedudførelsessted:

 

Landgreven 4, 1017 København K.

 

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

IT-specialistkonsulenten skal på Kundens bestilling, jf. Rammeaftalens punkt 4.1.1 bistå Kunden med opgaver relateret til migrering og transition, herunder bl.a.:

— Planlægning af transition og migrering i samarbejde med Kunden og Kundens interessenter.

— Gennemførelse af transition og migrering i samarbejde med Kunden og Kundens interessenter.

— Kvalitetssikring af transition og migrering i samarbejde med Kunden og Kundens interessenter.

— Rådgivning i forhold til opgaver om migrering og transition.

— Udarbejdelse og review af udbudsmateriale særligt med henblik på migrering og transition i forbindelse med Kundens udbud af nationale IT-infrastrukturløsninger.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 5 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

 

Forlængelse i maksimalt 2 år fra udløbstidspunktet.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

 

Ordregiver ønsker at knytte 3 til 6 IT-specialistkonsulenter til denne Delaftale.

Tilbud afgives for navngivne IT-specialistkonsulenter, som knyttes personligt til den enkelte Delaftale. Tilbudsgiver opfordres derfor til nøje at målrette sit tilbud, sådan at der alene bydes på den eller de delaftaler, hvor tilbudsgiver kan tilbyde IT-specialistkonsulenter med det nødvendige kompetenceniveau.

 

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

Delaftale 6) Processpecialister: Release- og testmanagement

 

Delkontraktnr.: 6
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
72000000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK01
Hovedudførelsessted:

 

Landgreven 4, 1017 København K.

 

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

IT-specialistkonsulenten skal på Kundens bestilling, jf. Rammeaftalens punkt 4.1.1, bistå Kunden med opgaver relateret til release- og testmanagement, herunder bl.a.:

— Koordinere og styre releaseprocesser i samarbejde med Kundens it-leverandører.

— Rådgivning om releasemanagement i komplekse og forretningskritiske it-infrastrukturløsninger.

— Udarbejdelse og review af udbudsmateriale særligt med henblik på release management i forbindelse med Kundens udbud af nationale IT-infrastrukturløsninger.

— Rådgivning om og udførelse af test management i IT-projekter.

— Rådgivning, facilitering og udførelse af opgaver vedrørende test, herunder testproces, teststyring, teststrategi, testdokumentation og reviews.

— Koordinere og styre testprocesser i samarbejde med Kundens it-leverandører.

— Udarbejdelse og review af udbudsmateriale særligt med henblik på test i forbindelse med Kundens udbud af nationale IT-infrastrukturløsninger.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 5 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

 

Forlængelse i maksimalt 2 år fra udløbstidspunktet.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

 

Ordregiver ønsker at knytte 3 til 6 IT-specialistkonsulenter til denne Delaftale.

Tilbud afgives for navngivne IT-specialistkonsulenter, som knyttes personligt til den enkelte Delaftale. Tilbudsgiver opfordres derfor til nøje at målrette sit tilbud, sådan at der alene bydes på den eller de delaftaler, hvor tilbudsgiver kan tilbyde IT-specialistkonsulenter med det nødvendige kompetenceniveau.

 

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

Delaftale 7) Processpecialister: Design og brugeroplevelse

 

Delkontraktnr.: 7
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
72000000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK01
Hovedudførelsessted:

 

Landgreven 4, 1017 København K.

 

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

IT-specialistkonsulenten skal på Kundens bestilling, jf. Rammeaftalens punkt 4.1.1, bistå Kunden med rådgivning og teknisk støtte vedrørende:

UX research:

— Kvalitative undersøgelser (etnografiske metoder etc.)

— Kvantitative analyser (statistik, online surveys og udnyttelse af CMS)

Servicedesign:

— Produkt (udarbejdelse af servicerejser, blueprints og visualisering af services)

— Proces (kortlægning af services, identificering af behov etc.)

UX design:

— Produkt (udarbejdelse af prototyper, usecases og brugerrejser)

— Proces (facilitering af workshops, idégenerering etc.)

Indholds- og informationsdesign:

— Produkt (design af navigation og indhold samt sidetypestruktur etc.)

— Proces (card sorting, sitemaps, proces/opgave diagrammer etc.)

Brugertest:

— Produkt (afrapportering af indsigter og findings ved brugertest)

— Proces (rekruttering af målgrupper og afholdelse af brugertest)

Visuelt/grafisk design:

— Produkt (udarbejdelse af grafisk materiale, brands og kommunikation)

— Proces (sketching, visualisering etc.)

Webdesign (frontend-udvikling):

— Produkt (html-prototyper og udarbejdelse af UI elementer af færdigt grafisk design og kendskab til WCAG 2.0 AA standarder)

— Proces (sikre sammenhæng mellem frontend og backend).

 

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 5 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

 

Forlængelse i maksimalt 2 år fra udløbstidspunktet.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

 

Ordregiver ønsker at knytte 3 til 6 IT-specialistkonsulenter til denne Delaftale.

Tilbud afgives for navngivne IT-specialistkonsulenter, som knyttes personligt til den enkelte Delaftale. Tilbudsgiver opfordres derfor til nøje at målrette sit tilbud, sådan at der alene bydes på den eller de delaftaler, hvor tilbudsgiver kan tilbyde IT-specialistkonsulenter med det nødvendige kompetenceniveau.

 

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

Delaftale 8) Analyseopgaver

 

Delkontraktnr.: 8
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
72000000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK01
Hovedudførelsessted:

 

Landgreven 4, 1017 København K.

 

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Leverandøren skal udføre Opgaver for Kunden i form af en samlet løsning gennemført som et projekt, hvor Leverandøren leder og gennemfører sit eget løsningsforslag.

Opgaverne omfatter analyse, evaluering og dokumentation inklusiv data samt implementeringsforslag. Analyserne og evalueringerne kan være både bagudrettet og fremadrettet. Formålet er at tilfredsstille behovet for at belyse, vurdere og forandre de IT-løsninger Digitaliseringsstyrelsen varetager.

Delaftalen kan anvendes til følgende opgavetyper:

— Udvikling af metode og kvalitetssikring.

— Markedsundersøgelser

— Sikkerhedsanalyser og risikoanalyser.

— Bistand til afklaring af tekniske forhold f.eks. i forbindelse med videreudvikling eller udbud af IT-løsninger.

— Analyser af eksisterende IT-infrastruktur, f.eks. mhp. kortlægning af systemers og løsningers organisering og kapacitetsudnyttelse, optimering af forretningsgange og systemunderstøttelse eller ændringsbehov.

— Analyser af udviklingsmuligheder for kommende IT-infrastruktur med afsæt i eksisterende løsninger, f.eks. strategi for udvikling af IT-infrastruktur, arkitekturudformning, driftsrelaterede processer og sourcing af IT-driften.

— Analyser af policyudvikling og implementering, program- og projekt formulering og evaluering, implementering og effekter af ny relevant lovgivning og regulering.

— Undervisningsforløb og kompetenceudvikling for Kundens medarbejdere.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 5 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

 

Forlængelse i maksimalt 2 år fra udløbstidspunktet.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
Liste over og kort beskrivelse af betingelser:

 

Ingen krav.

 

III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

 

1

Foreløbig erklæring vedr. disse forhold afgives iht. Udbudsbetingelsernes BILAG A ESPD, Del IV Udvælgelseskriterier, punkt B: Økonomisk og finansiel formåen. Dokumentation i form af kopi af Årsregnskaber vil skulle fremlægges på ordregivers anmodning.

 

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

 

Det er et mindstekrav, at Tilbudsgiver i de seneste 2 afsluttede og reviderede regnskabsår har haft en positiv egenkapital.

For virksomheder etablerede inden for de seneste 3 år kræves alene en positiv egenkapital på tidspunktet for tilbudsafgivelse.

 

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

 

1. Referencer fra mindst 5 specialistrådgivningsopgaver og/eller projekter af samme karakter som Delaftalens forretningsområde.

Hver reference skal oplyse følgende:

a. Værdi: Opgavens samlede fakturerede værdi.

b. Modtagere: Ordregivers navn

c. Beskrivelse: Kort præsentation af specialistrådgivningens tidspunkt, område og genstand, med særligt fokus på, hvordan opgaven var karakteriseret ved strategisk rådgivning ydet i et tværfagligt samarbejde præget af faglig åbenhed og vidensdeling.

e. Beskrivelse: Samlede antal specialistrådgivere knyttet til opgaven/projektet i hele opgavens/projektets forløb.

De tilbudte IT-specialistkonsulenter bør have dokumenteret erfaring med at arbejde inden for rammerne af Statens IT-projektmodel eller lignende procesmodeller, samt dokumenteret erfaring fra opgaver løst for større organisationer prægede af politiske beslutningsprocesser. Det kan f.eks. være offentlige statslige eller kommunale organisationer eller disse organisationers interessenter.

Foreløbig erklæring vedr. disse forhold afgives ved at udfylde Udbudsbetingelsernes Bilag A ESPD, Del IV Udvælgelseskriterier, punkt C: Teknisk og faglig formåen. På ordregivers anmodning skal oplysningerne dokumenteres ved kopi af de relevante kontrakt- og fakturabilag.

 

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

 

Det er et mindstekrav at Tilbudsgiver kan fremvise 5 referencer fra opgaver af en karakter svarende til Delaftalens forretningsområde, løst inden for de seneste 3 år.

 

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

 

Rammeaftalen tildeles på grundlag af CV-er og indebærer derfor en personlig indsatsforpligtelse under Delaftale 1-7. IT-specialistkonsulenterne vil dermed kun undtagelsesvist kunne blive udskiftet i Rammeaftalens løbetid. Adgang til at udskifte en IT-specialistkonsulent kræver dokumentation for at den IT-specialistkonsulent, der tilbydes som erstatning, besidder kvalifikationer og kompetencer af samme niveau og omfang, som den IT-specialistkonsulent, der blev tilbudt ved Rammeaftalens udbud.

Rammeaftalen indeholder derfor ingen sociale klausuler.

Rammeaftalen indeholder en arbejdsklausul, som stiller krav om at ansatte hos leverandøren og eventuelle underleverandører, som medvirker til at opfylde kontrakten i Danmark, er sikret løn, arbejdstid og andre arbejdsvilkår, som ikke er mindre gunstige end dem, der gælder for arbejde af samme art i henhold til en kollektiv overenskomst indgået af de inden for det pågældende faglige område mest repræsentative arbejdsmarkedsparter i Danmark.

 

III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse
Krav om at anføre navne på og faglige kvalifikationer for de medarbejdere, der skal udføre kontrakten

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
Rammeaftale med flere aktører
Højeste antal påtænkte deltagere i rammeaftalen: 21
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: nej
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2016/S 098-175081
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 24/08/2016
Tidspunkt: 10:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk, Engelsk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 3 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 24/08/2016
Tidspunkt: 10:15
Sted:

 

Landgreven 4, 1017 København K.

 

Oplysninger om adgangsberettigede personer og fremgangsmåde ved åbning af bud:

 

Tilmelding skal ske via e-mail til Inge Rasmussen på ingra@digst.dk senest 22.8.2016.

 

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: ja
Skønnet tidsplan for offentliggørelse af yderligere bekendtgørelser:

 

Næste udbud forventes gennemført 2022.

 

VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
VI.3) Yderligere oplysninger:

 

Informationsmøde afholdes 14.7.2016 på Landgreven 4, 1017 København K., kl. 11:30-13:00. Tilmelding skal ske til Inge Rasmussen, ingra@digst.dk senest 11.7.2016.

Rammeaftalen indeholder ingen sociale klausuler. Der er tale om en personlig indsatsforpligtelse for de tilknyttede IT-specialistkonsulenter. Konsulenterne skal løse fortrolige og teknisk meget avancerede opgaver, som i nogle tilfælde kan kræve flere års tilknytning til de samme projektforløb. Derfor kan der ikke knyttes praktikanter eller elever til rammeaftalens opgaveløsning.

 

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Langelinie Allé 17
København Ø
2100
Danmark
VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

 

— Klager over indgåelse af en rammeaftale efter udbudsloven (afsnit II, III og §§ 191 og 192) skal være indgivet til klagenævnet inden 6 måneder regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.

 

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Klagenævnet for Udbud
Langelinie Allé 17
København Ø
2100
Danmark
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
11/07/2016

Send til en kollega

0.094