23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2018/S 127-289747
Offentliggjort
07.07.2018
Udbudstype
Begrænset udbud

Udbyder

Region Sjælland

Vindere

Delaftale 1. Managementkonsulentydelser

(03.06.2019)
EWORK GROUP DENMARK ApS
Richard Mortensensvej 61
2300 København

Delaftale 8. Datasikkerhed

(03.06.2019)
Dubex A/S
Gyngemose Parkvej 50
2860 Søborg

Delaftale 4. Udvikling

(03.06.2019)
Right People Aps
Strandgade 12B
1401 København K

Delaftale 2. Arkitektur og teknologistrategier

(03.06.2019)
Exekver ApS
Ved Bommen 17
2820 Gentofte

Delaftale 7. Sundheds- it kompetencer

(03.06.2019)
CGI Danmark A/S
Lautruphøj 10
2750 Ballerup

Delaftale 1. Managementkonsulentydelser

(03.06.2019)
Accenture A/S
Arne Jacobsens Alle 15
2300 København S

Delaftale 7. Sundheds- it kompetencer

(03.06.2019)
Infocura ApS
Artillerivej 98B 4th
2300 København S

Delaftale 7. Sundheds- it kompetencer

(03.06.2019)
Zangenberg & Company
Pilestræde 52A
1112 København K

Delaftale 2. Arkitektur og teknologistrategier

(03.06.2019)
Fourhouse Consulting
Firhusvej 2
2970 Hørsholm

Delaftale 4. Udvikling

(03.06.2019)
Avalande A/S
Arne Jacobsens alle' 15
2300 København S

Delaftale 10. Vikarer

(03.06.2019)
Accenture A/S
Arne Jacobsens Alle 15
2300 København S

Delaftale 2. Arkitektur og teknologistrategier

(03.06.2019)
Zangenberg & Company
Pilestræde 52A
1112 København K

Delaftale 7. Sundheds- it kompetencer

(03.06.2019)
7N A/S
Emdrupvej 26B, 2.sal
2100 København Ø

Delaftale 4. Udvikling

(03.06.2019)
KMD A/S
Lautrupparken 40-42
2750 Ballerup

Delaftale 5. Driftsstøtte på standardteknologier

(03.06.2019)
EPICO-IT Aps
Borupvang 2C
2750 Ballerup

Delaftale 10. Vikarer

(03.06.2019)
Mansoft A/S
Kongevejen 418
2840 Holte

Delaftale 1. Managementkonsulentydelser

(03.06.2019)
NNIT A/S
Østmarken 3A
2860 Søborg

Delaftale 3. Projektledelse og programledelse

(03.06.2019)
ZenIT Consult A/S
Dybendalsvænget 2
2630 Taastrup

Delaftale 4. Udvikling

(03.06.2019)
Capgemini Danmark A/S
Delta Park 40
2665 Vallensbæk

Delaftale 3. Projektledelse og programledelse

(03.06.2019)
EPICO-IT Aps
Borupvang 2C
2750 Ballerup

Delaftale 8. Datasikkerhed

(03.06.2019)
Deloitte Statsautoriseret Revisionspartnerselskab
Weidekampsgade 6
2300 København S

Delaftale 8. Datasikkerhed

(03.06.2019)
PricewaterhouseCoopers Statsautoriseret Revisionspartnerselskab
Strandvejen 44
2900 Hellerup

Delaftale 1. Managementkonsulentydelser

(03.06.2019)
Fourhouse Consultnig
Firhusvej 2
2970 Hørsholm

Delaftale 8. Datasikkerhed

(03.06.2019)
Accenture AB
box 12502, Alströmergatan
11247 Stockholm

Delaftale 9. Udbudsbistand

(03.06.2019)
TrustWorks A/S
Amagertorv 29a, 3rd floor
1160 København

Delaftale 8. Datasikkerhed

(03.06.2019)
Devoteam A/S
Lyngbyvej 2
2100 København Ø

Delaftale 1. Managementkonsulentydelser

(03.06.2019)
Deloitte Statsautoriseret Revisionspartnerselskab
Weidekampsgade 6
2300 København S

Delaftale 5. Driftsstøtte på standardteknologier

(03.06.2019)
Miracle A/S
Borupvang 2C
2750 Ballerup

Delaftale 3. Projektledelse og programledelse

(03.06.2019)
Accenture AS
P.O box 363
N 1263 Lysaker

Delaftale 7. Sundheds- it kompetencer

(03.06.2019)
Deloitte Consulting Oy
Porkkalankatu 24
00180 Helsinki

Delaftale 3. Projektledelse og programledelse

(03.06.2019)
Moment A/S
Vester Farimagsgade 15, 5.
1606 København V

Delaftale 7. Sundheds- it kompetencer

(03.06.2019)
Deloitte MCS Limited (Deloitte UK)
1 Little New Street
London EC4A 3TR

Delaftale 2. Arkitektur og teknologistrategier

(03.06.2019)
Silverbullet A/S
Søren Frichs Vej 42F, 1.tv
8230 Åbyhøj

Delaftale 2. Arkitektur og teknologistrategier

(03.06.2019)
Accenture A/S
Arne Jacobsens Alle 15
2300 København S

Delaftale 4. Udvikling

(03.06.2019)
ZenIT Consult A/S
Dybendalsvænget 2
2630 Taastrup

Delaftale 9. Udbudsbistand

(03.06.2019)
nextpuzzle ApS
Dronningens Tværgade 9, 2. sal
1302 København K

Delaftale 7. Sundheds- it kompetencer

(03.06.2019)
Accenture AS
P.O box 363
N 1326 Lysaker

Delaftale 6. Systemspecifik driftsstøtte

(03.06.2019)
PricewaterhouseCoopers Statsautoriseret Revisionspartnerselskab
Strandvejen 44
2900 Hellerup

Delaftale 7. Sundheds- it kompetencer

(03.06.2019)
NNIT A/S
Østmarken 3A
2860 Søborg

Delaftale 9. Udbudsbistand

(03.06.2019)
OptimumIT
Bedervej 28
8320 Mårslet

Delaftale 8. Datasikkerhed

(03.06.2019)
ChangeGroup
Lyngbyvej 2
2100 København Ø

Delaftale 2. Arkitektur og teknologistrategier

(03.06.2019)
Accenture AS
PO box 363
N 1326 Lysaker

Delaftale 1. Managementkonsulentydelser

(03.06.2019)
Exekver ApS
Ved Bommen 17
2920 Gentofte

Delaftale 1. Managementkonsulentydelser

(03.06.2019)
Dania Consulting ApS
Ole Maaløes Vej 3
2200 København N

Delaftale 8. Datasikkerhed

(03.06.2019)
7N A/S
Emdrupvej 26B, 2.sal
2100 København Ø

Delaftale 10. Vikarer

(03.06.2019)
Avanade A/S
Arne Jacobsens alle 15
2300 København S

Delaftale 9. Udbudsbistand

(03.06.2019)
Rambøll Management Consulting
Hannemanns Alle 53
2300 København S

Delaftale 7. Sundheds- it kompetencer

(03.06.2019)
nextpuzzle ApS
Dronningens Tværgade 9, 2. sal
1302 København K

Delaftale 10. Vikarer

(03.06.2019)
Moment A/S
Vester Farimagsgade 15, 5.
1606 København V

Delaftale 7. Sundheds- it kompetencer

(03.06.2019)
Exekver ApS
Ved Bommen 17
2820 Gentofte

Delaftale 7. Sundheds- it kompetencer

(03.06.2019)
Deloitte Statsautoriseret Revisionspartnerselskab
Weidekampsgade 6
2300 København S

Delaftale 8. Datasikkerhed

(03.06.2019)
Accenture AS
PO box 363
N 1326 Lysaker

Delaftale 3. Projektledelse og programledelse

(03.06.2019)
Accenture A/S
Arne Jacobsens Alle 15
2300 København S

Delaftale 8. Datasikkerhed

(03.06.2019)
Accenture A/S
Arne Jacobsens Alle 15
2300 København S

Delaftale 7. Sundheds- it kompetencer

(03.06.2019)
Accenture A/S
Arne Jacobsens Alle 15
2300 København S

Delaftale 9. Udbudsbistand

(03.06.2019)
A-2 A/S
Lyngbyvej 28
2100 København Ø

Delaftale 5. Driftsstøtte på standardteknologier

(03.06.2019)
Atea A/S
Lautrupvang 6
2750 Ballerup

Delaftale 9. Udbudsbistand

(03.06.2019)
Peak Consulting Group
Lyngbyvej 2
2100 København

Delaftale 5. Driftsstøtte på standardteknologier

(03.06.2019)
Cybercom A/S
Vesterbrogade 149
1620 København V

Delaftale 7. Sundheds- it kompetencer

(03.06.2019)
Accenture AB
Box 12502, Alströmergatan 12
11247 Stockholm

Delaftale 1. Managementkonsulentydelser

(03.06.2019)
ChangeGroup
Lyngbyvej 2
2100 København Ø

Delaftale 3. Projektledelse og programledelse

(03.06.2019)
7N A/S
Emdrupvej 26B, 2.sal
2100 København Ø

Delaftale 1. Managementkonsulentydelser

(03.06.2019)
7N A/S
Emdrupvej 26B, 2.sal
2100 København Ø

Delaftale 2. Arkitektur og teknologistrategier

(03.06.2019)
Lakeside A/S
Marselisborg Havnevej 22, 2. th.
8000 Århus C

Delaftale 9. Udbudsbistand

(03.06.2019)
Exekver ApS
Ved Bommen 17
2820 Gentofte

Delaftale 1. Managementkonsulentydelser

(03.06.2019)
Infocura ApS
Artillerivej 98B 4th
2300 København S

Delaftale 3. Projektledelse og programledelse

(03.06.2019)
NNIT A/S
Østmarken 3A
2860 Søborg

Delaftale 9. Udbudsbistand

(03.06.2019)
Silverbullet A/S
Søren Frichs Vej 42F, 1.tv
8230 Åbyhøj

Delaftale 2. Arkitektur og teknologistrategier

(03.06.2019)
EPICO-IT Aps
Borupvang 2C
2750 Ballerup

Delaftale 1. Managementkonsulentydelser

(03.06.2019)
Zangenberg & Company
Pilestræde 52A, 4 sal
1112 København K

Delaftale 1. Managementkonsulentydelser

(03.06.2019)
nextpuzzle ApS
Dronningens Tværgade 9, 2. sal
1302 København K

Delaftale 5. Driftsstøtte på standardteknologier

(03.06.2019)
Accenture A/S
Arne Jacobsens Alle 15
2300 København S

Delaftale 4. Udvikling

(03.06.2019)
CGI Danmark A/S
Lautruphøj 10
2750 Ballerup

Delaftale 7. Sundheds- it kompetencer

(03.06.2019)
Deloitte AS
Dronning Eufemias gate 14, Postboks 221
0103 Oslo

Delaftale 2. Arkitektur og teknologistrategier

(03.06.2019)
nextpuzzle ApS
Dronningens Tværgade 9, 2. sal
1302 København K

Delaftale 2. Arkitektur og teknologistrategier

(03.06.2019)
Devoteam A/S
Lyngbyvej 2
2100 København Ø

Delaftale 9. Udbudsbistand

(03.06.2019)
Convision A/S
Vester Farimagsgade 6
1606 københavn K

Delaftale 5. Driftsstøtte på standardteknologier

(03.06.2019)
AHOC A/S
Paul Bergsøes vej 20 1. sal
2600 Glostrup

Delaftale 1. Managementkonsulentydelser

(03.06.2019)
Devoteam A/S
Lyngbyvej 2
2100 København Ø

Delaftale 8. Datasikkerhed

(03.06.2019)
Lakeside A/S
Marselisborg Havnevej 22, 2. th.
8000 Århus C

Delaftale 9. Udbudsbistand

(03.06.2019)
Fourhouse Consulting
Firhusvej 2
2970 Hørsholm

Delaftale 3. Projektledelse og programledelse

(03.06.2019)
Devoteam A/S
Lyngbyvej 2
2100 København Ø

Delaftale 4. Udvikling

(03.06.2019)
Moment A/S
Vester Farimagsgade 15, 5.
1606 København V

Delaftale 2. Arkitektur og teknologistrategier

(03.06.2019)
7N A/S
Emdrupvej 26B, 2.sal
2100 København Ø

Delaftale 9. Udbudsbistand

(03.06.2019)
Tolstrup & Hvilsted
Myntevej 5
8920 Randers

Delaftale 5. Driftsstøtte på standardteknologier

(03.06.2019)
Convison A/S
Vester Farimagsgade 6
1606 København V

Delaftale 6. Systemspecifik driftsstøtte

(03.06.2019)
CGI Danmark A/S
Lautruphøj 10
2750 Ballerup

Delaftale 9. Udbudsbistand

(03.06.2019)
Zangenberg & Company
Pilestræde 52A, 4 sal
1112 København K

Delaftale 5. Driftsstøtte på standardteknologier

(03.06.2019)
Avanade A/S
Arne Jacobsens Alle 15
2300 København S

Delaftale 2. Arkitektur og teknologistrategier

(03.06.2019)
Rambøll Management Consulting
Hannemanns Alle 53
2300 København S

Delaftale 5. Driftsstøtte på standardteknologier

(03.06.2019)
Aperta IVS
Esthersvej 41, 3 th
2900 Hellerup

Delaftale 5. Driftsstøtte på standardteknologier

(03.06.2019)
Mansoft A/S
Kongevejen 418
2840 Holte

Delaftale 2. Arkitektur og teknologistrategier

(03.06.2019)
Dania Consulting ApS
Ole Maaløes Vej 3
2200 København n

Delaftale 9. Udbudsbistand

(03.06.2019)
AHOC A/S
Paul Bergsøes vej 20 1. sal
2600 Glostrup

Delaftale 2. Arkitektur og teknologistrategier

(03.06.2019)
TrustWorks A/S
Amagertorv 29a, 3rd floor
1160 København

Delaftale 2. Arkitektur og teknologistrategier

(03.06.2019)
Accenture AB
Box 12502 Alströmergatan
11247 Stockholm

Delaftale 7. Sundheds- it kompetencer

(03.06.2019)
Dania Consulting ApS
Ole Maaløes Vej 3
2200 København N

Delaftale 3. Projektledelse og programledelse

(03.06.2019)
Implement Consulting Group P/S
Strandvejen 54
2900 Hellerup

Delaftale 3. Projektledelse og programledelse

(03.06.2019)
Accenture AB
box 12502 Alstömergatan
11247 Stockholm

Opdateringer

Rettelse
(03.08.2018)

II.2.9)
I stedet for:
Som led i udvægelsen skal der anføres oplysninger vedrørende relevante opgave/projekter for en sammenlignelig kunde.
Ved relevante opgaver vurderes: Opgaver indenfor de krav, der er stillet til den udbudte delaftales kravspecifikation med hensyn til kompleksitet, opgavevarighed og interessenter. Det vægtes positivt at referencen udviser afløftning af opgaver af længere varighed, kompleksitet og flere interessenter.
Ved sammenlignlig kunde vurderes: En offentlig eller privat ordregiver, som i størrelse og organisation svarende til Region Sjælland.
Læses:
Udvælgelsen vil ske på grundlag af de af ansøger i ESPD del IV C afgivne referencer, jf. udbudsbetingelsernes pkt. 6.
I forbindelse med udvælgelsen lægges der vægt på følgende kriterier angivet i prioriteret rækkefølge, således at det kriterium der vægtes mest positivt er angivet øverst:
1) Referencernes relevans, forstået som referencens sammenfald/ensartethed med de typer af opgaver der er udbudt under den konkrete delaftale, jf. den konkrete delaftales kravspecifikation. Høj grad af relevans vægtes positivt;
2) Referencernes it-faglige kompleksitet. Høj kompleksitet vægtes positivt;
3) Opgavens varighed. Længere varighed vægtes positivt;
4) Antallet af interessenter hos kunden. Højt antal af interessenter vægtes positivt;
5) Referencekundens sammenlignelighed med ordregiver i forhold til antal medarbejdere. Tilsvarende antal medarbejdere eller flere vægtes positivt og lige.

II.2.9)
I stedet for:
Som led i udvægelsen skal der anføres oplysninger vedrørende relevante opgave/projekter for en sammenlignelig kunde.
Ved relevante opgaver vurderes: Opgaver indenfor de krav, der er stillet til den udbudte delaftales kravspecifikation med hensyn til kompleksitet, opgavevarighed og interessenter. Det vægtes positivt at referencen udviser afløftning af opgaver af længere varighed, kompleksitet og flere interessenter.
Ved sammenlignlig kunde vurderes: En offentlig eller privat ordregiver, som i størrelse og organisation svarende til Region Sjælland.
Læses:
Udvælgelsen vil ske på grundlag af de af ansøger i ESPD del IV C afgivne referencer, jf. udbudsbetingelsernes pkt. 6.
I forbindelse med udvælgelsen lægges der vægt på følgende kriterier angivet i prioriteret rækkefølge, således at det kriterium der vægtes mest positivt er angivet øverst:
1) Referencernes relevans, forstået som referencens sammenfald/ensartethed med de typer af opgaver der er udbudt under den konkrete delaftale, jf. den konkrete delaftales kravspecifikation. Høj grad af relevans vægtes positivt;
2) Referencernes it-faglige kompleksitet. Høj kompleksitet vægtes positivt;
3) Opgavens varighed. Længere varighed vægtes positivt;
4) Antallet af interessenter hos kunden. Højt antal af interessenter vægtes positivt;
5) Referencekundens sammenlignelighed med ordregiver i forhold til antal medarbejdere. Tilsvarende antal medarbejdere eller flere vægtes positivt og lige.

II.2.9)
I stedet for:
Som led i udvægelsen skal der anføres oplysninger vedrørende relevante opgave/projekter for en sammenlignelig kunde.
Ved relevante opgaver vurderes: Opgaver indenfor de krav, der er stillet til den udbudte delaftales kravspecifikation med hensyn til kompleksitet, opgavevarighed og interessenter. Det vægtes positivt at referencen udviser afløftning af opgaver af længere varighed, kompleksitet og flere interessenter.
Ved sammenlignlig kunde vurderes: En offentlig eller privat ordregiver, som i størrelse og organisation svarende til Region Sjælland.
Læses:
Udvælgelsen vil ske på grundlag af de af ansøger i ESPD del IV C afgivne referencer, jf. udbudsbetingelsernes pkt. 6.
I forbindelse med udvælgelsen lægges der vægt på følgende kriterier angivet i prioriteret rækkefølge, således at det kriterium der vægtes mest positivt er angivet øverst:
1) Referencernes relevans, forstået som referencens sammenfald/ensartethed med de typer af opgaver der er udbudt under den konkrete delaftale, jf. den konkrete delaftales kravspecifikation. Høj grad af relevans vægtes positivt;
2) Referencernes it-faglige kompleksitet. Høj kompleksitet vægtes positivt;
3) Opgavens varighed. Længere varighed vægtes positivt;
4) Antallet af interessenter hos kunden. Højt antal af interessenter vægtes positivt;
5) Referencekundens sammenlignelighed med ordregiver i forhold til antal medarbejdere. Tilsvarende antal medarbejdere eller flere vægtes positivt og lige.

II.2.9)
I stedet for:
Som led i udvægelsen skal der anføres oplysninger vedrørende relevante opgave/projekter for en sammenlignelig kunde.
Ved relevante opgaver vurderes: Opgaver indenfor de krav, der er stillet til den udbudte delaftales kravspecifikation med hensyn til kompleksitet, opgavevarighed og interessenter. Det vægtes positivt at referencen udviser afløftning af opgaver af længere varighed, kompleksitet og flere interessenter.
Ved sammenlignlig kunde vurderes: En offentlig eller privat ordregiver, som i størrelse og organisation svarende til Region Sjælland.
Læses:
Udvælgelsen vil ske på grundlag af de af ansøger i ESPD del IV C afgivne referencer, jf. udbudsbetingelsernes pkt. 6.
I forbindelse med udvælgelsen lægges der vægt på følgende kriterier angivet i prioriteret rækkefølge, således at det kriterium der vægtes mest positivt er angivet øverst:
1) Referencernes relevans, forstået som referencens sammenfald/ensartethed med de typer af opgaver der er udbudt under den konkrete delaftale, jf. den konkrete delaftales kravspecifikation. Høj grad af relevans vægtes positivt;
2) Referencernes it-faglige kompleksitet. Høj kompleksitet vægtes positivt;
3) Opgavens varighed. Længere varighed vægtes positivt;
4) Antallet af interessenter hos kunden. Højt antal af interessenter vægtes positivt;
5) Referencekundens sammenlignelighed med ordregiver i forhold til antal medarbejdere. Tilsvarende antal medarbejdere eller flere vægtes positivt og lige.

II.2.9)
I stedet for:
Som led i udvægelsen skal der anføres oplysninger vedrørende relevante opgave/projekter for en sammenlignelig kunde.
Ved relevante opgaver vurderes: Opgaver indenfor de krav, der er stillet til den udbudte delaftales kravspecifikation med hensyn til kompleksitet, opgavevarighed og interessenter. Det vægtes positivt at referencen udviser afløftning af opgaver af længere varighed, kompleksitet og flere interessenter.
Ved sammenlignlig kunde vurderes: En offentlig eller privat ordregiver, som i størrelse og organisation svarende til Region Sjælland.
Læses:
Udvælgelsen vil ske på grundlag af de af ansøger i ESPD del IV C afgivne referencer, jf. udbudsbetingelsernes pkt. 6.
I forbindelse med udvælgelsen lægges der vægt på følgende kriterier angivet i prioriteret rækkefølge, således at det kriterium der vægtes mest positivt er angivet øverst:
1) Referencernes relevans, forstået som referencens sammenfald/ensartethed med de typer af opgaver der er udbudt under den konkrete delaftale, jf. den konkrete delaftales kravspecifikation. Høj grad af relevans vægtes positivt;
2) Referencernes it-faglige kompleksitet. Høj kompleksitet vægtes positivt;
3) Opgavens varighed. Længere varighed vægtes positivt;
4) Antallet af interessenter hos kunden. Højt antal af interessenter vægtes positivt;
5) Referencekundens sammenlignelighed med ordregiver i forhold til antal medarbejdere. Tilsvarende antal medarbejdere eller flere vægtes positivt og lige.

II.2.9)
I stedet for:
Som led i udvægelsen skal der anføres oplysninger vedrørende relevante opgave/projekter for en sammenlignelig kunde.
Ved relevante opgaver vurderes: Opgaver indenfor de krav, der er stillet til den udbudte delaftales kravspecifikation med hensyn til kompleksitet, opgavevarighed og interessenter. Det vægtes positivt at referencen udviser afløftning af opgaver af længere varighed, kompleksitet og flere interessenter.
Ved sammenlignlig kunde vurderes: En offentlig eller privat ordregiver, som i størrelse og organisation svarende til Region Sjælland.
Læses:
Udvælgelsen vil ske på grundlag af de af ansøger i ESPD del IV C afgivne referencer, jf. udbudsbetingelsernes pkt. 6.
I forbindelse med udvælgelsen lægges der vægt på følgende kriterier angivet i prioriteret rækkefølge, således at det kriterium der vægtes mest positivt er angivet øverst:
1) Referencernes relevans, forstået som referencens sammenfald/ensartethed med de typer af opgaver der er udbudt under den konkrete delaftale, jf. den konkrete delaftales kravspecifikation. Høj grad af relevans vægtes positivt;
2) Referencernes it-faglige kompleksitet. Høj kompleksitet vægtes positivt;
3) Opgavens varighed. Længere varighed vægtes positivt;
4) Antallet af interessenter hos kunden. Højt antal af interessenter vægtes positivt;
5) Referencekundens sammenlignelighed med ordregiver i forhold til antal medarbejdere. Tilsvarende antal medarbejdere eller flere vægtes positivt og lige.

II.2.9)
I stedet for:
Som led i udvægelsen skal der anføres oplysninger vedrørende relevante opgave/projekter for en sammenlignelig kunde.
Ved relevante opgaver vurderes: Opgaver indenfor de krav, der er stillet til den udbudte delaftales kravspecifikation med hensyn til kompleksitet, opgavevarighed og interessenter. Det vægtes positivt at referencen udviser afløftning af opgaver af længere varighed, kompleksitet og flere interessenter.
Ved sammenlignlig kunde vurderes: En offentlig eller privat ordregiver, som i størrelse og organisation svarende til Region Sjælland.
Læses:
Udvælgelsen vil ske på grundlag af de af ansøger i ESPD del IV C afgivne referencer, jf. udbudsbetingelsernes pkt. 6.
I forbindelse med udvælgelsen lægges der vægt på følgende kriterier angivet i prioriteret rækkefølge, således at det kriterium der vægtes mest positivt er angivet øverst:
1) Referencernes relevans, forstået som referencens sammenfald/ensartethed med de typer af opgaver der er udbudt under den konkrete delaftale, jf. den konkrete delaftales kravspecifikation. Høj grad af relevans vægtes positivt;
2) Referencernes it-faglige kompleksitet. Høj kompleksitet vægtes positivt;
3) Opgavens varighed. Længere varighed vægtes positivt;
4) Antallet af interessenter hos kunden. Højt antal af interessenter vægtes positivt;
5) Referencekundens sammenlignelighed med ordregiver i forhold til antal medarbejdere. Tilsvarende antal medarbejdere eller flere vægtes positivt og lige.

II.2.9)
I stedet for:
Som led i udvægelsen skal der anføres oplysninger vedrørende relevante opgave/projekter for en sammenlignelig kunde.
Ved relevante opgaver vurderes: Opgaver indenfor de krav, der er stillet til den udbudte delaftales kravspecifikation med hensyn til kompleksitet, opgavevarighed og interessenter. Det vægtes positivt at referencen udviser afløftning af opgaver af længere varighed, kompleksitet og flere interessenter.
Ved sammenlignlig kunde vurderes: En offentlig eller privat ordregiver, som i størrelse og organisation svarende til Region Sjælland.
Læses:
Udvælgelsen vil ske på grundlag af de af ansøger i ESPD del IV C afgivne referencer, jf. udbudsbetingelsernes pkt. 6.
I forbindelse med udvælgelsen lægges der vægt på følgende kriterier angivet i prioriteret rækkefølge, således at det kriterium der vægtes mest positivt er angivet øverst:
1) Referencernes relevans, forstået som referencens sammenfald/ensartethed med de typer af opgaver der er udbudt under den konkrete delaftale, jf. den konkrete delaftales kravspecifikation. Høj grad af relevans vægtes positivt;
2) Referencernes it-faglige kompleksitet. Høj kompleksitet vægtes positivt;
3) Opgavens varighed. Længere varighed vægtes positivt;
4) Antallet af interessenter hos kunden. Højt antal af interessenter vægtes positivt;
5) Referencekundens sammenlignelighed med ordregiver i forhold til antal medarbejdere. Tilsvarende antal medarbejdere eller flere vægtes positivt og lige.

II.2.9)
I stedet for:
Som led i udvægelsen skal der anføres oplysninger vedrørende relevante opgave/projekter for en sammenlignelig kunde.
Ved relevante opgaver vurderes: Opgaver indenfor de krav, der er stillet til den udbudte delaftales kravspecifikation med hensyn til kompleksitet, opgavevarighed og interessenter. Det vægtes positivt at referencen udviser afløftning af opgaver af længere varighed, kompleksitet og flere interessenter.
Ved sammenlignlig kunde vurderes: En offentlig eller privat ordregiver, som i størrelse og organisation svarende til Region Sjælland.
Læses:
Udvælgelsen vil ske på grundlag af de af ansøger i ESPD del IV C afgivne referencer, jf. udbudsbetingelsernes pkt. 6.
I forbindelse med udvælgelsen lægges der vægt på følgende kriterier angivet i prioriteret rækkefølge, således at det kriterium der vægtes mest positivt er angivet øverst:
1) Referencernes relevans, forstået som referencens sammenfald/ensartethed med de typer af opgaver der er udbudt under den konkrete delaftale, jf. den konkrete delaftales kravspecifikation. Høj grad af relevans vægtes positivt;
2) Referencernes it-faglige kompleksitet. Høj kompleksitet vægtes positivt;
3) Opgavens varighed. Længere varighed vægtes positivt;
4) Antallet af interessenter hos kunden. Højt antal af interessenter vægtes positivt;
5) Referencekundens sammenlignelighed med ordregiver i forhold til antal medarbejdere. Tilsvarende antal medarbejdere eller flere vægtes positivt og lige.

II.2.9)
I stedet for:
Som led i udvægelsen skal der anføres oplysninger vedrørende relevante opgave/projekter for en sammenlignelig kunde.
Ved relevante opgaver vurderes: Opgaver indenfor de krav, der er stillet til den udbudte delaftales kravspecifikation med hensyn til kompleksitet, opgavevarighed og interessenter. Det vægtes positivt at referencen udviser afløftning af opgaver af længere varighed, kompleksitet og flere interessenter.
Ved sammenlignlig kunde vurderes: En offentlig eller privat ordregiver, som i størrelse og organisation svarende til Region Sjælland.
Læses:
Udvælgelsen vil ske på grundlag af de af ansøger i ESPD del IV C afgivne referencer, jf. udbudsbetingelsernes pkt. 6.
I forbindelse med udvælgelsen lægges der vægt på følgende kriterier angivet i prioriteret rækkefølge, således at det kriterium der vægtes mest positivt er angivet øverst:
1) Referencernes relevans, forstået som referencens sammenfald/ensartethed med de typer af opgaver der er udbudt under den konkrete delaftale, jf. den konkrete delaftales kravspecifikation. Høj grad af relevans vægtes positivt;
2) Referencernes it-faglige kompleksitet. Høj kompleksitet vægtes positivt;
3) Opgavens varighed. Længere varighed vægtes positivt;
4) Antallet af interessenter hos kunden. Højt antal af interessenter vægtes positivt;
5) Referencekundens sammenlignelighed med ordregiver i forhold til antal medarbejdere. Tilsvarende antal medarbejdere eller flere vægtes positivt og lige.

IV.2.2)
I stedet for:
Dato: 20-08-2018
Time: 23:59
Læses:
Dato: 22-08-2018
Time: 23:59

Udbud af rammeaftale på IT konsulenter


Region Sjælland

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Legal Basis:

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Region Sjælland
29190658
Alleen 15
Sorø
4180
Danmark
Kontaktperson: Thomas Holm
Telefon: +45 12345678
E-mail: thovh@regionsjaelland.dk
NUTS-kode: DK02

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.regionsjaelland.dk

Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/137394

I.2) Information om fælles indkøb
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=214561&B=RS
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=214561&B=RS
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Sundhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Udbud af rammeaftale på IT konsulenter

Sagsnr.: 184328
II.1.2) Hoved-CPV-kode
72000000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Rammeaftale med 10 delaftaler indenfor IT konsulenter m.m.

II.1.5) Anslået samlet værdi
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
Der kan afgives bud på alle delaftaler
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Management konsulentydelser

Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
72600000
85312320
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK02
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Behovene for management konsulentydelser falder inden for nedenstående kategorier:

1) Organisationsanalyse- og udvikling, herunder:

- Strategianalyser som arbejdsgrundlag for afdækning af situation og perspektiv,

- Strategiudvikling, udvikling af mission, vision, mål og strategi på baggrund af strategianalysen,

- Strategiimplementering, implementering af besluttede konkrete handlinger fra strategiudviklingen,

- Forandringsledelse,

2) Økonomistyring herunder:

- Sourcingstrategier,

- Benchmarking og effektivisering,

- Business cases og gevinstrealisering.

Der vil være behov for management konsulentbistand i forbindelse med f.eks. organisatorisk implementering af nye sundheds-IT løsninger, udarbejdelse og vurdering af business cases knyttet til teknologiområdet IT, samt effektvurdering og opfølgning på teknologiprojekter.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 36
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Rammeaftalen kan forlænges 12 måneder.

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 15
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

Som led i udvægelsen skal der anføres oplysninger vedrørende relevante opgave/projekter for en sammenlignelig kunde.

Ved relevante opgaver vurderes: Opgaver indenfor de krav, der er stillet til den udbudte delaftales kravspecifikation med hensyn til kompleksitet, opgavevarighed og interessenter. Det vægtes positivt at referencen udviser afløftning af opgaver af længere varighed, kompleksitet og flere interessenter.

Ved sammenlignlig kunde vurderes: En offentlig eller privat ordregiver, som i størrelse og organisation svarende til Region Sjælland.

Der skal opgives 5 referencer pr. delaftale, som gerne må være opgaver for samme kunde. Referencer ud over antallet vil ikke indgå i vurderingen. Ansøgninger med mindre end 5 referencer vil ikke blive erklæret egnede. Referencerne skal være påbegyndte indenfor de sidste 3 år fra ansøgningsfristen at regne og ikke nødvendigvis være afsluttede ved ansøgningsfristen. Referencer ældre end det anførte vil ikke blive taget i betragtning.

En reference må ikke fylde mere end 4 800 anslag inkl. mellemrum. En reference, der overstiger det nævnte antal anslag, vil ikke blive vurderet.

Referencer som indeholder beskrivelser som er så uklare eller konfuse at beskrivelsen mangler mening vurderes ikke.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Region Hovedstaden, Region Midtjylland, Region Nordjylland og Region Syddanmark har option på at tiltræde en eller flere delaftaler efter eget valg. De nævnte regioner har, indtil til 6 måneder efter Region Sjælland har underskrevet sine aftaler, at meddele hvorvidt man ønsker at gøre brug af optionen.

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Arkitektur og teknologistrategier

Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
72222000
72222100
85312320
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK02
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

De områder, hvor aftalen forventes anvendt, er inden for:

• Sundhedsområdet med arkitekturanalyser og løsningsdesigns i forhold til de systemer der anvendes. Herunder udarbejdelse af strategier og roadmaps.

• Rådgivning i forbindelse med it-anskaffelser til hospitalsbyggerierne (f.eks. hjælpeværktøjer til logistik/supply-chain, positionering, facility management mv.).

• Medico området med arkitekturanalyser og løsningsdesigns i forhold til anskaffelser og systemkonsolideringer.

• Teleområdet med arkitekturanalyser og løsningsdesigns i forhold til anskaffelser og systemkonsolideringer.

• Business Intelligence og Information Lifecycle Management.

• Systemkonsolideringer.

• Driftsoptimeringstiltag.

• Det administrative og infrastrukturelle område med arkitekturanalyser og løsningsdesign til de systemer der anvendes til understøttelse af det administrative og infrastrukturelle område. Herunder udarbejdelse af strategier og roadmaps.

Delaftalen skal således især medvirke til at understøtte de virksomheds,- og funktionsområder regionen har, og sikre den videre modernisering af sundhedsteknologi og infrastruktur samt konsolidering og stabilisering af driftsorganisationen. Den skal medvirke til at sikre en optimal udnyttelse og styring af fremadrettet teknologi.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 36
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Rammeaftalen kan forlænges 12 måneder.

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 15
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

Som led i udvægelsen skal der anføres oplysninger vedrørende relevante opgave/projekter for en sammenlignelig kunde.

Ved relevante opgaver vurderes: Opgaver indenfor de krav, der er stillet til den udbudte delaftales kravspecifikation med hensyn til kompleksitet, opgavevarighed og interessenter. Det vægtes positivt at referencen udviser afløftning af opgaver af længere varighed, kompleksitet og flere interessenter.

Ved sammenlignlig kunde vurderes: En offentlig eller privat ordregiver, som i størrelse og organisation svarende til Region Sjælland.

Der skal opgives 5 referencer pr. delaftale, som gerne må være opgaver for samme kunde. Referencer ud over antallet vil ikke indgå i vurderingen. Ansøgninger med mindre end 5 referencer vil ikke blive erklæret egnede. Referencerne skal være påbegyndte indenfor de sidste 3 år fra ansøgningsfristen at regne og ikke nødvendigvis være afsluttede ved ansøgningsfristen. Referencer ældre end det anførte vil ikke blive taget i betragtning.

En reference må ikke fylde mere end 4800 anslag inkl. mellemrum. En reference, der overstiger det nævnte antal anslag, vil ikke blive vurderet.

Referencer som indeholder beskrivelser som er så uklare eller konfuse at beskrivelsen mangler mening vurderes ikke.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Region Hovedstaden, Region Midtjylland, Region Nordjylland og Region Syddanmark har option på at tiltræde en eller flere delaftaler efter eget valg. De nævnte regioner har, indtil til 6 måneder efter Region Sjælland har underskrevet sine aftaler, at meddele hvorvidt man ønsker at gøre brug af optionen.

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Projektledelse og programledelse

Delkontraktnr.: 3
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
72222300
85312320
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK02
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Delaftalen anvendes til køb af konsulentydelser inden for:

• Projektledelse

• Programledelse

• Programledelsessupport

• Porteføljeledelse

• Testledelse

Delaftalen er især rettet imod regionens målsætninger om at sikre en optimal udnyttelse og styring af fremadrettet teknologi og ensartethed i service og daglig drift, standardisering af udstyr, stordriftsfordele i indkøb og servicekontrakter og driftsoptimering af logistik og service.

Slutbrugerne af de projekter, som gennemføres inden for it-, medico- og telefoniområdet, vil være virksomheder, centre og stabe i Region Sjælland, herunder særligt inden for sundhedsområdet.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 36
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Rammeaftalen kan forlænges 12 måneder.

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 15
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

Som led i udvægelsen skal der anføres oplysninger vedrørende relevante opgave/projekter for en sammenlignelig kunde.

Ved relevante opgaver vurderes: Opgaver indenfor de krav, der er stillet til den udbudte delaftales kravspecifikation med hensyn til kompleksitet, opgavevarighed og interessenter. Det vægtes positivt at referencen udviser afløftning af opgaver af længere varighed, kompleksitet og flere interessenter.

Ved sammenlignlig kunde vurderes: En offentlig eller privat ordregiver, som i størrelse og organisation svarende til Region Sjælland.

Der skal opgives 5 referencer pr. delaftale, som gerne må være opgaver for samme kunde. Referencer ud over antallet vil ikke indgå i vurderingen. Ansøgninger med mindre end 5 referencer vil ikke blive erklæret egnede. Referencerne skal være påbegyndte indenfor de sidste 3 år fra ansøgningsfristen at regne og ikke nødvendigvis være afsluttede ved ansøgningsfristen. Referencer ældre end det anførte vil ikke blive taget i betragtning.

En reference må ikke fylde mere end 4800 anslag inkl. mellemrum. En reference, der overstiger det nævnte antal anslag, vil ikke blive vurderet.

Referencer som indeholder beskrivelser som er så uklare eller konfuse at beskrivelsen mangler mening vurderes ikke.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Region Hovedstaden, Region Midtjylland, Region Nordjylland og Region Syddanmark har option på at tiltræde en eller flere delaftaler efter eget valg. De nævnte regioner har, indtil til 6 måneder efter Region Sjælland har underskrevet sine aftaler, at meddele hvorvidt man ønsker at gøre brug af optionen.

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Udvikling

Delkontraktnr.: 4
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
72222300
85312320
32510000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK02
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Der vil være behov for konsulenter inden for området it-udvikling, der kan indgå i regionens udviklerteams det forudsætter et godt teoretisk og praktisk kendskab til moderne udviklingsmetoder og -værktøjer, herunder agile metoder.

Som følge af implementeringen af Sundhedsplatformen vil der være behov for ressourcer og specialistkompetencer i forhold til udvikling af integrationer mellem denne og systemlandskaberne i Region Sjælland.

Som eksempler på udviklingsopgaver kan nævnes:

• Udvikling af Web-services

• Databaseapplikationer

• GUI udvikling

• Kø-håndtering

• Mapningsapplikationer

• EDI-kommunikation

Der er behov for konsulentbistand inden for følgende i forhold til trådløse teknologier og mobility:

• Funktionalitet på mobile enheder (forretningsapplikationer/apps)

• Infrastruktur

• Integration mellem forskellige systemer og teknologier

• Ydelser omfattende rådgivning vedr.:

O Mobile enterprise løsninger

O Mobile sikkerhedsløsninger

Delaftalen skal således især medvirke til at understøtte de fokusområder, vedrørende optimering af understøttelsen af brugeranvendelsen, modernisering af sundhedsteknologi og infrastruktur, konsolidering og modernisering af driftsorganisationen samt effektiv anvendelse af ressourcerne.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 36
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Rammeaftalen kan forlænges 12 måneder.

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 15
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

Som led i udvægelsen skal der anføres oplysninger vedrørende relevante opgave/projekter for en sammenlignelig kunde.

Ved relevante opgaver vurderes: Opgaver indenfor de krav, der er stillet til den udbudte delaftales kravspecifikation med hensyn til kompleksitet, opgavevarighed og interessenter. Det vægtes positivt at referencen udviser afløftning af opgaver af længere varighed, kompleksitet og flere interessenter.

Ved sammenlignlig kunde vurderes: En offentlig eller privat ordregiver, som i størrelse og organisation svarende til Region Sjælland.

Der skal opgives 5 referencer pr. delaftale, som gerne må være opgaver for samme kunde. Referencer ud over antallet vil ikke indgå i vurderingen. Ansøgninger med mindre end 5 referencer vil ikke blive erklæret egnede. Referencerne skal være påbegyndte indenfor de sidste 3 år fra ansøgningsfristen at regne og ikke nødvendigvis være afsluttede ved ansøgningsfristen. Referencer ældre end det anførte vil ikke blive taget i betragtning.

En reference må ikke fylde mere end 4800 anslag inkl. mellemrum. En reference, der overstiger det nævnte antal anslag, vil ikke blive vurderet.

Referencer som indeholder beskrivelser som er så uklare eller konfuse at beskrivelsen mangler mening vurderes ikke.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Region Hovedstaden, Region Midtjylland, Region Nordjylland og Region Syddanmark har option på at tiltræde en eller flere delaftaler efter eget valg. De nævnte regioner har, indtil til 6 måneder efter Region Sjælland har underskrevet sine aftaler, at meddele hvorvidt man ønsker at gøre brug af optionen.

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Driftsstøtte på standardteknologier

Delkontraktnr.: 5
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
72222300
85312320
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK02
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Delaftalen anvendes til køb af driftsstøtte på standardteknologier inden for:

• Netværk

• Datacenter

• Telefoni

• Storage

• Servere

• Database

• Webserver

• Application-server

• Applikation-management

• Desktopmanagement

• Mobile device management

• Print

• Infrastruktur

• Onsite support

Ved standardteknologier forstås:

• Windows

• SQL-server

• SharePoint

• MS System Center

• Oracle

• Linux

• VMware

• Internet Information Server

• Application server

• BizTalk

• Microsoft MIM

Delaftalen er rettet imod at sikre en optimal udnyttelse og styring af fremadrettet teknologi samt mål om ensartethed i service og daglig drift samt driftsoptimering af logistik og service.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 36
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Rammeaftalen kan forlænges 12 måneder.

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 15
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

Der lægges vægt på antallet og relevansens af de afgivne referencer.

Der skal som minimum angives 1 relevant reference hvorved forstås en reference som matcher med den udbudte delaftales kravspecifikation med hensyn til kompleksitet, opgavevarighed og interessenter samt at kunden som den refererede opgave er udført for er sammenligneligt med Region Sjælland i forhold til størrelse og kerneydelse.

Som led i udvægelsen skal der anføres oplysninger vedrørende relevante opgave/projekter for en sammenlignelig kunde.

Ved relevante opgaver vurderes: Opgaver indenfor de krav, der er stillet til den udbudte delaftales kravspecifikation med hensyn til kompleksitet, opgavevarighed og interessenter. Det vægtes positivt at referencen udviser afløftning af opgaver af længere varighed, kompleksitet og flere interessenter.

Ved sammenlignlig kunde vurderes: En offentlig eller privat ordregiver, som i størrelse og organisation svarende til Region Sjælland.

Der skal opgives 5 referencer pr. delaftale, som gerne må være opgaver for samme kunde. Referencer ud over antallet vil ikke indgå i vurderingen. Ansøgninger med mindre end 5 referencer vil ikke blive erklæret egnede. Referencerne skal være påbegyndte indenfor de sidste 3 år fra ansøgningsfristen at regne og ikke nødvendigvis være afsluttede ved ansøgningsfristen. Referencer ældre end det anførte vil ikke blive taget i betragtning.

En reference må ikke fylde mere end 4800 anslag inkl. mellemrum. En reference, der overstiger det nævnte antal anslag, vil ikke blive vurderet.

Referencer som indeholder beskrivelser som er så uklare eller konfuse at beskrivelsen mangler mening vurderes ikke.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Region Hovedstaden, Region Midtjylland, Region Nordjylland og Region Syddanmark har option på at tiltræde en eller flere delaftaler efter eget valg. De nævnte regioner har, indtil til 6 måneder efter Region Sjælland har underskrevet sine aftaler, at meddele hvorvidt man ønsker at gøre brug af optionen.

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Systemspecifik driftsstøtte

Delkontraktnr.: 6
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
85312320
72000000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK0
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Delaftalen anvendes til køb af konsulentydelser inden for løbende drift, systemvedligehold, ændringsønsker og projekter på en række systemer, herunder specialsystemer. Der vil være skiftende behov for konsulentbistand inden for hvert system samt et varierende behov over tid. Regionernes systemlandskab er i dag aftaledækket i varierende grad, hvorfor behovet retter sig mod de opgaver, der ikke er aftaledækket.

Delaftalen retter sig især imod:

• Integrationer

• Brugerstyring

• Business Intelligence

• Reparation og forebyggende vedligehold af medicoteknisk udstyr.

Delaftalen især rettet at sikre en optimal udnyttelse og styring af fremadrettet teknologi, Medicoteknik samt målete om ensartethed i service og daglig drift samt driftsoptimering af logistik og service.

Region Sjælland har i dag blandt andet følgende systemer, som er relevante at få dækket inden for delaftalen:

• Organisationsportalen/Sikkerhed Personale (SPO)

• Secure Token Services, her under bl.a. Active Directory Federation Services (ADFS) og Digital Signatur.

• Nødweb

• Fælles Medicin Kort (FMK)

• Kliniske databaser, herunder bl.a. Klinisk Målesystem (KMS), Analyseportalen.

• SAS

• Onbase

• Microsoft data-warehouse

• HP-servicemanager

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 36
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Rammeaftalen kan forlænges 12 måneder.

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 15
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

Som led i udvægelsen skal der anføres oplysninger vedrørende relevante opgave/projekter for en sammenlignelig kunde.

Ved relevante opgaver vurderes: Opgaver indenfor de krav, der er stillet til den udbudte delaftales kravspecifikation med hensyn til kompleksitet, opgavevarighed og interessenter. Det vægtes positivt at referencen udviser afløftning af opgaver af længere varighed, kompleksitet og flere interessenter.

Ved sammenlignlig kunde vurderes: En offentlig eller privat ordregiver, som i størrelse og organisation svarende til Region Sjælland.

Der skal opgives 5 referencer pr. delaftale, som gerne må være opgaver for samme kunde. Referencer ud over antallet vil ikke indgå i vurderingen. Ansøgninger med mindre end 5 referencer vil ikke blive erklæret egnede. Referencerne skal være påbegyndte indenfor de sidste 3 år fra ansøgningsfristen at regne og ikke nødvendigvis være afsluttede ved ansøgningsfristen. Referencer ældre end det anførte vil ikke blive taget i betragtning.

En reference må ikke fylde mere end 4800 anslag inkl. mellemrum. En reference, der overstiger det nævnte antal anslag, vil ikke blive vurderet.

Referencer som indeholder beskrivelser som er så uklare eller konfuse at beskrivelsen mangler mening vurderes ikke.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Region Hovedstaden, Region Midtjylland, Region Nordjylland og Region Syddanmark har option på at tiltræde en eller flere delaftaler efter eget valg. De nævnte regioner har, indtil til 6 måneder efter Region Sjælland har underskrevet sine aftaler, at meddele hvorvidt man ønsker at gøre brug af optionen.

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Sundheds- it kompetencer

Delkontraktnr.: 7
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
85312320
72000000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK02
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Delaftalen anvendes til køb af konsulentydelser inden for sundheds-it kompetencer. Hermed menes konsulenter, som udover kendskab til it har en klinisk faglig baggrund og/eller på anden måde har oparbejdet forståelse for arbejdsgange i klinikken. Der vil kunne være behov for konsulentbistand i kliniske it-projekter til følgende opgaver:

• Kortlægningsopgaver af f.eks.:

O It-parathed

O It-udstyr

• Gennemførsel af arbejdsgangsanalyser

• Konfigurering af Epic (application manager)

• Bistand til implementering af kliniske og parakliniske systemer

• Undervisning i kliniske systemer

• Support, dvs. telefonsupport og on-site support, ved implementering af nye kliniske og parakliniske systemer

• Evaluering

Der vil blandt andet kunne blive behov for sundheds-it-kompetencer i forbindelse med implementering af Sundhedsplatformen og andre kliniske systemer og øvrige 3. parts systemer tillige med den tilknyttede afvikling af øvrige systemer, herunder afvikling af specialespecifikke systemer.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 36
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Rammeaftalen kan forlænges 12 måneder.

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 15
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

Som led i udvægelsen skal der anføres oplysninger vedrørende relevante opgave/projekter for en sammenlignelig kunde.

Ved relevante opgaver vurderes: Opgaver indenfor de krav, der er stillet til den udbudte delaftales kravspecifikation med hensyn til kompleksitet, opgavevarighed og interessenter. Det vægtes positivt at referencen udviser afløftning af opgaver af længere varighed, kompleksitet og flere interessenter.

Ved sammenlignlig kunde vurderes: En offentlig eller privat ordregiver, som i størrelse og organisation svarende til Region Sjælland.

Der skal opgives 5 referencer pr. delaftale, som gerne må være opgaver for samme kunde. Referencer ud over antallet vil ikke indgå i vurderingen. Ansøgninger med mindre end 5 referencer vil ikke blive erklæret egnede. Referencerne skal være påbegyndte indenfor de sidste 3 år fra ansøgningsfristen at regne og ikke nødvendigvis være afsluttede ved ansøgningsfristen. Referencer ældre end det anførte vil ikke blive taget i betragtning.

En reference må ikke fylde mere end 4800 anslag inkl. mellemrum. En reference, der overstiger det nævnte antal anslag, vil ikke blive vurderet.

Referencer som indeholder beskrivelser som er så uklare eller konfuse at beskrivelsen mangler mening vurderes ikke.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Region Hovedstaden, Region Midtjylland, Region Nordjylland og Region Syddanmark har option på at tiltræde en eller flere delaftaler efter eget valg. De nævnte regioner har, indtil til 6 måneder efter Region Sjælland har underskrevet sine aftaler, at meddele hvorvidt man ønsker at gøre brug af optionen.

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Datasikkerhed

Delkontraktnr.: 8
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
48732000
72212732
85312320
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK02
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Delaftalen anvendes til køb af konsulentydelser inden for informationssikkerhedsopgaver relateret til rådgivning om:

• ISO 2700x serien og andre sikkerhedsrelevante standarder og best practices.

• EU-Persondataforordning og den supplerende danske Databeskyttelseslov

• Øvrige relevant lovgivning m.m. som har relation til Informationssikkerhed, herunder bl.a Den nationale strategi for cyber- og for informationssikkerhed, Sundhedsloven m.fl.

• Awareness, herunder praktisk gennemførsel af Awareness kampagner.

• Risikovurdering og eventuel støtte ved gennemførsel af risikovurderinger.

• Beredskabsplanlægning og beredskabstest

• Udarbejdelse og implementering af informationssikkerhedspolitikker, regler, retningslinjer og vejledninger.

• Udarbejdelse og implementering af kontroller / tilsyn

Delaftalen især rettet imod Koncern IT’s målsætninger om ensartethed i service og daglig drift samt Medicoteknik, herunder etablering af beredskabsplaner og nødprocedurer og standarder for serviceydelsen, og standardisering af udstyr og at man herunder indeholder spørgsmål om informationssikkerhed, system og brugeradministration samt registrering af udstyr i databaser mv.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 36
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Rammeaftalen kan forlænges 12 måneder.

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 15
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

Som led i udvægelsen skal der anføres oplysninger vedrørende relevante opgave/projekter for en sammenlignelig kunde.

Ved relevante opgaver vurderes: Opgaver indenfor de krav, der er stillet til den udbudte delaftales kravspecifikation med hensyn til kompleksitet, opgavevarighed og interessenter. Det vægtes positivt at referencen udviser afløftning af opgaver af længere varighed, kompleksitet og flere interessenter.

Ved sammenlignlig kunde vurderes: En offentlig eller privat ordregiver, som i størrelse og organisation svarende til Region Sjælland.

Der skal opgives 5 referencer pr. delaftale, som gerne må være opgaver for samme kunde. Referencer ud over antallet vil ikke indgå i vurderingen. Ansøgninger med mindre end 5 referencer vil ikke blive erklæret egnede. Referencerne skal være påbegyndte indenfor de sidste 3 år fra ansøgningsfristen at regne og ikke nødvendigvis være afsluttede ved ansøgningsfristen. Referencer ældre end det anførte vil ikke blive taget i betragtning.

En reference må ikke fylde mere end 4800 anslag inkl. mellemrum. En reference, der overstiger det nævnte antal anslag, vil ikke blive vurderet.

Referencer som indeholder beskrivelser som er så uklare eller konfuse at beskrivelsen mangler mening vurderes ikke.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Region Hovedstaden, Region Midtjylland, Region Nordjylland og Region Syddanmark har option på at tiltræde en eller flere delaftaler efter eget valg. De nævnte regioner har, indtil til 6 måneder efter Region Sjælland har underskrevet sine aftaler, at meddele hvorvidt man ønsker at gøre brug af optionen.

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Udbudsbistand

Delkontraktnr.: 9
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
79418000
85312320
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK02
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Delaftalen anvendes til køb af konsulentydelser inden for:

• Udbudsbistand i delopgaver indenfor enkelte udbudsfaser

• Udbudsprojektledelse for projektet som helhed

Projekterne kan på it-området f.eks. vedrøre:

• Udbud af hardware og udstyr

• Udbud af licenser

• Udbud af IT-systemer

• Udbud af serviceaftaler

• Udbud af tjenesteydelser

• Organisatorisk implementering

Delaftalen skal kunne dække behovet for konsulentbistand i forhold til alle faser og discipliner inden for udbudsprojektledelse fra opstart af projekt til afsluttende kontraktindgåelse.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 36
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Rammeaftalen kan forlænges 12 måneder.

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 15
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

Som led i udvægelsen skal der anføres oplysninger vedrørende relevante opgave/projekter for en sammenlignelig kunde.

Ved relevante opgaver vurderes: Opgaver indenfor de krav, der er stillet til den udbudte delaftales kravspecifikation med hensyn til kompleksitet, opgavevarighed og interessenter. Det vægtes positivt at referencen udviser afløftning af opgaver af længere varighed, kompleksitet og flere interessenter.

Ved sammenlignlig kunde vurderes: En offentlig eller privat ordregiver, som i størrelse og organisation svarende til Region Sjælland.

Der skal opgives 5 referencer pr. delaftale, som gerne må være opgaver for samme kunde. Referencer ud over antallet vil ikke indgå i vurderingen. Ansøgninger med mindre end 5 referencer vil ikke blive erklæret egnede. Referencerne skal være påbegyndte indenfor de sidste 3 år fra ansøgningsfristen at regne og ikke nødvendigvis være afsluttede ved ansøgningsfristen. Referencer ældre end det anførte vil ikke blive taget i betragtning.

En reference må ikke fylde mere end 4800 anslag inkl. mellemrum. En reference, der overstiger det nævnte antal anslag, vil ikke blive vurderet.

Referencer som indeholder beskrivelser som er så uklare eller konfuse at beskrivelsen mangler mening vurderes ikke.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Region Hovedstaden, Region Midtjylland, Region Nordjylland og Region Syddanmark har option på at tiltræde en eller flere delaftaler efter eget valg. De nævnte regioner har, indtil til 6 måneder efter Region Sjælland har underskrevet sine aftaler, at meddele hvorvidt man ønsker at gøre brug af optionen.

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Vikarer

Delkontraktnr.: 10
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
79512000
79620000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK02
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Delaftalen anvendes til køb af konsulentydelser inden for løbende drift, systemvedligehold, ændringsønsker og projekter på en række systemer, herunder specialsystemer. Der vil være skiftende behov for konsulentbistand inden for hvert system samt et varierende behov over tid. Regionernes systemlandskab er i dag aftaledækket i varierende grad, hvorfor behovet retter sig mod de opgaver, der ikke er aftaledækket.

Delaftalen retter sig især imod:

• Helpdesk

• Support

For Region Sjælland er delaftalen især rettet imod Koncern IT’s målsætninger om at understøtte IT brugere i Region Sjælland med 1. level support inden for fejlhåndtering, funktionel anvendelse og brugerstyring.

Region Sjælland har i dag blandt andet følgende systemer, som er relevante at få dækket inden for delaftalen:

• Microsoft Windows 7 og 10

• Microsoft Office 2013

• HP-servicemanager

• SCCM

• Windows Software Center

• ESDH

• Microsoft SharePoint

• Kendskab til ITIL, herunder Incident og Request-proces.

• Brugerstyring.

• Active Directory

• IT-Hardware

• Digital signatur

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 36
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Rammeaftalen kan forlænges 12 måneder.

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 15
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

Som led i udvægelsen skal der anføres oplysninger vedrørende relevante opgave/projekter for en sammenlignelig kunde.

Ved relevante opgaver vurderes: Opgaver indenfor de krav, der er stillet til den udbudte delaftales kravspecifikation med hensyn til kompleksitet, opgavevarighed og interessenter. Det vægtes positivt at referencen udviser afløftning af opgaver af længere varighed, kompleksitet og flere interessenter.

Ved sammenlignlig kunde vurderes: En offentlig eller privat ordregiver, som i størrelse og organisation svarende til Region Sjælland.

Der skal opgives 5 referencer pr. delaftale, som gerne må være opgaver for samme kunde. Referencer ud over antallet vil ikke indgå i vurderingen. Ansøgninger med mindre end 5 referencer vil ikke blive erklæret egnede. Referencerne skal være påbegyndte indenfor de sidste 3 år fra ansøgningsfristen at regne og ikke nødvendigvis være afsluttede ved ansøgningsfristen. Referencer ældre end det anførte vil ikke blive taget i betragtning.

En reference må ikke fylde mere end 4800 anslag inkl. mellemrum. En reference, der overstiger det nævnte antal anslag, vil ikke blive vurderet.

Referencer som indeholder beskrivelser som er så uklare eller konfuse at beskrivelsen mangler mening vurderes ikke.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Region Hovedstaden, Region Midtjylland, Region Nordjylland og Region Syddanmark har option på at tiltræde en eller flere delaftaler efter eget valg. De nævnte regioner har, indtil til 6 måneder efter Region Sjælland har underskrevet sine aftaler, at meddele hvorvidt man ønsker at gøre brug af optionen.

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Udvælgelseskriterier som angivet i udbudsmaterialet
III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

Der stilles særlige vilkår vedr. arbejdsmiljø, arbejdsklausuler og socialt ansvar jf. udbudsmaterialet.

III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Begrænset udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
Rammeaftale med flere aktører
Højeste antal påtænkte deltagere i rammeaftalen: 77
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: nej
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 20/08/2018
Tidspunkt: 23:59
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Tilbud skal være gyldige indtil: 09/06/2019
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: ja
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Elektronisk fakturering accepteres
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:

Tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, såfremt denne er omfattet af en eller flere af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § § 135 - 136, medmindre udelukkelse kan undlades på grundlag af udbudslovens øvrige bestemmelser, herunder § 138.

Ordregiver vil fra de tilbudsgivere, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakterne, kræve dokumentation for Oplysninger afgivet i Udbudsbilag 1 (ESPD) vedrørende udelukkelsesgrundene i Udbudslovens § § 135.

For danske virksomheder skal ovennævnte dokumentation forelægges i form af en serviceattest udstedt af Erhvervsstyrelsen.

For udenlandske virksomheder skal dokumentation i forhold til de obligatoriske udelukkelsesgrunde i § 135 stk. 1 forelægges i form af et uddrag fra det relevante register eller tilsvarende dokument udstedt af kompetent retslig eller administrativ myndighed, der viser, at tilbudsgiveren ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene.

I forhold til § 135 stk. 3 skal dokumentationen forelægges i form af et certifikat udstedt af den kompetente myndighed i det pågældende land som bevis for at tilbudsgiveren ikke er omfattet af de pågældende udelukkelsesgrunde. Er det ikke muligt at få udstedt ovennævnte dokumenter eller certifikater, eller dækker disse ikke udelukkelsesgrundene i § 135 stk. 1 eller 3, kan de erstattes af en erklæring under ed. Anvendes edsaflæggelse ikke i pågældende land, kan der anvendes en erklæring på tro og love, der er afgivet for en kompetent faglig organisation i det land hvor tilbudsgiveren er etableret.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnerens Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk

Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Ved et udbud med prækvalifikation efter udbudsloven, forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens afsendelse af underretning om prækvalifikation.

Andre klager over udbud eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter, omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal være indgivet til Klagenævnet inden 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt.

Klager over indgåelse af en rammeaftale efter udbudsloven (afsnit II, III og § § 191 og 192), forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal være indgivet til Klagenævnet inden 6 måneder regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.

Klager over indgåelse af en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal være indgivet til Klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.

Samtidig med klagens fremsendelse til Klagenævnet for Udbud skal klageren sende en kopi af klagen med bilag til Ordregiveren, gerne pr. e-mail.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
03/07/2018

Send til en kollega

0.141