23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 070-125006
Offentliggjort
Udbudstype
Begrænset udbud

Danmark-Viby J: Arkitekt-, konstruktions-, ingeniør- og inspektionsvirksomhed 2015/S 070-125006


Danmark-Viby J: Arkitekt-, konstruktions-, ingeniør- og inspektionsvirksomhed

2015/S 070-125006

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Tjenesteydelser

Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed

I.1)Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Boligforeningen Århus Omegn
Skanderborgvej 168
Boligforeningen Århus Omegn
Advokat Marianne Brammer
8260 Viby J
DANMARK
+45 87344158

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://www.boaarhusomegn.dk

I.2)Type ordregivende myndighed

Offentligt organ

I.3)Hovedaktivitet

Boliger og offentlige faciliteter

I.4)Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne

Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1)Beskrivelse
II.1.1)Betegnelse for kontrakten

Udbud af rammeaftaler vedrørende ingeniørrådgivning, arkitektrådgivning (herunder landskabsarkitektrådgivning) og bygherrerådgivning.

II.1.2)Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne

Tjenesteydelser

Tjenesteydelseskategori nr. 12: Arkitektvirksomhed, rådgivende ingeniørvirksomhed og integreret ingeniørvirksomhed, byplanlægning og landskabsarkitektur, hermed beslægtet teknisk-videnskabelig konsulentvirksomhed, teknisk prøvning og analyse

Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Aarhus Kommune.

NUTS-kode DK042

II.1.3)Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem

Bekendtgørelsen vedrører udarbejdelse af en rammeaftale

II.1.4)Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene

Boligforeningen Århus Omegn er en almen boligorganisation, der administrerer ca. 3 000 boliger fordelt på 17 boligafdelinger. Boligforeningens formål er at opføre, udleje, administrere, vedligeholde og modernisere støttet boligbyggeri.

Boligforeningen Århus Omegn har både etagebyggeri og tæt/lavt byggeri, og boligerne er både familieboliger og ungdomsboliger.

De udbudte rammeaftaler omfatter henholdsvis bygherrerådgivning, ingeniørrådgivning og arkitektrådgivning (herunder landskabsarkitektrådgivning) i forbindelse med løbende vedligehold, nybyggeri og renovering, indkøb, lejefraflytning, bygningseftersyn samt rådgivning omkring energioptimering.

Der kan afgives tilbud på en eller flere af de udbudte rammeaftaler.

På udbudstidspunktet forventes der i rammeaftalens løbetid at være følgende større renoveringer:

Afd. 1: opførelse af 70 ungdomsboliger, ca. 70 000 000 DKK

Afd. 2: opførelse af ungdomsboliger, ca. 50 000 000 DKK

Afd. 10: renovering, ca. 80 000 000 DKK

Afd. 22: energirenovering, ca. 20 000 000 DKK

Afd. 23: tag/kviste, ca. 40 000 000 DKK

Det forventes desuden i rammeaftalens løbetid at skulle opføres følgende nybyggeri:

Ny afdeling i Solbjerg, ca. 60 000 000 DKK

Ny afdeling i Viby, ca. 60 000 000 DKK.

Det er i øvrigt vanskeligt at udtale sig præcist om rammeaftalens omfang, idet omfanget afhænger af, hvilke kvoter til nybyggeri og hvilke sager boligforeningen kan få godkendt hos henholdsvis beboerdemokratiet og Landsbyggefonden.

Boligforeningen Aarhus Omegn har til hensigt at indgå rammeaftale med 4 tilbudsgivere på hver af de 3 udbudte delaftaler (ingeniør-, arkitekt- og bygherrerådgivning).

Tildeling af kontrakter på baggrund af de indgåede rammeaftaler vil ske ved direkte tildeling til den aktør på rammeaftalen, der har afgivet det bedste tilbud set i forhold til den konkrete opgave.

Nærmere oplysninger om tildeling af konkrete opgaver og tildelingskriterier vil fremgå af udbudsmaterialet.

De udbudte rammeaftaler er ikke eksklusive og Boligforeningen Århus Omegn forbeholder sig ret til at indgå aftaler om ingeniør-, arkitekt- og bygherrerådgivningsydelser med andre virksomheder end de, der i medfør af dette udbud indgås rammeaftale med.

Det er dog Boligforeningen Århus Omegns forventning at langt størstedelen af de aftaler, der vil blive tildelt vedrørende denne type ydelser, vil blive tildelt på baggrund af de udbudte rammeaftaler.

II.1.5)CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

71000000, 71200000, 71300000, 71500000, 71400000

II.1.6)Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb

Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja

II.2)Kontraktens/kontrakternes endelige samlede værdi
II.2.1)Kontraktens/kontrakternes endelige samlede værdi

Del IV: Procedure

IV.1)Type procedure
IV.1.1)Type procedure

Begrænset

IV.2)Tildelingskriterier
IV.2.1)Tildelingskriterier

Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af

1. Honorar/tilbudspris. Vægtning 40

2. Kompetencer. Vægtning 30

3. Kvalitetsstyring. Vægtning 30

IV.2.2)Oplysninger om elektronisk auktion

Der er anvendt elektronisk auktion:: nej

IV.3)Administrative oplysninger
IV.3.1)Sagsnummer hos den ordregivende myndighed
IV.3.2)Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?

Udbudsbekendtgørelse

Bekendtgørelsens nummer i EUT: 2014/S 133-238896 af 15.7.2014

Andre forudgående offentliggørelser

Bekendtgørelsens nummer i EUT: 2014/S 150-269756 af 7.8.2014

Bekendtgørelsens nummer i EUT: 2014/S 152-273175 af 9.8.2014

Del V: Kontrakttildeling

Kontrakt nr.: 1

Delaftale nr.: 1 - Betegnelse: Rammeaftale vedrørende ingeniørrådgivning

V.1)Dato for beslutningen om kontrakttildeling:

26.3.2015

V.2)Oplysninger om tilbud

Antal modtagne bud: 8

V.3)Navn og adresse på den økonomiske aktør, som der er truffet afgørelse om at indgå kontrakt med

d.a.i A/S
Holmstrupgårdsvej 20A
8220 Brabrand
DANMARK

+45 87346600
www.dai.dk

V.4)Oplysninger om kontraktens værdi
V.5)Oplysninger om underentreprise

Kontrakten forventes at ville blive givet i underentreprise: nej

Kontrakt nr.: 2

Delaftale nr.: 1 - Betegnelse: Rammeaftale vedrørende ingeniørrådgivning

V.1)Dato for beslutningen om kontrakttildeling:

16.3.2015

V.2)Oplysninger om tilbud

Antal modtagne bud: 8

V.3)Navn og adresse på den økonomiske aktør, som der er truffet afgørelse om at indgå kontrakt med

Kærsgaard & Andersen A/S
Graven 3
8000 Aarhus C
DANMARK

+45 70271131
www.kaai.dk

V.4)Oplysninger om kontraktens værdi
V.5)Oplysninger om underentreprise

Kontrakten forventes at ville blive givet i underentreprise: nej

Kontrakt nr.: 3

Delaftale nr.: 1 - Betegnelse: Rammeaftale vedrørende ingeniørrådgivning

V.1)Dato for beslutningen om kontrakttildeling:

10.3.2015

V.2)Oplysninger om tilbud

Antal modtagne bud: 8

V.3)Navn og adresse på den økonomiske aktør, som der er truffet afgørelse om at indgå kontrakt med

Oluf Jørgensen A/S
Bygholm Søpark 21A
8700 Horsens
DANMARK

+45 75623499
www.ojas.dk

V.4)Oplysninger om kontraktens værdi
V.5)Oplysninger om underentreprise

Kontrakten forventes at ville blive givet i underentreprise: nej

Kontrakt nr.: 4

Delaftale nr.: 1 - Betegnelse: Rammeaftale vedrørende ingeniørrådgivning

V.1)Dato for beslutningen om kontrakttildeling:

10.3.2015

V.2)Oplysninger om tilbud

Antal modtagne bud: 8

V.3)Navn og adresse på den økonomiske aktør, som der er truffet afgørelse om at indgå kontrakt med

Viggo Madsen A/S
Stenvej 19
8270 Højbjerg
DANMARK

+45 86273944
www.viggo-madsen.dk

V.4)Oplysninger om kontraktens værdi
V.5)Oplysninger om underentreprise

Kontrakten forventes at ville blive givet i underentreprise: nej

Kontrakt nr.: 5

Delaftale nr.: 2 - Betegnelse: Rammeaftale vedrørende arkitektrådgivning

V.1)Dato for beslutningen om kontrakttildeling:

11.3.2015

V.2)Oplysninger om tilbud

Antal modtagne bud: 8

V.3)Navn og adresse på den økonomiske aktør, som der er truffet afgørelse om at indgå kontrakt med

Frost Larsen A/S
Nørregade 12
8660 Skanderborg
DANMARK

+45 86521822
www.frostlarsen.dk

V.4)Oplysninger om kontraktens værdi
V.5)Oplysninger om underentreprise

Kontrakten forventes at ville blive givet i underentreprise: ja

Værdi eller andel af kontrakten, der sandsynligvis vil blive givet i underentreprise til tredjemand:

Ikke kendt

Kontrakt nr.: 6

Delaftale nr.: 2 - Betegnelse: Rammeaftale vedrørende arkitektrådgivning

V.1)Dato for beslutningen om kontrakttildeling:

19.3.2015

V.2)Oplysninger om tilbud

Antal modtagne bud: 8

V.3)Navn og adresse på den økonomiske aktør, som der er truffet afgørelse om at indgå kontrakt med

Sahl Arkitekter A/S
Sønderhøj 3
8260 Viby J
DANMARK

+45 87341717
www.sahl.dk

V.4)Oplysninger om kontraktens værdi
V.5)Oplysninger om underentreprise

Kontrakten forventes at ville blive givet i underentreprise: ja

Værdi eller andel af kontrakten, der sandsynligvis vil blive givet i underentreprise til tredjemand:

Ikke kendt

Kontrakt nr.: 7

Delaftale nr.: 2 - Betegnelse: Rammeaftale vedrørende arkitektrådgivning

V.1)Dato for beslutningen om kontrakttildeling:

25.3.2015

V.2)Oplysninger om tilbud

Antal modtagne bud: 8

V.3)Navn og adresse på den økonomiske aktør, som der er truffet afgørelse om at indgå kontrakt med

Aarhus Arkitekterne a/s
Europaplads 16
8000 Aarhus C
DANMARK

+45 70244000
www.aa-a.dk

V.4)Oplysninger om kontraktens værdi
V.5)Oplysninger om underentreprise

Kontrakten forventes at ville blive givet i underentreprise: ja

Værdi eller andel af kontrakten, der sandsynligvis vil blive givet i underentreprise til tredjemand:

Ikke kendt

Kontrakt nr.: 8

Delaftale nr.: 2 - Betegnelse: Rammeaftale vedrørende arkitektrådgivning

V.1)Dato for beslutningen om kontrakttildeling:

16.3.2015

V.2)Oplysninger om tilbud

Antal modtagne bud: 8

V.3)Navn og adresse på den økonomiske aktør, som der er truffet afgørelse om at indgå kontrakt med

Kærsgaard & Andersen A/S
Graven 3
8000 Aarhus C
DANMARK

+45 70271131
www.kaai.dk

V.4)Oplysninger om kontraktens værdi
V.5)Oplysninger om underentreprise

Kontrakten forventes at ville blive givet i underentreprise: ja

Værdi eller andel af kontrakten, der sandsynligvis vil blive givet i underentreprise til tredjemand:

Ikke kendt

Kontrakt nr.: 9

Delaftale nr.: 3 - Betegnelse: Rammeaftale vedrørende bygherrerådgivning

V.1)Dato for beslutningen om kontrakttildeling:

26.3.2015

V.2)Oplysninger om tilbud

Antal modtagne bud: 7

V.3)Navn og adresse på den økonomiske aktør, som der er truffet afgørelse om at indgå kontrakt med

d.a.i A/S
Holmstrupgårdsvej 20A
8220 Brabrand
DANMARK

+45 87346600
www.dai.dk

V.4)Oplysninger om kontraktens værdi
V.5)Oplysninger om underentreprise

Kontrakten forventes at ville blive givet i underentreprise: nej

Kontrakt nr.: 10

Delaftale nr.: 3 - Betegnelse: Rammeaftale vedrørende bygherrerådgivning

V.1)Dato for beslutningen om kontrakttildeling:

25.3.2015

V.2)Oplysninger om tilbud

Antal modtagne bud: 7

V.3)Navn og adresse på den økonomiske aktør, som der er truffet afgørelse om at indgå kontrakt med

Kuben Management A/S
Dusager 22
8240 Aarhus N
DANMARK

+45 70114501
www.kubenman.dk

V.4)Oplysninger om kontraktens værdi
V.5)Oplysninger om underentreprise

Kontrakten forventes at ville blive givet i underentreprise: ja

Værdi eller andel af kontrakten, der sandsynligvis vil blive givet i underentreprise til tredjemand:

Ikke kendt

Kontrakt nr.: 11

Delaftale nr.: 3 - Betegnelse: Rammeaftale vedrørende bygherrerådgivning

V.1)Dato for beslutningen om kontrakttildeling:

26.3.2015

V.2)Oplysninger om tilbud

Antal modtagne bud: 7

V.3)Navn og adresse på den økonomiske aktør, som der er truffet afgørelse om at indgå kontrakt med

MOE A/S
Aaboulevarden 22
8000 Aarhus C
DANMARK

+45 87508700
www.moe.dk

V.4)Oplysninger om kontraktens værdi
V.5)Oplysninger om underentreprise

Kontrakten forventes at ville blive givet i underentreprise: nej

Kontrakt nr.: 12

Delaftale nr.: 3 - Betegnelse: Delaftale vedrørende bygherrerådgivning

V.1)Dato for beslutningen om kontrakttildeling:

10.3.2015

V.2)Oplysninger om tilbud

Antal modtagne bud: 7

V.3)Navn og adresse på den økonomiske aktør, som der er truffet afgørelse om at indgå kontrakt med

Viggo Madsen A/S
Stenvej 19
8270 Højbjerg
DANMARK

+45 86273944
www.viggo-madsen.dk

V.4)Oplysninger om kontraktens værdi
V.5)Oplysninger om underentreprise

Kontrakten forventes at ville blive givet i underentreprise: ja

Værdi eller andel af kontrakten, der sandsynligvis vil blive givet i underentreprise til tredjemand:

Ikke kendt

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1)Oplysninger om EU-midler

Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej

VI.2)Yderligere oplysninger:

Det er ikke muligt at udtale sig kvalificeret om værdien af de enkelte rammeaftaler, da dette vil afhænge af byggeaktiviteten hos Boligforeningen Århus Omegn i den kommende 4-årige periode.

På nuværende tidspunkt forventes der dog i rammeaftalens løbetid at skulle indkøbes teknisk rådgivning til:

følgende større renoveringer:

Afd. 1: opførelse af 70 ungdomsboliger, ca. 70 000 000 DKK

Afd. 2: opførelse af ungdomsboliger, ca. 50 000 000 DKK

Afd. 10: renovering, ca. 80 000 000 DKK

Afd. 22: energirenovering, ca. 20 000 000 DKK

Afd. 23: tag/kviste, ca. 40 000 000 DKK

følgende nybyggeri:

Ny afdeling i Solbjerg, ca. 60 000 000 DKK

Ny afdeling i Viby, ca. 60 000 000 DKK.

VI.3)Klageprocedurer
VI.3.1)Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK

+45 35291000
www.klfu.dk

VI.3.2)Indgivelse af klager

Præcise oplysninger om klagefrist(er): Klager over en indgået rammeaftale skal være indgivet senest 6 måneder efter, at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen.

Klagen skal vedlægges et klagegebyr på 10 000 DKK. Ved indsendelse af klage, hvor der klages over en overtrædelse af EU's udbudsdirektiver, indbetales dog et klagegebyr på 20 000 DKK.

VI.3.3)Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK

+45 41715000
www.kfst.dk

VI.4)Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:

8.4.2015

Send til en kollega

0.032