23948sdkhjf

Styrket salg af fladskærms-tv smitter af på B&O

Bang & Olufsen har opnået en omsætningsfremgang på 483 mio. kr., hvilket i stor grad kan henføres til koncernens salg af fladskærms-tv.
Bang & Olufsen i Struer har netop offentliggjort koncernens regnskab for perioden 2005/06. Her fremgår det, at overskuddet i stor grad kan henføres til et styrket salg af fjernsynsporteføljen, herunder et komplet fladskærms-tv program.

Koncernen opnåede i regnskabsåret 2005/06 en omsætning på 4.225 millioner kr. mod 3.742 millioner kr. sidste år, hvilket svarer til en fremgang på 483 millioner kr. eller 13 procent.

Resultatet før skat blev 431 millioner kr. mod 380 millioner kr. sidste år svarende til en resultatfremgang på 51 millioner kr. eller 13 procent. Resultatet er tilfredsstillende og i overensstemmelse med koncernens forventninger om et resultat i intervallet 420-440 millioner kr.

Fjernsynsporteføljen alene har skabt en omsætningsfremgang på 286 millioner kr. i 2005/06. Den positive udvikling kan føres tilbage til lanceringen af et komplet fladskærms-tv program, der med undtagelse af USA, Japan og Korea nu rækker fra et 22 tommer LCD-TV til et 65 tommer plasma-fjernsyn.

Koncernens massive indsats inden for produktudvikling har resulteret i en række stærke nye produkter i regnskabsåret 2005/06.

Blandt andet har koncernen høstet omsætning på nye audioprodukter, hvor de blandt andet i samarbejde med Siemens har lanceret en ny mobiltelefon af mærket Serene. BeoVision, fjernsyn, og Beolab, højtalerprodukt, har vundet flere anerkendte priser i årets andet kvartal.

Koncernen har fortsat øget aktiviteterne inden for udviklingsområdet, og afholdte udviklingsomkostninger beløber sig til 512 millioner kr. mod 415 millioner kr. i 2004/05.

Læs hele årsregnskabet på Københavns Fondsbørs.

Kilde: Københavns Fondsbørs. http://www.cse.dk

Læs mere om: B&O
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.127