Opjustering følger opjustering. Strategiskift med ny direktør og markante ændringer i salgsorganisationen har bragt producenten af analyseinstrumenter, Chemometec, på ret kurs. Det skriver Berlingske Business.
Læs også:Siden Michael Eising blev ansat som administrerende direktør i sommeren 2014 har salgs- og marketingsorganisationen fået en
Chemometecs eksportkvote er ifølge administrerende direktør, Michael Eising, på 90 procent, og man sidder på 10-20 procent af verdensmarkedet.
Kunderne er den internationale farma-industri, som anvender virksomhedens apparater til tælle og analysere celler ved udvikling af nye lægemidler.
Virksomhedens apparater koster op til en kvart mio. kr.
overhaling. Det har givet resultater.
- Vi har opsagt vores faste forhandlere i Europa og erstattet dem med egne sælgere. Det har givet en mere dedikeret salgsstyrke og betyder højere priser, øget salg og avance. I Asien har man fjernet eksklusiviteten fra de fleste forhandlere og givet dem konkurrence fra vores egne folk, og i USA satser vi på en aktiv og lokal tilstedeværelse, siger Michael Eising til Berlingske Business.
Læs også:
