23948sdkhjf

GreyLogix i Skandinavisk offensiv

Det bliver den tyske koncerns datterselskab i Odense, der får ansvaret for at erobre hele det skandinaviske marked.
1. februar blev Tue Meyhoff ansat som salgsleder hos Greylogix. Virksomheden har siden sit første indtog i Danmark i 2008 ændret navn til Bilfinger Greylogix. I 2011 etablerede man kontor i Danmark, og med nyansættelsen er det planen at bruge kontoret i Odense som brohoved til resten af Skandinavien.

- GreyLogix, som jo er Bilfingers automationshus, skal stå for denne offensiv. Planen er at øge salget inden for automation på det skandinaviske marked, siger Henrik Rosengreen, der er afdelingsleder for det danske kontor.

- Nu har vi startet processen, og vi har faktisk allerede haft de første kontakter i de andre skandinaviske lande, som vi har dyrket. Vi har leveret styringer og reguleringer til vandkraftværker i Sverige og til et affaldsforbrændingsanlæg i Kristiansand i Norge samt til nogle biogasanlæg i det sydlige Sverige, siger Henrik Rosengreen.

Og det er netop inden for energisektoren, at GreyLogix har størst erfaring, men derudover forventer man også at kunne afsætte automationsløsninger til den skandinaviske procesindustri.

- Vi har en klar strategi for, hvilke områder vi vil gå efter, forklarer Henrik Rosengreen.

Den tyske GreyLogix-koncern har cirka 600 ansatte og er en del af mastodonten Bilfinger, der har 70.000 ansatte. Henrik Rosengreen forventer da også, at netop det familieforhold kan blive en god hjælp, når de svenske og norske markeder skal indtages.

- Hvis Bilfinger har kontorer i forvejen på de markeder, vi går ind på, så vil vi selvfølgelig se, om der kunne være nogle synergier at hente, slutter Henrik Rosengreen.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.096