
Hvad har Aston Martin, Audi, BMW og Mercedes-Benz til fælles?
De fire bilmærker producerer alle modeller, der kan købes med lydsystemer fra B&O, og det samarbejde har ingen af parterne haft grund til at fortryde.
Det er således det såkaldte Automotive-område, der for alvor står for væksten i Struer-virksomheden, viser delårsrapporten for tredje kvartal af 2010/11.
Samlet set har Automotive-området næsten fordoblet omsætningen i regnskabsårets første tre kvartaler fra 167 mio. kr. i 2009/10 til 332 mio. kr., mens resultatet alene i tredje kvartal (december 2010 til februar 2011) er en stigning fra 50 til 113 mio. kr.
Og selv om selskabets nye topchef, Tue Mantoni, ved præsentationen af delårsrapporten i går erkendte, at en fortsat vækst også afhænger af udviklingen på bilmarkedet, har B&O fra starten vidst, at Automotive-området var et potentielt guldæg.
- Vi føler, vi har fundet et Blue Oceanmarked med næsten ingen konkurrenter. Vi er ikke i tvivl om, at konkurrenterne vil komme på et tidspunkt, når de ser vores succes; men til den tid vil vi have et stort udviklingsmæssigt forspring, ligesom vi tror på, at B&O-brandet er en stærk konkurrenceparameter, sagde Jens Peter Zinck, direktør, Bang & Olufsen Automotive, således allerede for 2½ år siden til konsulentfirmaet Valcon Innovation.
Og mens konkurrencen fortsat lader vente på sig, fortsætter B&O med at opruste på området.
Efter kvartalets afslutning har selskabet nemlig præsenteret yderligere tre lydsystemer til henholdsvis Aston Martin Virage, Aston Martin One-77 og til den nye BMW 6 Serie.
Læs også:B&O med positivt regnskab