Volt kigger uden for festival-markedet
Den danske producent af ladeløsninger startede i sin tid på en ganske enkelt koncept – hvad gør man, når man er på musikfestival, og ikke kan få ladet sin mobiltelefon op?
Virksomheden udviklede et lille lithiumbatteri, som man kan have i lommen, mens man oplader sin telefon. Når batteriet er tømt, bytter man til et nyt.
Festivaler er stadig virksomhedens hovedsatsning, men stille og roligt begynder Volt også at kigge i andre retninger – blandt andet mod messer og konferencer.
- Det kræver produkttilpasning, for vores kerneprodukt, som er den bærbare mobilopladning, fungerer super godt og har en stor omsætning på store festivaler, men er mindre relevant på messe- og konferencemarkedet. Derfor har vi blandt andet udviklet en digital garderobeløsning og en fast track-løsning, der er en betalingsapp til events, som vi forsøger at skubbe ind i konference- og messeverdenen, siger administrerende direktør Frederik Due Jensen til Børsen.
Volt omsatte i 2018 for godt 10,5 mio. kr. og forventningen i 2019 er en vækst på 20 pct.
Originalartikel: https://borsen.dk/nyheder/virksomheder/artikel/1/384175/danskere_bag_populaer_batteribank_omsaetter_for_millioner_nu_skal_der_ske_noget_nyt.html