23948sdkhjf

Dansk virksomhed skal producere verdens største storskærm

ProShop Europes datterselskab, Expromo Europe, skal producere og levere verdens største indendørsskærm til den legendariske tyske Formel 1 bane Nürburgring.
Efter en større udbudsrunde er ordren på den 350 kvadratmeter store LED-skærm vundet af Expromo Europe, der er førende indenfor produktion af LED moduler til specialdesignede skærmløsninger. Ikke alene er salget af skærmen en milepæl for Expromo Europe, men det sætter også helt nye standarder for indendørs storskærme.

- Vi er meget stolte over at have vundet ordren på Nürburgring. Samtidig med at det er et utrolig spændende projekt, så bekræfter ordren os også i, at den strategi vi har lagt for Expromo Europe, har været den helt rigtige, siger Jens-Ulrik Carstensen, direktør og medejer af Expromo Europe.

Nürburgring sætter nye standarder med gigantskærm
Den imponerende skærm er interaktiv og skal bruges til at skabe stærke, interaktive visuelle oplevelser for Nürburgrings besøgende, der via den interaktive del af skærmen kan være med til at bestemme, hvad der skal vises på skærmen.

Skærmen bliver 44 m bred og 8 m høj og kommer til at veje mere end 50 tons. Skærmen vil få en opløsning på 5.898.240 pixels, hvilket svarer til 3 gange full HD (3 x 1080p). En indendørsskærm af den størrelse med en så høj opløsning er aldrig set før. Installationen af skærmen vil ske i samarbejde med ProShop Europe og forventes at være afsluttet til juni 2009.

- En skærm af en så imponerende størrelse er næsten ikke til at forestille sig – den skal opleves! Skærmen kommer til at skabe uvurderlig værdi for Nürburgring og vil i sig selv være en attraktion, siger Jens-Ulrik Carstensen.

Werder Bremen digitaliserer stadion
Nürburgring er ikke de eneste, der har fået øjnene op for Expromo Europe. I forbindelse med en totalrenovering af fodboldklubben Werder Bremens fodboldstadion, Weser Stadion, skal Expromo Europe levere to LED storskærme på hver 75 kvadratmeter, samt 110 meter LED bande.

Werder Bremens beslutning om at digitalisere deres stadion er baseret på et ønske om at styrke publikums visuelle oplevelse på stadion samtidig med, at de optimerer sponsorers og annoncørers eksponering. Installationen af storskærmene og banderne forventes at være afsluttet med udgangen af 2010.

Kilde: Proshop Europe - http://www.proshopeurope.com

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

1.325