23948sdkhjf

Udvikler af tågesikring ser ind det bedste år nogensinde

2020 ser ud til at blive det bedste år for MSS Professional, der udvikler og sælger tågekanoner til sikring- og securitybrug til hæveautomater samt forretninger, der sælger tobak, it-udstyr og alkohol.

Det fortæller direktør i virksomhed Nick Bigler til Electronic Supply.

- Vi måler det på det antal af produkter, og som vi sælger, som i sidste ende bliver til kroner. Vi kan se, at vi ligger på et højere niveau end sidste år, og at vi hver måned stiger yderligere, siger Nick Bigler.

2019 var ellers et rekordgodt år for Odense-virksomheden, der kom ud af året med 7,3 millioner kroner på bundlinjen efter skat. Det var markant bedre end 2018-resultatet, der endte på 5,1 millioner kroner.

Mere kriminalitet, mere eksport

Og 2020 ser altså ud til at blive endnu bedre. Og her spiller corona-bølgen ind.

- Det handler i høj grad om vækst i eksporten til vores markeder i Frankrig, Brasilien, Sydafrika, Australien og Italien. Her har produkterne har nærmest solgt sig selv i 2020 – især i de fransk- engelsk og spansktalende lande, fortæller direktøren.

Han fortsætter:

- I de lande er fattigdom mere udbredt, end vi kender det herhjemme, og corona presser dem, der ikke har så meget i forvejen. Så stiger kriminaliteten, og derfor har virksomhederne behov for at sikre sig mere, forklarer Nick Bigler.

Han uddyber, at markedet i Danmark cirka er på niveau med sidste år, mens markedet generelt i Skandinavien oplever en let stigning.

Altid fremad

Og selvom 2020 ser ud til at blive det bedste i virksomhedens 30 årige historie, så er det ikke tid til at hvile på laurbærerne. I 2021 skal der erobres flere markedsandele, fortæller Nick Bigler.

- Vi vil altid gerne fremad. Nogle gange lykkes det, og nogle gange lykkes det ikke. Lige nu er vi en periode, hvor det lykkes, og så er det bare med at komme afsted, siger han.

Han fortæller, at 2020 bliver anderledes i forhold til kundebesøg, der er lettere vanskeliggjort af corona-pandemien.

- Vi skal sørge for at passe de kunder, vi allerede har, og rejse rundt i Europa, så godt som vi nu kan. På markederne uden for Europa har vi heldigvis vores distributører, som vi kender gennem mange år, og som kan hjælpe os, nu hvor det er sværere at komme ud til kunder i fx Australien og Sydafrika, siger han.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109