23948sdkhjf

Miiego udvider porteføljen og kalder sig nu audiospecialister

I en presset lydbranche er danske Miiego lidt af en succeshistorie. Et benhårdt fokus, høj kvalitet og viljen til vækst er grundstenene i den danske audiovirksomhed, der er kommet ud på den anden side af coronakrisen – ikke kun med skindet på næsen – men med en helt ny produktportefølje med blandt andet nye sportshøretelefoner og vandtætte højttalere. 

- Vi har en stor tro på fremtiden, og det skyldes blandt andet, at vi over de senere år virkelig har fået etableret os godt i markedet og er blevet bekræftet i, at vores produkter og koncept er efterspurgt. Gennem det sidste år er der sket en meget positiv udvikling med masser af anerkendelse til vores produkter gennem tildeling af awards i flere lande, og hvor vi har vundet forskellige store produkttests. Vi har oplevet øget efterspørgsel gennem coronakrisen, og vores mest populære produktserie har netop rundet 150.000 solgte enheder alene i Skandinavien, og det har givet os endnu mere tro på tingene. Vi vil gerne fortsætte vækstrejsen, og vi har derfor valgt at lancere en række nye produkter, fortæller Christian Jeppesen, der er direktør og grundlægger i Miiego A/S.

Innovation is not cancelled
Mens mange i pressede tider måske kigger på nedbemanding og bremser produktudviklingen, så har Miiego besluttet sig for at bruge momentum fra coronakrisen til at skalere op og investere i fremtiden: 

- Over hele verden har vi oplevet aflysning på aflysning det seneste halve år, men vi går alligevel den modsatte retning af de fleste andre. Vi tror på os selv og på fremtiden, og derfor er vores nye mantra også; Innovation is not cancelled. Før havde vi et skarpt fokus primært på en performance-orienteret målgruppe og med få specialiserede produkter. Men nu er vi klar til at ramme en bredere målgruppe med flere designs, pasformer og prispunkter. Nu bliver Miiego for alvor "Music on the go", siger Christian Jeppesen.

Fra hovedtelefonspecialist til audiospecialist
For en mindre virksomhed som Miiego skal timingen være rigtig, når man investerer, og efter en usikker periode, hvor det er gået godt med stigende efterspørgsel, er holdet nu klar til at investere i fremtiden.

- Vi har specialiseret os i god lyd til aktive mennesker, med funktionelle og holdbare produkter, der tåler sved og regn og har lang batterilevetid. Det holder vi naturligvis fast i, men efter i noget tid at være blevet opfordret til af vores kunder at overføre vores gode lyd til flere nye produkter, er vi nu klar til lancering af en helt ny produktlinje. Med vores vandtætte højttalerserie går vi fra at være hovedtelefonspecialister til at være audiospecialister til en aktiv livsstil, beretter Christian Jeppesen.

Miiego A/S er med den nye strategi i gang med en større vækstplan. Virksomheden er netop blevet omdannet til et aktieselskab, og har øget egenkapitalen gennem investering, så de er gearet til vækst, og har forøget antallet af medarbejdere og lagerkapaciteten.

Kommenter artiklen
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063