23948sdkhjf

Micro Technic sælger à la carte

Elektronikvirksomheden fra Aarup fortæller om tankerne bag de fortsatte investeringer samt de tre simple råd, enhver elektronikleverandør bør overholde.
Fleksibilitet er nøgleordet for danske elektronikproducenter, der ønsker fortsat vækst i fremtiden.

Det mener i hvert fald Frank Max Laursen, Product & Marketing Manager i Micro Technic.

- Vi investerer hele tiden med henblik på fremtiden samt for at imødegå kundernes krav om øget kvalitet og fleksibilitet. Mens det tidligere handler om små og billige print, er der nu tale om lidt dyrere print med flere ting inde over, siger han til Electronic Supply og tilføjer med henvisning til de udenlandske lavtlønslande:

- Man kan købe mange ting i Kina, men jeg tror ikke, at tid er en af dem!

Kunden kan plukke à la carte
Micro Technic tilbyder alt fra udvikling og design over fremstilling af prototyper til ”den færdige pakke”, hvor virksomheden tilbyder at pakke det færdige produkt ned i kasser, som sendes til kunderne.

- På den måde har kunden mulighed for at plukke fra vores à la carte-kort. Vi er hele tiden parate til at tilbyde den fulde service, og hvis kunden eksempelvis bestiller en prototype, følger der et DFM-tjek (design for manufacturing) med, så vi kan fortælle kunden, om maskinerne kan producere prototypen, om der er materialer til den og så videre, forklarer Frank Max Laursen.

Læs også: Micro Technic forventer rekordomsætning

Et andet eksempel på fleksibiliteten hos Micro Technic er den såkaldte VMI-løsning, som er en forkortelse for Vendor Managed Inventory – eller på dansk: leverandørstyret lager.

Kun tre ting er vigtige
Det giver kunden mulighed for at lægge rammeordrer med et forecast for de kommende tre måneder, hvorefter Micro Technic har muligheden for at indkøbe flere komponenter billigt samt produktionsplanlægge frem i tiden.

- Det kan godt være svært at styre, når man har mange kunder, men vi har et fleksibelt produktionsudstyr og fleksible medarbejdere, der står klar, når det er nødvendigt, fortæller Frank Max Laursen.

Og skulle de mange muligheder virke uoverskuelige, har Frank Max Laursen et simpelt trick til at bevare overblikket.

I bund og grund handler det nemlig kun om at fokusere forretningen på tre ting.

- Pris, kvalitet og leveringstid. Kan vi overholde dette, har vi glade kunder. Det gør alt andet lige verden lidt nemmere, når man står op om morgenen.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.157