23948sdkhjf

Trusted booster for alvor markedsføringen og målretter først indsatsen mod et specifikt land

– Vi tager Frankrig først og så resten af verden bagefter, smiler Niels Henrik Olesen, CEO for og partner i Silkeborgvirksomheden Trusted.

Tracking-producenten har store planer efter en årrække med produktudvikling og organisationsudvikling. Nu skal der for alvor volumen på de særlige Trusted-trackere og datahåndteringen, som man har udviklet og forfinet siden 2016.

– Nu har vi efterhånden fået strømlinet produkter og produktion og nu skal vi vækste yderligere. Jeg kan godt lide, det der hedder "rule of 40", siger Niels Henrik Olesen, med henvisning til det princip, som mange softwarevirksomheder sigter efter. Et selskabs kombinerede vækstrate og profit skal ifølge "rule of 40" overstige 40 procent.

Om Trusted A/S

  • Etableret i 1999.
  • Udvikler og producerer en batteritracker, der er særligt holdbare og har meget lang levetid.
  • Har mange forskellige målemuligheder, som kan levere data til kundens særlige behov.
  • Fokuserer på seks globale kernemarkeder: Logistics, Construction, Rail, Wind Power, Rental og Theft Protection.
  • Produktionspartner på print er BB Electronics i Horsens.
  • Ejet af Insero, Trusted CEO Niels Henrik Olesen og Trusted CTO, Christiane Nico Jensen-Haarup.

I skrivende stund er Trusted på vej mod 75.000 trackere der er ude at arbejde. Det tal skal vokse markant over de kommende år.

Forrige år ansatte man en dedikeret marketingmanager i Simon Lindbjerg, der med flere projekter har strømlinet virksomhedens udtryk blandt andet med en ny hjemmeside, som understøtter salgsafdelingen, der også er vokset.

Sidste år ansatte man så en ny salgsprofil, Mette Abrahams, der er hele årsagen til, at Trusted nu taler om at indtage Frankrig og de fransktalende lande først. Hun taler nemlig flydende fransk og har via sit tidligere job i Frankrig netværk på den danske ambassade i Paris.

– Planen er jo, at vi skal ud i hele verden. Men vi skal jo gøre det i forskellige steps. Frankrig og de fransktalende lande bliver så det første step, hvor vi trykker til, siger Niels Henrik Olesen.

Unique selling point

Når Trusted går til markedet, så har de udover selve produktet og datahåndteringen yderligere et stærkt kort på hånden.

– Kunderne kan godt lide, at vi selv producerer her i Silkeborg. Det er ikke en enhed, der kommer færdig hjem fra Østen. De kan gå med ned i kælderen og se vores proces, forklarer Niels Henrik Olesen.

– Når vi selv indstøber vores trackere nede i kælderen, så kan vi garantere, at der ikke er noget som helst, der kan kompromitere hardwaren. Det er meget vigtigt for nogle kunder, siger direktøren, der også påpeger, at man ved at have både udviklingsafdeling, produktion og drift samlet i samme hus, kan være agile, når man går til de kunder, man gerne vil have i folden.

– Alle kunder har deres egne behov og ideer til, hvad de kan bruge data til. Og når vi har samlet al knowhow her i huset, og vi laver det selv, så kan vi meget hurtigere tilpasse os den enkelte kunde, siger Niels Henrik Olesen.

– Og hvis der er noget, der sælger godt, så er det at komme til at tale med ingeniører, der brænder for det, de laver, siger Niels Henrik Olesen.

En virksomhed folk er stolte af

Man har store ambitioner i Trusted. Virksomheden er i en position, hvor man har gjort sit forarbejde grundigt og nu er klar til at skalere virksomheden op.

- Der er helt klart masser af muligheder derude. Vi har et stærkt kompetencecenter inden for tracking, og især altså batteridrevet tracking, siger Niels Henrik Olesen

- På omsætningen skal vi op over 100 millioner kroner i omsætning inden for et par år, siger direktøren, der påpeger, at omsætning i sig selv ikke er målet. Man skal sørge for, at kunderne hele tiden er glade og tilfredse med den service, de køber.

- I en abonnementsforretning som vores duer det ikke bare at pumpe omsætningen op på kort sigt. For det, vi i virkeligheden leverer og lever på, er stabilitet og sikkerhed for kundernes data. Det skal bare virke for kunderne, siger Niels Henrik Olesen, der ser de langvarige relationer til kunderne som den væsentligste værdiskabelse.

- Jeg kunne godt forestille mig, at Trusted på sigt vokser sig til at være en virksomhed, som folk i Silkeborg og omegn kender og er stolte af, siger Niels Henrik Olesen.

Kommenter artiklen
Tip redaktionen
Udvalgte artikler

Se seneste nyhedsbrev ???id_11737???

Send til en kollega

0.094