23948sdkhjf

Transformerproducent vil frem i skoene

Overgaard Transformere vil være mere end blot underleverandør. Nyt samarbejde skal udvikle firmaet på den kommercielle side.
Overgaard Transformere giver den kommercielle udvikling nyt liv.

Efter i et par år at have ligget stille på den kommercielle side har firmaet indgået samarbejde med Thor Mønsted fra Mønsted Growth Strategies om et kommercielt udviklingsforløb.

Transformerproducenten vil hermed tættere på eksisterende og nye kunder samt positionere sig bedre overfor konkurrenter.

Kompetencerne skal udnyttes bedre
Overgaard Transformeres styrker er ifølge ejer Klaus Overgaard og Thor Mønsted kompetencer indenfor korte og fleksible leveringsmodeller, aktiv deltagelse i designfasen samt mulighed for at levere fra et styk på få dage. De to mener dog, at disse faglige kompetencer kan udnyttes bedre. Specielt ved at indgå i tæt samarbejde med kunder indenfor design af trafoer og induktive komponenter.

- Det er vigtigt for os, at kunderne igen får øjnene op for, at de ikke selv behøver at have spidskompetencer indenfor induktive komponenter, men at de heller skal se Overgaard Transformere som en faglig samarbejdspartner og mangeårig videns-database, udtaler Thor Mønsted.

Mere konkret skal det sket ved at rykke firmaet og kulturen, så man agerer frem for at reagere på kundernes ønsker. Vejen er en mere opsøgende tilgang til nye kunder plus dialog med de eksisterende kunder om at udvide samarbejdet.

Vil være mere end blot en underleverandør
I første omgang vil tranformerproducenten ind og fungere som kundernes udviklingsafdeling, som del af pakken man tilbyder.

- For nuværende er der ikke planlagt nyansættelser på det kommercielle område. Fokus er at bringe den mange årige erfaring og kompetence hos Overgaard Transformere i spil i forbindelse med dialogen med eksisterende og potentielle kunder. Det vil sige, at indlede en dialog med kunderne i højere grad skal se Overgaard Transformere som deres forlængede udviklingsafdeling, fremfor ”blot” en underleverandør, forklarer Thor Mønsted.

Selvom man i første omgang fokuserer på de produkter og kunder, som passer til Overgaards kernekompetencer, giver det samtidig anledning til for at se på nye kundetyper.
Kommenter artiklen
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078