Fyringer, underskud, ordretab og konkurser – man kan fortsat ikke åbne en avis, uden at få finanskrisens barske realiteter smidt i ansigtet. Men sådan ser hele virkeligheden ikke ud. Mange virksomheder i den danske industri har stadig travlt, og nogle ser endda den økonomiske afmatning som en mulighed for at gå i offensiven.
Et par eksempler:Hos
Unimercohar man valgt at sætte alle sejl og samle mere end 40 virksomheder til en
storstilet husmessefor at bevise, at det sagtens kan lade sig gøre at få gang i økonomien og produktionen, når alle gør en lille indsats -
læs historien her.
Hos
GS Trapperhar man revurderet sine kompetencer og er nu begyndt at tage
andre typer opgaverind, end man har været vant til -
.
Hos
Nibe Elektronik Centerhar man ikke tøvet med at udvide virksomheden med en
helt ny fabrik-
læs historien her.
Det samme har man gjort hos
, hvor man udover nybyggeri også har investeret i
nyt produktionsudstyr-
læs historien her.
Vind annoncering for 20.000 kr.Men vi vil have endnu flere gode historier, og derfor opfordrer vi dig til at fortælle, hvad netop din virksomhed eller dine samarbejdspartnere har gjort for at bruge krisen til at skabe en endnu stærkere forretning.
- Har I kastet jer over nye produktområder?
- Brugt nedgangstiderne til at indsluse ny teknologi?
- Hjulpet en samarbejdspartner med at få nye ordrer?
- Besluttet, at det nu er tid til at udbygge fabrikken?
- Eller noget helt femte?
Kort sagt, så opfordrer vi dig til at dele alle dine gode ideer med resten af branchen. Du kan sende gode historier ind i hele april, og herefter vil Industry Supply kåre den bedste anti-finanskrise-historie. Vi modtager gerne historier om din virksomhed, men du er også velkommen til at fortælle os om samarbejdspartnere eller leverandører, som du mener har gjort en ekstra indsats under krisen.
Vinder-virksomheden får en annoncepakke* til en værdi af 20.000 kr. Blandt de personer, der tipper os om historierne, vil vi trække lod om en Pure Internetradio. Som andenpræmie trækker vi lod om 2x6 flasker vin.
Send din historie til
.
Vi vil løbende præsentere de historier, som læserne indsender, så andre virksomheder kan få inspiration til, hvordan finanskrisen kan tackles, uden at det behøver indebære nedskæringer og fyringer.
* Annoncepakken gælder til annoncer på Industry Supplys brancheportaler
www.metal-supply.dk,
,
www.building-supply.dk,
www.electronic-supply.dkeller
www.food-supply.dk. Præmien kan ikke ombyttes til kontanter eller annoncer i Industry Supplys nyhedsbreve. Annonceringen skal bruges inden 31/12-2009.