23948sdkhjf

Nordjyder bag trafikalarm fordobler antallet af abonnenter på få måneder: - Fremtiden ser lys ud

Selvom nordjyske Saphe, der sælger trafikalarmer, i slutningen af sidste år kunne præsentere første underskud i virksomhedens levetid, så oplever de alligevel stor popularitet.

Siden oktober er de gået fra at have 50.000 abonnenter til at have 100.000 af slagsen på deres abonnementsløsning, Saphe Premium.

Det oplyser Saphe i en pressemeddelelse.

Stifter og CEO, Freddy Sørensen, fortalte i forbindelse med det negative årsregnskab, at de havde regnet med at tabe penge, fordi de i løbet af 2022 havde ændret fokus, så de i højere grad satsede på deres abonnementsforretning frem for salget af trafikalarmer.

Det skyldtes, fortalte Freddy Sørensen til Electronic Supply i oktober, at det var svært at "leve af at sælge et produkt, der holder i syv år, når man kun får en engangsindtægt og der er 30 specialister, der skal have løn."

Og med en fordobling i antallet af abonnenter på mindre end et halvt år tyder det på, at der begynder at være hold i det sats.

- Med en fortsat stejl stigning af tilmeldinger og en lav frafaldsprocent ser fremtiden lys ud for Saphe Premium. Flere medlemmer giver ikke kun et bedre datagrundlag for Saphe i trafikken men også muligheden for at udvikle yderligere merværdi til Saphe Premium-abonnementet, siger Freddy Sørensen i pressemeddelelsen.

Saphe Premium-abonnementet indebærer udover trafikalarmen blandt andet et navigationssystem og integration til Apple Carplay.

Om Saphe

  • Saphe er teknologivirksomheden bag en af Danmarks mest populære trafikalarmer.
  • 1 ud af 4 danske bilejere har Saphe siddende i forruden.
  • Siden starten i 2015 har Saphe lanceret flere nye serier af trafikalarmer.
  • Seneste skud på stammen er Saphe Drive Pro og Saphe Drive Mini, der blandt andet er kendetegnet ved at have farveskærm.
  • Lancerede i 2021 deres abonnementstjeneste, Saphe Premium.

Kilde: Saphe

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078